Blåbusen skrev:243657012:an kom -00 och hade då ingen spärr på 6:e växeln den kom först -01 som på Busan.
HanneZ skrev:2436813Ja är det en sporthoj du vill ha så köp en sån. Är det sport-touring du vill ha så köp en busa eller nåt annat lok.
mikael n skrev:2437405Original Busa mot Original Tolva, vinner Kawan 7 av 10 race på strippen.
Sen att Busan är vanligare i dessa sammanhang beror kanske på att den är mer "trimvänlig" eller vanligare på marknaden helt enkelt.
När det gäller Busa vs. ZZR1400 så är Busan inte i närheten på en enda punkt när det gäller prestanda. Bara att inse fakta.
suzuki01 skrev:2433702Har aldrig kört en zx12 så något gott råd kan jag inte ge dig. Det enda jag kan säga är att jag är supernöjd med busan. Den har allt jag vill ha, vridet är enormt.
Dessutom så är vi ett härligt gäng busagrabbar som träffas regelbundet här i sthlm, brukar bli en sväng på onsdagar och ev. söndagar.
rossi4 skrev:2437596fast zx12ren är ju fan så mkt snyggare
fast dom klassas som touring hojar haha
rossi4 skrev:2437596fast zx12ren är ju fan så mkt snyggare
fast dom klassas som touring hojar haha
rocketer skrev:2437563Hur många Busor har du slaktat med 1400:an när du skriver "När det gäller Busa vs. ZZR1400 så är Busan inte i närheten på en enda punkt när det gäller prestanda." - Jag har då inte sett ens en ZZR 1400 i verkligheten på vägen endast i affären - varför är det inte fler som köper dessa monstermaskiner isf .//R
Svemack skrev:2438362Hu, tydligt att busaägarna känner sig hotade... men lugn suzuki kommer säkert att kontra med en uppdaterad busa snart. konkurrens ger utveckling!
Faktum är att zzr:en slår busan. enligt de tester jag läst (cycle world usa, motorcyclist usa, bike england och bike sverige) så vinner kawan klart över busan. enligt cycle world gör kawan 0-100 på 2,5 sek och över 300 i fart utan spärr (obs inte trimmad, alltså original utan elektronisk spärr). på busan behövs ingen spärr eftersom den inte gör 300 i original.
zzr:en är suverän, slår lätt daytona (som jag också kör) även på kurviga vägar. på banan är det dock daytonan som gäller.
Svemack skrev:2438426Det där var ju bara ett reklamtick från suzukis sida. Inget seriöst test har fått en originalbusa att gå i 300 verklig fart. du citerar ju själv ett seriöst test ovan.
Svemack skrev:2438624Sluta gnälla. Det är bara å slanta upp, 143900:- kostar världens snabbaste serieproducerade hoj.
Varför köpa något som är sämre än det bästa?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |