ÄNTLIGEN! Banåka på Anderstorp!

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Tja ledningsnätet finns ju redan och är dimensionerat för högsta last. Dock så är säkerligen elbolagets elskåp det med 'rätt' avsäkring. Men man vet ju inte om ARC har avtal med att höja lasten till racehelger. Sådana avtal är inte ovanliga, då brukar t.o.m en ansvarig hos kunden vara betrodd med säkringar. Vilket fall så är säkerligen infrastrukturen för elen i Anderstorp avskriven och klar. Pengarna kommer gå till någon fikakassa.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Tja ledningsnätet finns ju redan och är dimensionerat för högsta last. Dock så är säkerligen elbolagets elskåp det med 'rätt' avsäkring. Men man vet ju inte om ARC har avtal med att höja lasten till racehelger. Sådana avtal är inte ovanliga, då brukar t.o.m en ansvarig hos kunden vara betrodd med säkringar. Vilket fall så är säkerligen infrastrukturen för elen i Anderstorp avskriven och klar. Pengarna kommer gå till någon fikakassa.
Fikakassa? Välkommen till mej i helgen så ska vi ha en seriös diskussion IRL istället för att sitta här och tramsa:tummenupp

Hur ser det ut att bli, 3 grupper per dag?

Japp. På lördagen 3 licensgrupper och söndagen 2 licens och en gatgrupp.
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Japp. På lördagen 3 licensgrupper och söndagen 2 licens och en gatgrupp.

Ok! :tummenupp

aftonbladet och tv4väder har ju en jävla tendens till att ändra väder under hela veckan. så mest intressant hur vädret blir är när vi är på plats på lördag morgon:)

bara dansa soldansen å hoppas på 15 plus uppehåll och sol!!

Nu säger SMHI 3+ och snöblask :gnissla
 
Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Kommer inte kunna köra, då motorn ligger i delar. Någon som vill ta över min plats både lördag och söndag?

//Jonas
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Ok! :tummenupp



Nu säger SMHI 3+ och snöblask :gnissla

som tröst så brukar smhi aldrig ha rätt förens timmarna före. i början av veckan stod de 2 plus å snö på fredag nu står de 9 plus å växlande molnighet...

så dom kan hinna ändra sig både 1 och 2 ggr men vi får hålla tummarna.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
För närvarande är det 16 platser lediga på lördagen, sam 5 i licensgrupp på söndagen. I gatgruppen finns det 18 platser lediga. Nu är det bara att be till vädergudarna.

18?....då slipper jag trängselskatten....:hihi

Har bett en bön till solguden varje dag nu....hoppas han haft tid att lyssna...:tummenupp
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Kanske skulle börja med el-uthyrning vid bandagar.?..:)

ännu roligar blir det om man räknar på stickan vad kostnaden för elen verkligen är.
1 kr ca för en kilowatttimme och har man värmarna på i fem timmar blir det då 5 kr.du kan om du överförbrukar alltså göra av med el för lätt 30 kr....
att hyra ett underskåp kostar 7 kr /dag och kabel 63 amp kostar 2 kr.men då kan man vara 13 hojar elle så på det skåpet.vad jag förstår så är det väl banuthyrningen som har detta krav och inte arrangören(fumlan) så vår kritik ska väl i så fall riktas till de egentligen eller har jag missuppfattat.
det stod att elen var sänkt med 200 kr för 2 dagar är det ett nytt pris eller?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har gjort en bonnlösning vad gäller försök att sänka dB på mitt helsystem. Jag tar självklart med originalsystemet oxå, utifall. Men vill gärna ge det ett försök att få ner dB med det system som sitter på.

Snö eller regn, jag kommer... dock lär man väl inte köra alla timmar på dagen som man annars gör om det är "varmt".
 

Chribba

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
R6
ännu roligar blir det om man räknar på stickan vad kostnaden för elen verkligen är.
1 kr ca för en kilowatttimme och har man värmarna på i fem timmar blir det då 5 kr.du kan om du överförbrukar alltså göra av med el för lätt 30 kr....
att hyra ett underskåp kostar 7 kr /dag och kabel 63 amp kostar 2 kr.men då kan man vara 13 hojar elle så på det skåpet.vad jag förstår så är det väl banuthyrningen som har detta krav och inte arrangören(fumlan) så vår kritik ska väl i så fall riktas till de egentligen eller har jag missuppfattat.
det stod att elen var sänkt med 200 kr för 2 dagar är det ett nytt pris eller?

Nu har jag inga som helst prisuppgifter att luta mig på. Men det är inte energin som är dyr, utan problemet är att täcka effektbehovet.

//Christian
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag har gjort en bonnlösning vad gäller försök att sänka dB på mitt helsystem. Jag tar självklart med originalsystemet oxå, utifall. Men vill gärna ge det ett försök att få ner dB med det system som sitter på.

Snö eller regn, jag kommer... dock lär man väl inte köra alla timmar på dagen som man annars gör om det är "varmt".

Vad har du för avgassystem Johnny? Om du har ett system med tex kolfiber eller annat material längst bak, och du då har gjort en lösning som ska "bromsa"/hindra avgaserna så finns det en risk att du förstör det som inte är gjort i metall. Det hände mig när vi panikfixade på Falken, och det hände Niko och Watz när de fulmekade på Atorp. Byt till original när du ändå är hemma. Tar ju inte många minuter...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vad har du för avgassystem Johnny? Om du har ett system med tex kolfiber eller annat material längst bak, och du då har gjort en lösning som ska "bromsa"/hindra avgaserna så finns det en risk att du förstör det som inte är gjort i metall. Det hände mig när vi panikfixade på Falken, och det hände Niko och Watz när de fulmekade på Atorp. Byt till original när du ändå är hemma. Tar ju inte många minuter...

Devil, och det har inte kolfiber i slutet. Det bromsar inte så mycket heller, mer av splittrar, men jag vill bara testa det första passet dom mäter utan att generera rödflagg för alla.

Det är lugnt annars för min del att meka lite på plats. Tack för omtanken ;)

Jag vill vill veta för senare i år om det funkar eller ej att hålla på med sådant här på R1:an. Om det ger någon effekt alltså.
 

Strider

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
R1 -05 till salu
Om du har ett system med tex kolfiber eller annat material längst bak, och du då har gjort en lösning som ska "bromsa"/hindra avgaserna så finns det en risk att du förstör det som inte är gjort i metall. Det hände mig när vi panikfixade på Falken, och det hände Niko och Watz när de fulmekade på Atorp. Byt till original när du ändå är hemma. Tar ju inte många minuter...

Och hade ni satt er fulplåtlapp lite längre utifrån din fina kolfiberplutt så hade ni klarat den. Eller hade ni borrat ur popnitarna och tagit bort kolfiberplutten och satt dit nya popnitar istället så hade resultatet varit det samma.

Men det är lättare att vara efterklok än att vara cool när det skall panikfixas under race.

Vill du ha några bra tips för hur Fumlans tankapparat funkar så är det bara att kontakta mig under helgen.:pannkyss
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Vi säljer våra bandagar då vädret ser för ostadigt ut för att åka ner från timrå för att köra.

Priset är diskutabelt och vi har tre platser per dag.

Tel 070 5822193
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Vi säljer våra bandagar då vädret ser för ostadigt ut för att åka ner från timrå för att köra.

Priset är diskutabelt och vi har tre platser per dag.

Tel 070 5822193

Äh, vädret på SMHI ser bättre o bättre ut. Nu 6 grader och uppehåll på söndag :)
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Det väder som erbjuds av SMHI kommer inte ge mig något så vill någon köpa plats på lördag eller söndag är det bara kontakta via PM :tummenupp

Vi har för långt att åka när det är en chansning :huvet

/Nitrous
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top