ÄNTLIGEN! Banåka på Anderstorp!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Tja! Undrar om det i mån av plats finns nån chans att få droppa in på kvällsåkning på lördag eller söndag. Helst lördag. Isf kommer det två eller tre raketer. Vill också passa på att tacka alla för tipsen om däcken i övre inlägg. Har hittat lite beggade. Verkar dock finnas dåligt med 190 däck.. Och har någon tips om hur jag kan ställa in fjädringen så tackar och bugar jag. Är gatåkare men försöker åka på bana så ofta jag kan. Väger 77 och körde på ca: 1,49 på anderstorp sist. Vore jättesjysst om nån kunde ge mig en bra inställning. Kan ingenting om detta, men vill åka fortare!!!:yoparty

Vi har ingen kvällsåkning i helgen, vi har heldagar. Banan får ej användas lördag och söndagkvällar. Folk som kan hjälpa dej med chassiinställning finns självklart!
//Stefan

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Funktionärer (flaggvakter och bärgningspersonal).
Till sist ambulanspersonal och ambulans.
Är några av kostnaderna förutom banhyra.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
fan.. har kikat lite på vädret nu.. verkar som det kommer regna..

men vafan.. det kommer väl ändras på en och två ggr?

Mike bike

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Hoj
BMW S1000RR -11
För många tror jag att smärtgränsen för heldag ligger på 1000:-. De flesta gatåkare använder inte el därför är det ointressant att det ingår i priset för dessa.

Riklun

#26 Shrimpy
Gick med
18 May 2005
Hoj
Yamaha R6 2008
Vad tror du att ambulans kostar? Mat till de få funkisarna?

Tjena!

Jag ska köra med smc på fredagen i anderstorp och har även anmält mig till er på lördagen:).... finns det platser kvar på söndagen om man har ork kvar? och kan jag betala på plats isåna fall???

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Vad tror du att ambulans kostar? Mat till de få funkisarna?

Det vet jag inte, men du får gärna berätta, om det inte är en hemlighet.
Vad kostar banan inkl ambulans för en dag? Har kollat upp det, men det kanske inte stämde då...

/Nyfiken:tungan

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Det vet jag inte, men du får gärna berätta, om det inte är en hemlighet.
Vad kostar banan inkl ambulans för en dag? Har kollat upp det, men det kanske inte stämde då...

/Nyfiken:tungan

Banan kostar 50.000, ambulans brukar kosta 5500 per dag, men denna gången blir det dyrare eftersom ambulansen var upptagen och jag får hyra en annan ambulans. Till detta ska läggas radiohyra, mat och div småkostnader. Ungefär 70K behöver jag ha in för att gå runt.

wainright

Wainright
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
ducati 999
För många tror jag att smärtgränsen för heldag ligger på 1000:-. De flesta gatåkare använder inte el därför är det ointressant att det ingår i priset för dessa.

Håller med mike angående priset, kvälls körningarna har haft svårt o komma i gång på rätt tid och tiden justeras efter licens åkarna

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja det ska blir roligt på anderstorp på fredag men jag hoppas att det inte regnar dels för att jag inte har nått regnställ =) och så känns det säkrare i torrt.

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
ja.. kollade vädret lite nu innan läggdax.. och nu verkar det som det kan bli uppehåll iaf.. vore la fan om det ska regna.. vore trist som fan..

mvh robb

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
ja.. kollade vädret lite nu innan läggdax.. och nu verkar det som det kan bli uppehåll iaf.. vore la fan om det ska regna.. vore trist som fan..

mvh robb

de har inte regnat på en enda bankörning i år. de har bara snöat. och de lär inte börja snöa den 28onde så jag röstar på sol!!

Ohlzen

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
BMW S1000RR
Då har du ett gäng adaptrar att dela ut till elskåpen nu när elen ingår i priset?

Syns på Lördag :)

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Håller med mike angående priset, kvälls körningarna har haft svårt o komma i gång på rätt tid och tiden justeras efter licens åkarna

:va
Har du fått köra för lite? Vi startade en kvart för sent förra gången, så det blev bara 2,45 timmar körtid för en 5-hundring.....

Då har du ett gäng adaptrar att dela ut till elskåpen nu när elen ingår i priset?

Nej, har inga adaptrar så det får man själv ordna.

Last edited:

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana

ja har 2 adaptrar och de bör la gå att köra 2 eller 3 set värmare på varje uttag.

du får skaffa dig värmare innan du behöver el:tungan

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
haha..

har lilla ohlsen inga värmare! ojojoj... trodde han hade fixat såna pryls.. det har ju tillochmed en nybörjare som jag!

jag röstar oxå för sol på lördag.. just det.. kan man låna in sej på en adapter ja o jeppa eller?

mvh robb

:va
Har du fått köra för lite? Vi startade en kvart för sent förra gången, så det blev bara 2,45 timmar körtid för en 5-hundring.....

va inte det för att ett flygplan skylle starta dessutom? det är väl lite småsvårt att påverka?

jag tycker det iaf var värt varje spänn den 500:ingen!:)

Last edited:

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
finns en plats på min annars, tror säkringen klarar max 2 set värmare? Nån som vet?

fan va nice!

tror dock vi bara är 4 st som ska ha värmare på lördag... så vi bör klara det på två adaprar... om inte jonas är för snål så jag o jeppa får stå utan och han ska spara sin adapter o lite ström till nästa gång...:näsblod

mvh robb

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Banan kostar 50.000, ambulans brukar kosta 5500 per dag, men denna gången blir det dyrare eftersom ambulansen var upptagen och jag får hyra en annan ambulans. Till detta ska läggas radiohyra, mat och div småkostnader. Ungefär 70K behöver jag ha in för att gå runt.

Kan bara försvara detta uttalande, det är långt ifrån gratis att annordna en bandag.

/Urban

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...