Är alla som har hoj stenrika?

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Money skrev:
2472836 vem har sagt jag jobbar heltid?
Du sa själv, Jag jobbar och jobbar och jobbar... då utgår man ifrån att du har ett heltidsjobb och lägger in många timmar övertid. :va
Jag tycker att du ska lyfta arslet från sängen, söka upp ett heltidsjobb som genererar pengar.
Du kan till exempel jobba på ett lager och tjäna upp till 20000/ månad, då har du råd att köpa en hoj, speciellt om du bor hos mamma fortfarande. Har du ändå inte råd så sluta spendera pengar på knark, och kom in i matchen. :)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Jobbar mer än heltid på sommarloven + diverse extra kneg + CSN-bidrag = ca 80kkr/12månader = 6700kr/månad

Bor hyffsat billigt och har sambo, är sällan ute och festar eller köper dyra märkeskläder kör enduro och landsvägshoj istället, mekar själv. Och lyckas ofta få över lite pengar till skidresor och andra intressen.

Freedom

Guest
Money skrev:
2472863 :D

hmm...jaaa....yamaha r6 hihihii.....:D
Med tanke på rubriken på din avatar så är det väl bara att skaffa en stenrik försörjare som sponsrar din hobby.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Money skrev:
2472625 Tjena alla mc ägare!

Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar? Som alla vet är det ingen billig hobby att varken äga eller köra mc. Att ta mc kort är inte så farligt men själva ägandet är ju rena rama rånet!

Håller på med mitt mc kort nu och så fort det är avklarat så är det dax att inhandla en ny älskling. Och eftersom man är kräsen och vill ha det bästa så är det oftast inte det billigaste, så klart.
Är alla mc ägare stenrika, födda med guldsked i mun eller ni bara skiter i försäkringar och grejer (vilket ja inte tror)?
Här måste finnas massa med folk i min ålder, samt yngre, som inte har världens bästa jobb med världens fetaste lön. Så hur finansierar ni er själva?
Jag jobbar i butik och tjänar inte storkovan så jag är lite fundersam hur jag ska klara hela grejen. Men ja vill och tänker fortsätta min nyvalda hobby, även om jag kommer få leva på nudlar och ketchup resten av livet. Lär ju hålla formen åtminstånde. :D

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Hoppas ni har en skön kväll!:hojsmilie
:tuttar
Ähh, jag skaffade en ball läderväst med tygapplikationer och startade en indrivningsfima. Vips gick hojåkandet med plus :hojharley

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Spoox skrev:
2472882 dom e fina ja :)
årsmodell då? :p (inget annat än 06 hoppas jag :p)

hmm vill inte fundera så mycket på årsmodellen än.....räcker me att ja e ute efter en dyr älskling. :D
me gärna från detta århundradet! :D

Freedom

Guest
Money skrev:
2472894 hmm vill inte fundera så mycket på årsmodellen än.....räcker me att ja e ute efter en dyr älskling. :D
Från 2000 talet? Då kallas det barnarov.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Freedom skrev:
2472872 Med tanke på rubriken på din avatar så är det väl bara att skaffa en stenrik försörjare som sponsrar din hobby.

ja KLART! vill du bli min åsna? :rolleyes:

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
Åk gammelgixxer! Då har man råd, man kanske måste vara lite händig emellanåt. Råare (läs: ej bäst) sporthojar har kommer aldrig att tillverkas! :tummenupp

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Money skrev:
2472894 hmm vill inte fundera så mycket på årsmodellen än.....räcker me att ja e ute efter en dyr älskling. :D

hehe,
kanske blir ännu mer aktuellt med en 07a sen då :tummenupp
varför ingen R1?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Spoox skrev:
2472909 hehe,
kanske blir ännu mer aktuellt med en 07a sen då :tummenupp
varför ingen R1?

ja har ju inte hittat nån ÅSNA än så ja kan ju inte ge mig på en R1 direkt då ju! :D

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Money skrev:
2472914 ja har ju inte hittat nån ÅSNA än så ja kan ju inte ge mig på en R1 direkt då ju! :D

äh behövs inga sådana! man klara sig bäst på egen hand å sina egna fötter :p

Freedom

Guest
Money skrev:
2472902 ja KLART! vill du bli min åsna? :rolleyes:
En åsna har jag alltid varit och spenderat åt hel___ike för mycket pengar på kvinnor, men du bor ju lite längre bort än mina vanliga jaktmarker.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
börjat med billigt och sedan jobbat sig uppåt utan att låna... Man kan ju inte köpa bästa och värsta direkt...

Själv åkte jag på en gammal gixer 600 som första hoj sedan har man ju gjort några riktigt bra affärer som gått + med hojar....

///Jobba och slit lönar sig till slut...:tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
stranglefoot skrev:
2472903 Åk gammelgixxer! Då har man råd, man kanske måste vara lite händig emellanåt. Råare (läs: ej bäst) sporthojar har kommer aldrig att tillverkas! :tummenupp
Jag skulle inte rekommendera en sådan hoj till en nybörjare. Jag tror att den extrema (och dessutom dåliga) körställningen gör att risken för att inte reda ut en paniksitation blir större.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Freedom skrev:
2472920 En åsna har jag alltid varit och spenderat åt hel___ike för mycket pengar på kvinnor, men du bor ju lite längre bort än mina vanliga jaktmarker.

ähh sluta slösa cashen på damerna, dem blåser dig bara ändå.

:D

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
GSXR 750 -87
HanneZ skrev:
2472925 Jag skulle inte rekommendera en sådan hoj till en nybörjare. Jag tror att den extrema (och dessutom dåliga) körställningen gör att risken för att inte reda ut en paniksitation blir större.

Du har så fel!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Spoox skrev:
2472918 äh behövs inga sådana! man klara sig bäst på egen hand å sina egna fötter :p

exakt, känns bäst när man tjänar sina egna pengar.

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Money skrev:
2472625
Jag undrar lite hur ni har råd med era hojjar?

Så avslöja era små hemligheter och berätta hur ni gör.:tummenupp

Jag har två nya bilar, värsting hoj, kängaruställ, dyra hjälm och stövlar ett stort jävla hus och tar dyra semestrar.

Å andra sidan är jag 45, jobbar på reklambyå och har lånat och ärvt av mina föräldrar, och lånat av Herr Handelsbank.

Tid, arbete och tur.

P

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Folköl skrev:
2472805 Mitt råd: flytta från Sverige.

Möjligen till Norge eller Finland isf, somrarna på de här breddgraderna är svårslagna. Ljust dygnet runt! Något man saknade i Lynchburg VA där det blev kolsäck på dryga halvtimmen. Vintern behövs för att renovera upp och pyssla om Bettan. Over där fick man ju panik i december när säsongen startade igen i slutet av februari - dvs åka i minst 10 gradig värme, hur fanken ska man hinna fixa allt!?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...