Är denna banhoj något att ha.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Den är nog garanterat bättre skött än random gathoj körd av någon hormonstinn blöjknutte!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Frågan är vad som är gjort med cykeln under dess livslängd. För har den gått rejs sedan -08 är där ett visst slitage på motorn och är den inte öppnad så börjar det bli dags. Sen är baksidan med häftiga styrsystem och loggningsgrejer att den dagen de börjar strula så finns där väldigt få personer i Sverige som har kompetensen och erfarenheten att felsöka NIRA.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Den är nog garanterat bättre skött än random gathoj körd av någon hormonstinn blöjknutte!
Jo den är säkert bra skött, med täta oljebyten o annat, men den är ju också körd av gubbar som kan hantera hojar på bana, så då har den väl gått hårt.
Motor och växellåda håller ju inte i evighet.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Frågan är vad som är gjort med cykeln under dess livslängd. För har den gått rejs sedan -08 är där ett visst slitage på motorn och är den inte öppnad så börjar det bli dags. Sen är baksidan med häftiga styrsystem och loggningsgrejer att den dagen de börjar strula så finns där väldigt få personer i Sverige som har kompetensen och erfarenheten att felsöka NIRA.
Hopp!!! Där försvann suget på den hojen.
Får väl köra gathojen på bana i år med.

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Vet vilken hoj det är och den är riktigt fin:) Elsystem går ju alltid att fixa med lite eltejp;)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag har en tendens att glömma bort hur fort tiden går. 6 år som racehoj kanske tar ut sin rätt... Finns ju en 07 R1 på blocket som inte verkar gått fullt lika länge på bana. Kanske ska kika på den istället? :)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hopp!!! Där försvann suget på den hojen.
Får väl köra gathojen på bana i år med.

Jag tycker absolut inte du skall tappa sugen på den, jag vet inte mer om cykeln är vad som står på blocket. Det jag säger är bara att man skall veta vad man gör och vad som är gjort med cykeln. 6 säsonger varav de första med riktigt snabb åkare sliter på motorn, är den öppnad för lagerbyte o dyl så gör det inte ett dugg men förvånansvärt många kör efter devisen att de förhoppningsvis inte rasar under mitt ägo så jag justerar ventiler, byter olja och gasar. Att fortsätta det säsong 7- är äventyrligt....

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag tycker absolut inte du skall tappa sugen på den, jag vet inte mer om cykeln är vad som står på blocket. Det jag säger är bara att man skall veta vad man gör och vad som är gjort med cykeln. 6 säsonger varav de första med riktigt snabb åkare sliter på motorn, är den öppnad för lagerbyte o dyl så gör det inte ett dugg men förvånansvärt många kör efter devisen att de förhoppningsvis inte rasar under mitt ägo så jag justerar ventiler, byter olja och gasar. Att fortsätta det säsong 7- är äventyrligt....

Vad är det man bör se över i motorn mer specifikt?

Om man kollar på en sån här hoj är det andra saker man behöver kolla än vad man brukar göra på en gathoj?

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Är det Peter Lindéns gamla hoj så är det nog inget fel på den,,, men en fråga är om du gör nytta av en så potent hoj, en helt orginal litermaskin räcker väldigt långt.

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
För oss glada amatörer som på sin höjd kör 4-5 rookietävlingar per säsong är det tveksamt om en totalrenovering var tredje säsong lönar sig. Det kostar troligen lika mycket för en totalrenonovering som att leta upp en bättre begagnad morot om skiten rasar. Men för den som utan bekymmer river sin motor själv blir det såklart en annan fråga.

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250
Köp en lite billigare ist. 40 - 50k. Skulle oturen vara framme med motorras eller dyl. så har du ju pengar över till att köpa en annan motor o smäcka in!

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Vet inget om just den hojen, men skulle inte vara speciellt orolig för att köpa en ex. Lindenhoj. Har ju bara de bästa bitarna ;o) Åk dit & kolla igenom den, är den skitig med sliten drivlina & becksvart olja... struntar du i den... Men är den väl skött, ser inte jag nått problem.

Annars har du ju "Perfektionistens Mackes" hoj: http://www.blocket.se/sodermanland/CBR1000RR_PRO_Superbike_50773401.htm?ca=11&w=3

Mer välskött & snygg hoj, får du leta länge efter..

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Köp en lite billigare ist. 40 - 50k. Skulle oturen vara framme med motorras eller dyl. så har du ju pengar över till att köpa en annan motor o smäcka in!
Nu är det så att jag vill ha en 08 o framåt med Öhlins, pp grejorn,,Quickshift, snabbgas, stålomspunnet,mm.
Jag har en 08 utan dom här prylarna, och ska jag hänga på dom på min så blir det dyrt.
Räknar med att få 60 för min då den har PC 5, Kn filter Acra Evo titan helrör.

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
Är det Peter Lindéns gamla hoj så är det nog inget fel på den,,, men en fråga är om du gör nytta av en så potent hoj, en helt orginal litermaskin räcker väldigt långt.
Peter kanske bara hade den 1 år, sen vet man ju inte hur många som ägt den och hur mycket den körts.
Och visst är det en potent hoj med sina 179 hp på slangen (när den bänkades), men jag vill ha dom på Anderstorpsrakan för att ta igen det jag förlorar i kurvorna;)

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
köra fort rakt fram klarar en 10 åring!! Köra fort när det svänger är ju det som är tjusningen och utmaningen!

Siigurd

Sporthojsnörd
Gick med
13 May 2012
Hoj
08 Honda CBR 1000 RR
köra fort rakt fram klarar en 10 åring!! Köra fort när det svänger är ju det som är tjusningen och utmaningen!
Jag vet.
Har jobbat på det i 2 år, började lite sent i livet, är ju äldre än Mossberg t.o.m. så självbevarelsedriften har hunnit bli stor;)

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre