Är denna banhoj något att ha.

Frågan är vad som är gjort med cykeln under dess livslängd. För har den gått rejs sedan -08 är där ett visst slitage på motorn och är den inte öppnad så börjar det bli dags. Sen är baksidan med häftiga styrsystem och loggningsgrejer att den dagen de börjar strula så finns där väldigt få personer i Sverige som har kompetensen och erfarenheten att felsöka NIRA.
 
Den är nog garanterat bättre skött än random gathoj körd av någon hormonstinn blöjknutte!
Jo den är säkert bra skött, med täta oljebyten o annat, men den är ju också körd av gubbar som kan hantera hojar på bana, så då har den väl gått hårt.
Motor och växellåda håller ju inte i evighet.
 
Frågan är vad som är gjort med cykeln under dess livslängd. För har den gått rejs sedan -08 är där ett visst slitage på motorn och är den inte öppnad så börjar det bli dags. Sen är baksidan med häftiga styrsystem och loggningsgrejer att den dagen de börjar strula så finns där väldigt få personer i Sverige som har kompetensen och erfarenheten att felsöka NIRA.
Hopp!!! Där försvann suget på den hojen.
Får väl köra gathojen på bana i år med.
 
Jag har en tendens att glömma bort hur fort tiden går. 6 år som racehoj kanske tar ut sin rätt... Finns ju en 07 R1 på blocket som inte verkar gått fullt lika länge på bana. Kanske ska kika på den istället? :)
 
Hopp!!! Där försvann suget på den hojen.
Får väl köra gathojen på bana i år med.

Jag tycker absolut inte du skall tappa sugen på den, jag vet inte mer om cykeln är vad som står på blocket. Det jag säger är bara att man skall veta vad man gör och vad som är gjort med cykeln. 6 säsonger varav de första med riktigt snabb åkare sliter på motorn, är den öppnad för lagerbyte o dyl så gör det inte ett dugg men förvånansvärt många kör efter devisen att de förhoppningsvis inte rasar under mitt ägo så jag justerar ventiler, byter olja och gasar. Att fortsätta det säsong 7- är äventyrligt....
 
Jag tycker absolut inte du skall tappa sugen på den, jag vet inte mer om cykeln är vad som står på blocket. Det jag säger är bara att man skall veta vad man gör och vad som är gjort med cykeln. 6 säsonger varav de första med riktigt snabb åkare sliter på motorn, är den öppnad för lagerbyte o dyl så gör det inte ett dugg men förvånansvärt många kör efter devisen att de förhoppningsvis inte rasar under mitt ägo så jag justerar ventiler, byter olja och gasar. Att fortsätta det säsong 7- är äventyrligt....

Vad är det man bör se över i motorn mer specifikt?

Om man kollar på en sån här hoj är det andra saker man behöver kolla än vad man brukar göra på en gathoj?
 
Är det Peter Lindéns gamla hoj så är det nog inget fel på den,,, men en fråga är om du gör nytta av en så potent hoj, en helt orginal litermaskin räcker väldigt långt.
 
För oss glada amatörer som på sin höjd kör 4-5 rookietävlingar per säsong är det tveksamt om en totalrenovering var tredje säsong lönar sig. Det kostar troligen lika mycket för en totalrenonovering som att leta upp en bättre begagnad morot om skiten rasar. Men för den som utan bekymmer river sin motor själv blir det såklart en annan fråga.
Jag tycker absolut inte du skall tappa sugen på den, jag vet inte mer om cykeln är vad som står på blocket. Det jag säger är bara att man skall veta vad man gör och vad som är gjort med cykeln. 6 säsonger varav de första med riktigt snabb åkare sliter på motorn, är den öppnad för lagerbyte o dyl så gör det inte ett dugg men förvånansvärt många kör efter devisen att de förhoppningsvis inte rasar under mitt ägo så jag justerar ventiler, byter olja och gasar. Att fortsätta det säsong 7- är äventyrligt....
 
Köp en lite billigare ist. 40 - 50k. Skulle oturen vara framme med motorras eller dyl. så har du ju pengar över till att köpa en annan motor o smäcka in!
 
Vet inget om just den hojen, men skulle inte vara speciellt orolig för att köpa en ex. Lindenhoj. Har ju bara de bästa bitarna ;o) Åk dit & kolla igenom den, är den skitig med sliten drivlina & becksvart olja... struntar du i den... Men är den väl skött, ser inte jag nått problem.

Annars har du ju "Perfektionistens Mackes" hoj: http://www.blocket.se/sodermanland/CBR1000RR_PRO_Superbike_50773401.htm?ca=11&w=3

Mer välskött & snygg hoj, får du leta länge efter..
 
Köp en lite billigare ist. 40 - 50k. Skulle oturen vara framme med motorras eller dyl. så har du ju pengar över till att köpa en annan motor o smäcka in!
Nu är det så att jag vill ha en 08 o framåt med Öhlins, pp grejorn,,Quickshift, snabbgas, stålomspunnet,mm.
Jag har en 08 utan dom här prylarna, och ska jag hänga på dom på min så blir det dyrt.
Räknar med att få 60 för min då den har PC 5, Kn filter Acra Evo titan helrör.
 
Är det Peter Lindéns gamla hoj så är det nog inget fel på den,,, men en fråga är om du gör nytta av en så potent hoj, en helt orginal litermaskin räcker väldigt långt.
Peter kanske bara hade den 1 år, sen vet man ju inte hur många som ägt den och hur mycket den körts.
Och visst är det en potent hoj med sina 179 hp på slangen (när den bänkades), men jag vill ha dom på Anderstorpsrakan för att ta igen det jag förlorar i kurvorna;)
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top