Visst är det en bra början? Fy vad vi kommer att hata varandra... Ända tills vi träffas på första dagen på banaDet är tur att det finns trådar som denna nu när vintern är i antågande:corn
Du verkar inte vilja ta till dig att det finns många som tycker att stora fartskillnader är farligt. Du verkar mer vara intresserad av att fylla startleden i ERF-klasserna och sopa problem under mattan.På vilket vis blir det mer uppenbart?
Du verkar inte vilja ta till dig att det finns många som tycker att stora fartskillnader är farligt. Du verkar mer vara intresserad av att fylla startleden i ERF-klasserna och sopa problem under mattan.
Det är min reflektion och den kan självklart vara fel.
Jag vill inte skapa något problem alls, tvärtom vill jag lösa det problem vi diskuterar så att ingen blir skadad i onödan. Det har inget specifikt med ERF att göra utan gäller alla RR-klasser.Du verkar vilja skapa ett stort problem som inte är speciellt stort utan att ens ha sett ett ERF.
Jag vill inte skapa något problem alls, tvärtom vill jag lösa det problem vi diskuterar så att ingen blir skadad i onödan. Det har inget specifikt med ERF att göra utan gäller alla RR-klasser.
Och återigen är det du som inte tycker att det är något stort problem trots att ganska många både i den här tråden och i din omröstning verkar tycka annorlunda.
Problemet blir större om det inträffar en olycka. Att vänta på att problemet blir stort låter som ganska osunt säkerhetstänk.Du verkar vilja skapa ett stort problem som inte är speciellt stort utan att ens ha sett ett ERF.
Just nu tycker 38.28%, dvs mer än var tredje person, i din omröstning att det är ett problem. Måste det gå upp till 50% för att vara ett problem? 70% kanske?Behöver vi lösa ett problem som inte anses vara ett problem?
Problemet blir större om det inträffar en olycka. Att vänta på att problemet blir stort låter som ganska osunt säkerhetstänk.
Just nu tycker 38.28%, dvs mer än var tredje person, i din omröstning att det är ett problem. Måste det gå upp till 50% för att vara ett problem? 70% kanske?
(Hälften av dessa 38.28% är ERF-förare)
Ska vi, när det gäller allvarliga säkerhetsfågor, (nu säger jag inte att detta är en sådan alls) "ta beslut" grundade på demokrati, alltså 51 -49% ??
Ställde mig precis frågan och har inget klart svar just nu, men det lutar mot nej.
Du är på Sporthoj. Här upprepar vi oss. Diskussioner för man inte för att "vinna".Som en gammal skiva upprepar jag mej:
1. Farliga förare är problemet, inte långsamma eller snabba förare.
Äh, va fan, jag är less på hela diskussionen. Bara att konstatera att det går aldrig att vinna en sån här diskussion.
2. Tycker bara det är så tråkigt när folk blir bortskrämda från våra roliga race pga påhopp och panikreaktioner, över nåt som inte är ett så stort problem som en del vill göra gällande.
3. Självklart ska vi ha högsta möjliga säkerhet, och det involverar såklart att man ska ha en homogen grupp av förare. Men drar man det resonemanget till sin spets så får vi till slut startfält indelade i intervall om 2-3 sekunder, om det anses som en acceptabel skillnad i varvtid? Tror du att man får bort alla olyckor då?
4. Jag tror tvärtemot att vi får se fler avåkningar om alla åker ungefär lika fort. Dock inte av samma typ som på skräckfilmen, men det har vi ju inte heller sett på nåt enda ERF hitills.
REC är utmärkt att börja i.De måste ju finnas nån tävling där riktiga rookies kan börja.
Du är på Sporthoj. Här upprepar vi oss. Diskussioner för man inte för att "vinna".
1. Att farliga förare är ett problem tror jag att de flesta är ense om...
2. Vem har sagt att det är ett stort problem? Hur stort har de sagt att det är?
Om vi går till lite mer auktorativa källor:
Vårt reglemente förutser att det kan dyka upp förare som håller så lågt tempo att det kan bli farligt: "6.7.3.5 Långsamtkörande förare kan av tävlingsledaren om han bedöms som en säkerhetsrisk svartflaggas."
Det finns dessutom en regel som är till för att utesluta för långsamma hojar i ERF. Det motiverades tydligen med att det blev för stora hastighetsskillnader. ERF-organisationen anser alltså också att hastighetsskillnader är ett problem.
Det är ganska ensamt på din kant...
3. Vem vill dra det till sin spets? Var skriver någon det? Tolka inte in så mycket i vad folk skriver. Läs vad de skriver!
4. Det spelar väl ingen roll att det inte har hänt? Det hade inte hänt en enda avåkning med allvarliga personskador på Sturup Raceway. Trots det vägrade Pro Superbike köra där för att de ansåg att säkerheten var för dålig. Säkerhetsarbete sköts bäst proaktivt - gör nåt innan det händer nåt.
Minst två personer har skrivit i tråden att de varit nära att köra av pga en långsam förare. Du bortförklarade det ena fallet med att det inte berodde på farten i sig. Det andra ignorerade du.
Nä,du har valt att ignorera allt som ens antyder att det kan finnas ett problem. Förklaringar är du helt oemottaglig för.
En sista, rätt intressanta, fråga, hur hanterar vi situationen att en förare blir frånkörd av safety car? Den personen bryter faktiskt mot reglementet. Man skall hålla samma tempo, man skall ligga 5-10 meter bakom framförvarande ekipage: "Alla tävlande måste hålla samma fart som Safetycar och MC´n framför dem. Alla skall hålla ett avstånd till fordonet framför dem med mellan 5 och 10 meter."
@ den som undrar vad vi sysslar med. Vi gillar att träta med varandra. Det är inte så illa som det kan verka av inläggen![]()
Nej, långsamma förare är ingen stor fara, det är extremt långsamma förare som kan vara en fara.Äh, jag ger upp. För tydligen kan många bara tänka på ett sätt. Att långsamma förare är en riskfara.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |