Nu tänker inte jag vara tyst längre!
Det klagas i tid och otid på att RR inte får uppmärksamhet och att ERF knappt har publik. Att vi måste få fram fler förare osv.
Blir det bättre av att man "fryser" ut förare?
Vill nya förare komma och köra när man får behandligar som det pratas om här?
Jag skulle gärna vilja börja tävla, brinner ju för det här. Lägger ner stor tid på mc, bandagar, race för min man osv, men efter rena påhopp mot förare att dom är farliga när dom är långsamma gör att jag skulle inte känna mig ett dugg välkommen till att köra, inte ens i B-klassen REC.
Kanske är det systemet det är fel på. Kanske ska man klassas som nybörjare några race och ha en speciell färg på skylten så alla ser att man är ny.
Utan få tävla får man inte tävlingserfarenhet. Visst kan man träna på bandagar och licenträningar, men själva tävlingsrutinen får man bara av själva tävlandet.
Under alla mina år i tävlande inom motorsport har jag aldrig varit med om att långsamma förare som tävlat varit farliga eller svåra att köra om. Kanske är det svårare att köra om en mc förare än en stor bred bil på en bana, vad vet jag.
Men jag har i alla fall tagit beslut om att jag inte kommer tävla nästa år då jag känner att man inte är välkommen om man inte är toppförare.
Tråkigt med tanke på hur mycket jag faktiskt kämpat och jobbat för det.
/Liwa1
nu överreagerar du tycker jag.
långsamma förare är välkomna, specielt i rec.
Det vissa av oss har riktat oss emot är ett tempo som är lägre än säkerhetsbilens.
Tycker du det är försvarbart att tävla då?
Jag tycker absolut inte det iaf.
Sen har det hänt ett extremt fåtal gånger, och som nr18 säger så har enduranceförare generellt mkt koll på omkörningar, då det är ett ofta förekommande moment.
en diskussion om säkerhet är väl aldrig fel.
åter igen, rec är rokkie rokkie, om så på bekostnad av nec förares ickedeltagande där, enlig mig.
Du har för övrigt inget att oroa dig för, ditt tempo är garanterat snabbt nog,
och dina kunskaper, organisationsförmåga mm borgar för framgång.