Sån där pinne som man har på barncyklar? Med en liten flagga i toppen?
Ja, hur kunde jag glömma det? Kanske en gul saftblandare på hjälmen dessutom...
Sån där pinne som man har på barncyklar? Med en liten flagga i toppen?
Från en åskådares syn REC Knutstorp.
Det var ett flertal incidenter när man körde ut från Depån..rätt ut i sk raceline och sakta.... Ska en funkis hinna se sånt`? TL?...... viktigt att ha en direkt konstakt med ERF organistationen
Precis. man tar kontakt med vederböranden om man vill ha förändringar eller komma med förslag. Det är en omöjlighet för TL och funkisar att se allt som händer kring en bana. En "vanlig" åskådare vet nog inte att man kan rapportera eller att man ens behöver det då man nog är övertgad om att andra ser och vet mer än en själv.Stod själv o flaggade hela helgen och det var något som påtalades i radion titt som tätt. Tror någon fick stop'n go eller annat straff för detta.
Både TL o övriga funktionärer tar tacksamt emot sådan information, då det hjälper att kolla visa förare/hojar.
Framför era åsikter till Hans Brånalt. Om ingen annan vill kan jag vara samordnande. "Skriv en lista"Kan vi höja både säkerheten och sättet serierna körs på utvecklas ju tävlingen hela tiden till något bättre.
![]()
någonstans måste alla få tävla oavsett talang,varför inte i rec eftersom exempelvis rookie kommer väl kvalgränsen ligga på 1.44 nästa år med den utveklingen det är.
som sagt tycker det respekteras fint vid omkörningar från båda sidor fast det är som ett möte ibland och då är jag slö medel själv![]()
Amen!NEJ,nej,nej det är ingen jäffla rättighet att få tävla i det här landet och det är just såndan inställning som gör att folk inte har självinsikt nog att inse att jag kanske ska lägga några varv till innan jag ställer upp i en tävling oavsätt om det är erf eller sprint.
Mycket bra BeBe, kanske man ska ha en förslagslåda att lägga lappar i på plats under ERF:en.Stod själv o flaggade hela helgen och det var något som påtalades i radion titt som tätt. Tror någon fick stop'n go eller annat straff för detta.
Både TL o övriga funktionärer tar tacksamt emot sådan information, då det hjälper att kolla visa förare/hojar.
Framför era åsikter till Hans Brånalt. Om ingen annan vill kan jag vara samordnande. "Skriv en lista"Kan vi höja både säkerheten och sättet serierna körs på utvecklas ju tävlingen hela tiden till något bättre.
![]()
Visst händer det att Lodnert och Brånalt läser inlägg på SH RR avd. ibland, men dom har inte tid att hänga på SH hela dagarna och läsa allt som står i alla trådar, vill man nå Lodnert eller Brånalt så kan man maila eller ringa.Rätta mig om jag har fel men är inte SH den största samlingsplatsen för aktiva RR-förare i Sverige? Den logiska följden borde vara att någon från ERF och Svemo tittar in och kollar vad deras medlemmar diskuterar. Det skulle iaf jag göra om jag satt som ansvarig i någon organisation.
NEJ,nej,nej det är ingen jäffla rättighet att få tävla i det här landet och det är just såndan inställning som gör att folk inte har självinsikt nog att inse att jag kanske ska lägga några varv till innan jag ställer upp i en tävling oavsätt om det är erf eller sprint.
björn
ps vet inte alls vem du är eller hur fort du kör, så jag vet där med inte heller om du ska ta åt digds
Därför är det lite synd att Svemos eget forum är i så dåligt skick, där vore det perfekt att diskutera saker som rör svensk RR.Däremot är det kanonbra att posta trådar om saker som man funderar på eller vill förbättra innan man kontaktar Svemo/ERF, det är alltid bra att ventilera åsikter så att man kan få andras synvinkel på saken.
Kolla förresten varvtiderna! Vi var långt ifrån snabbast...
Varför? Motivera gärna!
Hihihiiii
Om man är kvalificerad förare för NEC, varför då köra i REC? Man kör ju i NEC för att man är snabbare än de i REC. Jag/vi bytte ner till REC efter första rejset i våras, för att alla andra var mycket snabbare än oss.
Känner du dig träffad?
Tycker du inte själv att du är överkvalifiserad för REC?
Det är ganska märkligt att vissa som bara kan läsa FUN:et i ERF har så svårt att acceptera att även snabba förare vill ha FUN. För långsam kan man uppenbarligen inte vara (alltså, 2.40 är ofattbart långsamt på Anderstorp). Men för snabb däremot...Tycker du inte själv att du är överkvalifiserad för REC?
Tycker du inte själv att du är överkvalifiserad för REC?
Japp, 1:56:505.Varför då? Skulle jag vara för snabb menar du? Vilken varvtid är tillräckligt långsamt isåfall, jag menar om jag nu skulle vara för snabb så måste det ju finnas nån maxtid per varv som jag inte får köra fortare än?
Japp, 1:56:505.
Då är du en sekund långsammare än mitt snabbaste varv och det är precis lagom tycker jag.![]()
Eller så ser man till att inte skrämma bort dom som vill testa hur det är att köra en RR-tävling genom att ställa upp i REC? Det är ju en jävla skillnad mellan en allmän bandag och en rejsdag så prova måste man.Vilket trams.
En pluttsport som RR i Sverige behöver alla utövare som finns, som kör i så många klasser som möjligt.
Hur utvecklas man som förare? Att köra så mycket som möjligt, att ta alla chanser till tävlingar som man har råd o möjlighet till att köra. Så säger mig min erfarenhet iaf.
Ja, iofs, men då kan jag öva på omkörningar och känna mig snabb.Ska vi stryka alla som kör fortare än så blir det ganska ensamt på anderstorp...
Vilket trams.
En pluttsport som RR i Sverige behöver alla utövare som finns, som kör i så många klasser som möjligt.
Hur utvecklas man som förare? Att köra så mycket som möjligt, att ta alla chanser till tävlingar som man har råd o möjlighet till att köra. Så säger mig min erfarenhet iaf.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |