Nu blandar jag mig i ett samtal som jag säkert skulle hållit mig utanför, men wtf.
Jag har ju någonstans i bakhuvudet att kanske, om möjlighet ges, köra ett ERF någon gång. Det första beslutet som jag då måste ta är ju: Kör jag överhuvudtaget så bra att jag klarar att mäta mig med de 20 (ca) första förarna. Att hitta tider att jämföra med är ju inte svårt, men även en allvarlig funderare över min körskicklighet är ju på sin plats. Hur fan kör jag, vinglar jag över hela banan för att hålla bra tid, orkar jag hålla koncentrationen mer än 2 varav, bromsar jag så tidigt att andra får väja, är mitt spårval som en lastbils......osv...osv
Det är ju saker som jag trodde alla blivande racestjärnonr tänkte innan dom drog ut på banan

.
Sedan kan jag ju ha en liten åsikt om att A-förare som kör i REC kanske bara skall vara extremt passiva i sina bedömningar om tempo, dom är i min helt egna amatörmässiga bedömning på "lånad mark". Tempot skall ju avgöras av dom som faktiskt hör hemma i REC.
Men tillbaka till pudelns kärna: Kvalgränser för varje enskild förare är väl en vinnande metod. Då tar man ju hänsyn till väder, vind, allmänt tempo just den dagen, vilka som är A och B förare och allt annat. Om jag skulle köra så hade jag velat ha en gräns som jag skall över, annars hör jag ju inte hemma på den tävlingen. Man sabbar ju för alla andra då.