2400:- per år för helförsäkring inkl räddning och tillåter bankörning för en CBR929RR från -00.Jag har inte kunnat motivera kostnaden för en sporthoj (och kanske övertyga CB om det) så jag har typ förlikat mig med mitt landsvägslok
Tanken har slagit mig men också funderingar hur en sportis from 2000 har blivit behandlad2400:- per år för helförsäkring inkl räddning och tillåter bankörning för en CBR929RR från -00.
Det är inte sååå mycket och du kan hänga på rätt bra i de olika fartgrupperna, förutom racegruppen kanske.
Så entusiasmförsäkring är din vän.
Köp något från -00 nu och ut och gasa i sommar.
Skitbilligt, vilket bolag och vart bor du?2400:- per år för helförsäkring inkl räddning och tillåter bankörning för en CBR929RR från -00.
Bilsport&MCSkitbilligt, vilket bolag och vart bor du?
Bästa hojen jag har haft, Kawasaki W 800Jag har inte ens fyllt 40 men har redan börjat tröttna på allt vad sporthojar, hästkrafter och toppfart heter. När jag i dag letar efter en ny hoj så är det hojar i klassikerstuk som gäller, som t.ex. Triumph Bonneville T100/T120, Triumph Speed Twin 900 och Royal Enfield Interceptor 650.
Här nedan är en moddad T120 från Thailand som ger mig ett sådant habegär som jag nog aldrig har haft när det gäller hojar.
View attachment 508731
Är jag den enda här på Sporthoj som växt ifrån sporthojar, hästkrafter och toppfart, och som i stället suktar efter klassikerstuk?
Det gick att köra fort med gamla Trajor och det går fortfarande att tävla med dem. Så då borde de väl vara SportHojar?Har ingen riktig sporthoj längre, men 100 km/tim på kurvig väg med gammal Triumph -65, känns lika spännande som 160-170 med FZ1:an. Grusväg i 90 med XT660R likaså. Är ju 68 bast numera, men lika kul med fart fortfarande, även om man ligger längre från gränsen än när man var yngre…
Dags att ändra namnet?Jag är helt klar med sporthojar, finns bara en hoj för min del: Hypermotard
Tror det var ett försök att trigga medlemmarna för att se om det fortfarande finns några spår av sporthojsmentalitet kvar på forumet... och det verkar ju ha lyckats hyfsat bra.Var detta en trolltråd av TS? Skapa en profil, logga in gång och skriva ett inlägg och sen bara luta sig tillbaka för att se reaktionerna?
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|