Försökte intala mig själv under 4 år att Touring och enduro var min grej men sakta kände jag att hojintresset sakta dog och min R1200GS stod och samlade damm. Av en ren slump så fick jag tillfället att köra hem min gamla ninja som farsan (74 år) köpte av mig för 5 år sedan. Hejsan hoppsan så var jag tillbaka och kände att jag levde och körde hoj igen! Köpte mig en nyare ZX10R diRekcT efter det och hade efter en halv säsong avverkat fler mil än jag gjort på mina deppiga 4 år på BMWn och diverse mindre maskiner Finns såklart fler variabler som småkids och husköp som inverkat.Jag har inte ens fyllt 40 men har redan börjat tröttna på allt vad sporthojar, hästkrafter och toppfart heter. När jag i dag letar efter en ny hoj så är det hojar i klassikerstuk som gäller, som t.ex. Triumph Bonneville T100/T120, Triumph Speed Twin 900 och Royal Enfield Interceptor 650.
Här nedan är en moddad T120 från Thailand som ger mig ett sådant habegär som jag nog aldrig har haft när det gäller hojar.
View attachment 508731
Är jag den enda här på Sporthoj som växt ifrån sporthojar, hästkrafter och toppfart, och som i stället suktar efter klassikerstuk?
Mitt tips är att köpa en tufftuffare och glid omkring i ett år och hoppa sen upp i sadeln på en sporthoj igen. Får du en nytändning så är du frisk och inte så finns det testosteronbehandlingar, krämer och injektioner!