Är jag den enda här på Sporthoj som växt ifrån sporthojar, hästkrafter och toppfart?

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
ZX10R - 2011
Jag har inte ens fyllt 40 men har redan börjat tröttna på allt vad sporthojar, hästkrafter och toppfart heter. När jag i dag letar efter en ny hoj så är det hojar i klassikerstuk som gäller, som t.ex. Triumph Bonneville T100/T120, Triumph Speed Twin 900 och Royal Enfield Interceptor 650.

Här nedan är en moddad T120 från Thailand som ger mig ett sådant habegär som jag nog aldrig har haft när det gäller hojar.

View attachment 508731
Är jag den enda här på Sporthoj som växt ifrån sporthojar, hästkrafter och toppfart, och som i stället suktar efter klassikerstuk?
Försökte intala mig själv under 4 år att Touring och enduro var min grej men sakta kände jag att hojintresset sakta dog och min R1200GS stod och samlade damm. Av en ren slump så fick jag tillfället att köra hem min gamla ninja som farsan (74 år) köpte av mig för 5 år sedan. Hejsan hoppsan så var jag tillbaka och kände att jag levde och körde hoj igen! Köpte mig en nyare ZX10R diRekcT efter det och hade efter en halv säsong avverkat fler mil än jag gjort på mina deppiga 4 år på BMWn och diverse mindre maskiner :) Finns såklart fler variabler som småkids och husköp som inverkat.

Mitt tips är att köpa en tufftuffare och glid omkring i ett år och hoppa sen upp i sadeln på en sporthoj igen. Får du en nytändning så är du frisk och inte så finns det testosteronbehandlingar, krämer och injektioner!
 

tobbes

Sporthojsnörd?
Gick med
13 Jun 2016
Ort
Roma
Hoj
Gammal Katana 1100, något nyare RC30, inte alltför lastgammal VT
Finns även i navi-appen till hojen. BMW alltså.

7ed6db0c58317bf3b15801a4b3279bcf.png



Mvh
Å ja som trodde "bojsänke" var en skämtsam beskrivning av BMW:n :hihi
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Försökte intala mig själv under 4 år att Touring och enduro var min grej men sakta kände jag att hojintresset sakta dog och min R1200GS stod och samlade damm. Av en ren slump så fick jag tillfället att köra hem min gamla ninja som farsan (74 år) köpte av mig för 5 år sedan. Hejsan hoppsan så var jag tillbaka och kände att jag levde och körde hoj igen! Köpte mig en nyare ZX10R diRekcT efter det och hade efter en halv säsong avverkat fler mil än jag gjort på mina deppiga 4 år på BMWn och diverse mindre maskiner :) Finns såklart fler variabler som småkids och husköp som inverkat.

Mitt tips är att köpa en tufftuffare och glid omkring i ett år och hoppa sen upp i sadeln på en sporthoj igen. Får du en nytändning så är du frisk och inte så finns det testosteronbehandlingar, krämer och injektioner!
Min VFR är långt ifrån någon racer med dagens mått, men den rör väl på sig hyfsat. Jag har aldrig toppat den (har inget behov av det) men varje vår under första rundan när det kommer en lagom raka och man kan varva igenom dom fyra första växlarna och känna accelerationen kommer ett leende med insikten att detta är anledningen till varför jag vill ha en sportig hoj istället för en glidare.
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top