Utan sidovagn är SRn faktiskt en riktigt körglad hoj , trots sina dryga 30hk
Ja vafan, en moppe med 30 hk!
Mvh
Utan sidovagn är SRn faktiskt en riktigt körglad hoj , trots sina dryga 30hk
Göteborgshästar?Utan sidovagn är SRn faktiskt en riktigt körglad hoj , trots sina dryga 30hk
Har inte hört uttrycket förr , men misstänker att det inte är nåt positivtGöteborgshästar?
Det är en spin off på YESreklam...Har inte hört uttrycket förr , men misstänker att det inte är nåt positivt
Hur då menar du?Utan sidovagn är SRn faktiskt en riktigt körglad hoj , trots sina dryga 30hk
Testa en modern nakenhoj runt 700-1000cc. Lätta o trevliga. Bra mos I motorn.När man åkt framåtlutat sen man var 16 och nu snart 60 så sätter kroppen stopp tillslut. Man vill ha något bekvämt, iallafall jag tjackade en xj900s från 95 och gjorde om den lite som jag vill ha den och efter 500 mil förra sommaren får den hänga med en säsong till...
Hur står sig Brutalen mot F4:an? Skillnader, förutom kåporna då?
Tycker man tröttnar ganska snabbt på de kåplösa, är ett jävla blåsande.Testa en modern nakenhoj runt 700-1000cc. Lätta o trevliga. Bra mos I motorn.
Många känns i karaktären liknande en racer fast upprätt körställning (fast jag toksaknar kåpa!!!)
Jag hade en -91 SR500 ett tag.Hur då menar du?
Vore kul att förstå vilka egenskaper du tänker på.
Själv tycker jag att den var moppelik, på gott o ont. Även då föredrog jag sportmodeller.
Retrogrejjen har jag aldrig lockats av.
Gillar hightech. Kolfiber…mums!
I Tyskland fanns det en försäkringsgräns vid 27 hästar. En massa hojar ströps för att passa in. Några modeller såldes både som 27 hästars och med originaleffekten, alltså andra än SR500.Jag hade en -91 SR500 ett tag.
Saknar den faktiskt.
När jag köpte den var den hopplös att starta och kändes allmänt tråkig.
Den modellen hade dessutom under 30hk original.
När jag fått dit vettiga Mikuni-förgasare, öppnare ljuddämpare, bättre tändspole, kabel o stift så blev det en helt annan hoj.
Att puttra runt i 80-90 på småvägarna som ändå inte var lämpliga att rejsa på p g a timmerbilar, lera från åkrar osv var ren meditation.
När nuvarande gammelhojar är körklara kanske det blir en igen. Helt klart blir det en enstånka till i alla fall.
Men hojarna med trumma fram var ju Så Mycket Snyggare!.....SR500 var populär i Sverige fram tills den kom med trumma fram. Då hade väl det största intresset falnat. Enter hipsters.
.......En hoj jag gillar men det ska vara skiva fram.
Säger som Ingemar StenmarkHur då menar du?
Vore kul att förstå vilka egenskaper du tänker på.
Själv tycker jag att den var moppelik, på gott o ont. Även då föredrog jag sportmodeller.
Retrogrejjen har jag aldrig lockats av.
Gillar hightech. Kolfiber…mums!
Jag har trumma på min -92aMen hojarna med trumma fram var ju Så Mycket Snyggare!
- En SR500/400 med skiva fram? Nja... lite intressant kanske (för mig alltså).
- En SR 500 med trumma fram? JA! Vill ha! Ett smycke att tuffa fram på i lagom (egentligen för låg) fart. Så snygg!
Hipster? Jag? Inte direkt. Har inte skägg, inga tatueringar, jobbar inte på mikrobryggeri, äger ingen brun kofta köpt på second hand... osv!
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |