Är jag den enda här på Sporthoj som växt ifrån sporthojar, hästkrafter och toppfart?

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Tyärr inte, men det står ett vanligt R-objekt -90 i garaget som ska fixas till. I trafik har jag bara en 750R 86'a och en 1100R 91'a. 750'in är roligast att köra iom att chassit är kvickare och motorn är inte helt original, några cc extra, 5vxl och moddad topp, 140bwhp i AnderssonTurbo's bromsbänk.
Bild på 86:an? My cup of tea!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är en sak att ha en sporthoj. En annan sak att använda den? Eller hur man använder den.
Brassa satan, bandagar, sporttouring, yla motorväg? Finns det någon motorväg på Åland?
Du har aldrig långt hem i alla fall. 🙂
Nåja, jag har ju inte heller någon sporthoj, apropå föregående inlägg.
Sporthoj? -Nah, inte fokuserad nog, saknas ju minst hundra hästar. :va
Touring hoj med clipons och varken utrymme för förare, passagerare, eller packning? :va
Nakenhoj med kåpor? :va

Nä, den passar nog inte in någonstans...

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Har kört ”äkta” sporthojar från fyllda 34 till 63, därefter övergått till sportig nakenhoj, delvis pga att jag ville ha lite bekvämare körställning. Funkar bättre att manövrera mellan potthålen.
Tamare hoj än så kommer det inte att bli…
Är ett helvete att bli gammal! ;)

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Håller du inte med Mörka Småland? Tegelbruksgatan! Jönköping! Min älskade Farfar bodde där! Att det är jävligt att bli äldre? :hjarta

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
Och vart tog TS vägen? Kom vi fram till något? Nä Thailändskt Triumph (n)

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 2x87 GSX-R 750, 4x85 GSX-R 750, 2x 87 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag har aldrig kört en sån liten högvarvande sportis men blir det inte lite som när man hade femhalva på moppen, en jävla massa varv men hände ändå inte så värst mycket?
Jodå. Man varvar och växlar och varvar och växlar och det känns som att "nu går det ju rätt fort" tills man ser på hastighetsmätaren. 90. :) Men det är kul!

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
89/90 toppkåpa? Ser bra ut, om inte bättre...

Passar 89/90 topp med 91 sidokåpor eller måste man ha hela paketet?
Passar rakt av, men min kåpställning är antingen 750 eller så är den krockskadad, kåpkittet ska renoveras/bytas/lackas under året förhoppningsvis.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
På gata: lätt, lätt, lätt. Kör knappt längre men älskar ktm 450 med motardhjul. Snabellagningar blir ett tillfälle att sladda och inte en skräckupplevelse där man fixerar blicken i tangentens riktning. Drömmer om en xr650 eller liknande tillförlitligare variant med släta hjul.

bana: riktig sporthoj. Enklast att burka på utan att behöva se ut som Ben Spies eller Batman.

M54

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nyss fyllda 59 bast och med en Tiger och en S3 i garaget, möjligen den sistnämnda som kan kvalificera sig som SH. Det började för min del och precis fyllda fyrtio med banknarkande och sporthojar, sedan en Thruxton 1200R / 690 Enduro/ RD 350 innan nuvarande uppställning.

Med handen på hjärtat har ideellt engagemang inneburit att allt mer tid lagts på MC-politik och allt mindre på körningen det senaste decenniet, därför har det samlats flest mil på Tigern. Avsikten är att råda bot på detta med början under kommande säsong. Jakten på tiondelar är nog över men känslan av att nyttja maskinen för det den är byggd för lockar igen och det finns väl knappast någon trevligare än att umgås med likasinnade oavsett hastighetsgrupp eller tempo :)

Det roligaste jag haft är nog min Daytona 675 -06, på Kemora, Gelleråsen eller Kinnekulle. Idag, med rimliga varvtidsambitioner, lär S3:an vara ett rimligt verktyg. Bristen på vindskydd och banoptimerad sittställning lär kompenseras av enkelheten i att köra hojen till banan utan besvär med släpvagn, däckvärmare, depåstöd, extrafälgar och -däck etc. Dessutom är den bättre i de flesta avseenden under 30-mila kvällsturer sena och ljusa sommarkvällar.

Jag har väl helt enkelt blivit en lat gubbe - mesta möjliga nöje till minsta möjliga besvär :)

God fortsättning på 2025 till Er alla!

Last edited:

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Samma här. När jag gick med i forumet körde jag Ninja.

Sen blev de supermotard och vidare till glidare och nu kör jag en slö yamaha 600 xt.
Saknar inte anedrelinet alls som jag hade i farter över 200 eller när man körde bakhjul.
Har lugnat ner mig på äldre dagar. Fyller 45 I år 😋

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...