Nyss fyllda 59 bast och med en Tiger och en S3 i garaget, möjligen den sistnämnda som kan kvalificera sig som SH. Det började för min del och precis fyllda fyrtio med banknarkande och sporthojar, sedan en Thruxton 1200R / 690 Enduro/ RD 350 innan nuvarande uppställning.
Med handen på hjärtat har ideellt engagemang inneburit att allt mer tid lagts på MC-politik och allt mindre på körningen det senaste decenniet, därför har det samlats flest mil på Tigern. Avsikten är att råda bot på detta med början under kommande säsong. Jakten på tiondelar är nog över men känslan av att nyttja maskinen för det den är byggd för lockar igen och det finns väl knappast någon trevligare än att umgås med likasinnade oavsett hastighetsgrupp eller tempo
Det roligaste jag haft är nog min Daytona 675 -06, på Kemora, Gelleråsen eller Kinnekulle. Idag, med rimliga varvtidsambitioner, lär S3:an vara ett rimligt verktyg. Bristen på vindskydd och banoptimerad sittställning lär kompenseras av enkelheten i att köra hojen till banan utan besvär med släpvagn, däckvärmare, depåstöd, extrafälgar och -däck etc. Dessutom är den bättre i de flesta avseenden under 30-mila kvällsturer sena och ljusa sommarkvällar.
Jag har väl helt enkelt blivit en lat gubbe - mesta möjliga nöje till minsta möjliga besvär
God fortsättning på 2025 till Er alla!