Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem!

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Jag har i princip slutat hälsa på alla former av glidare. Oavsett vad jag själv kör för stunden får jag oftast nobben av denna kategori.

Min tes är att dessa ofta är lite äldre men nyblivna MC-entusiaster, kanske körkortet 'på köpet' och känner sig lite osäkra, och inte vill släppa styret :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tycker det verkar lite beroende på var man är i landet vilka som hälsar. På en del ställen sitter kromsläderyttarna med en bister uppsyn och törs inte släppa styret, på andra ställen är det plastraketpiloterna som har det problemet.
Den som verkade bli gladast hittills av alla jag hälsat på var en MCpolis. :) Jösses vad han vinkade.

Filling

Påminnelse
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
En med måga cc
Jag tycker det verkar lite beroende på var man är i landet vilka som hälsar. På en del ställen sitter kromsläderyttarna med en bister uppsyn och törs inte släppa styret, på andra ställen är det plastraketpiloterna som har det problemet.
Den som verkade bli gladast hittills av alla jag hälsat på var en MCpolis. :) Jösses vad han vinkade.

Vinkar han med spaden gills det inte, spaden betyder att du ska stanna:fakta:ajjabajja

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Det vinkas dåligt i stan tycker jag, ute på landet hälsas det bättre, men då har man själv blivit skadad och hälsar inte tillbaka. Sen såna som inte hälsar med handen utan bara lyfter på fingrarna (eller fingret) är inte lätt att se, svart handske mot mörk bakgrund funkar inte så bra.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Det vinkas dåligt i stan tycker jag, ute på landet hälsas det bättre, men då har man själv blivit skadad och hälsar inte tillbaka. Sen såna som inte hälsar med handen utan bara lyfter på fingrarna (eller fingret) är inte lätt att se, svart handske mot mörk bakgrund funkar inte så bra.

Instämmer! Något man får stå ut med när man kör moppe :mad:

Sevil

Member of the Pink Ladies
Gick med
25 Jun 2011
Hoj
Kawa ER6-f-11
Hälsar på alla oavsett hoj, tycker att denna pajkastning mellan Sporthojarna- "kromslädarna" börjar bli löjlig... visserligen så är kanske skäggiga gubbar med ölmage överrepresenterade av customåkarna men det finns allt andra som också valt den typen av hoj, och vad gör det? Somliga vill åka fort och gillar en viss typ av körställning, andra vill glida i lugna takter osv..

aja nog om det, ser ni en tjej på en black spirit så kan ni iaf hälsa tillbaka,..då är det bara jag juh..:tuttar

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Har typ slutat hälsa sen jag flyttade till norge. Är knappt någon som hälsar tillbaka här.
Iofs kör jag ju motard men tyckte det hälsades betydligt bättre hemma i Sverige.
Andra motarder brukar dock hälsa.

Horneten jag hade förrut måste vara den optimala hälsningshojen. Den hälsade alla på. Den runda retrolycktan gjorde nog att också glidarna kunde bemöda sig att hälsa.

The Observer

Nyfiken...
Gick med
1 Jul 2011
Hoj
Snabb
Här i Skåne hälsar dem flesta tycker jag.

Runt Knutstorp-Ring hälsar tillomed MC-snuten när man möter dem... det tycker jag är coolt... :yoparty

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
jag hälsar alltid! kvittar om de e glidare eller vad de än må vara. så möter ni en vw classic white gixxer i skåne som hälsar så är det bara jag:) och hälsa gärna tebax.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Jag drog 40 mil igår och mötte en del hojar, mest glidare och alla utom harleyåkare morsade tillbaka. På ett ställe satt det tre äldre herrar vid en rastplats som viftade som galna när jag blåste förbi. De fick mig att känna mig trygg på nåt sätt. Fan skulle man få nåt strul efter vägen så behöver man nog inte stå så länge innan nån annan hojare stannar liksom. Jag är väldigt nära att nu dra slutsatsen att de som lagt alldeles för mycket pengar på harleys anser sig ha rätten att se ner på oss med riktiga hojar. De flesta av dom hade dessutom den så moderiktiga utrustningen banditnäsduk över näsan, solbrillor och öppet vurpollon. Merparten hade också den obligatoriska svarta skinnjackan men ett orange fält. Skönt att vara grundlurad av hd säljarens snack om att vara "unik".. :) Jag fortsätter iaf att vifta och de som av nån anledning vägrar att vifta tillbaka anser jag inte ha fattat grejen med hojåkares samhörighet. (Såklart fattar jag problemet vid stadskörning och korteger.) Morsning!

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
vi har kört en 280-milatripp nu i veckan i Sverige och Norge. Högst 10 stycken sket i eller vågade inte hälsa.. :)

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Horneten jag hade förrut måste vara den optimala hälsningshojen. Den hälsade alla på. Den runda retrolycktan gjorde nog att också glidarna kunde bemöda sig att hälsa.

Likadant med min kåpbefriade Bandit, i princip alla hälsar, och jag har tänkt likadant att retrolooken framifrån antagligen gör att även customnissarna känner samhörighet.

Själv hälsar jag alltid om det inte är t.ex motorväg med dubbla räcken i mitten eller mitt i stan med stor refug i mitten.

slr

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2009
Hoj
Djungelmoppe
Själv brukar jag alltid heja på alla hojar (förutom moppedårarna då), kommer man i en kurva å sitter illa till för att vifta så nickar iaf jag med huvudet så gott det går.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år