Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem!

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Hälsar (nästan, kommer till det här nedan) alltid.
Men hur fan gör ni när det kommer en hel karavan med hojåkare?
Hälsar man bara på första?
Håller man ut handen tills alla har kört förbi?
Hälsar man på den sista, eller kanske den i mitten?
:jääääääätteförvirrad

jag håller ut handen till alla åkt förbi :) alla är ju värda en hälsning :D

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Kört hoj i 30 år å ngt annat än att vinka lite glatt till sina brothers in arms finns fan bara inte. Får man inget i retur,big deal,för merparten viftar allt glatt tebax.

Att vi på det sättet har en samhörighet anser jag e värt att både vårda å bevara.
Senast häromdan var jag ute å flög lågt en stund. Kom till ett T skäl där det satt en dam bredvid sin parkerade Honda.(Hynda med en Hynda?). En kort tutande å tummen upp-som i -"e allt ok"-.
Hon tappa mobil å allt som var för att "svara" med ett tummen upp hon med. Tycker jag e grundläggande artighet å till del det att en vacker dag står man där själv vid en vägkant som en fisk utan vatten.
Så..nää...att vi hälsar på varandra e en av grogrunderna för att man tex även i händelse av motorstopp eller vad fan det nu kan va ställer upp för varandra.
Skit händer,å då e det bra att vi e många.

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Nu hör ju jag inte till "sporthojs" klientelet (kör XS400 från 82).
Men jag hejjade glatt sist jag var ute. Skulle svänga vänster från bulten mot Huddinge i Tordags och hade händerna fulla, men nickade till mötande hojåkare och han nickade tillbaka.
Visst finns det folk som inte morsar eller hälsar, men skit i det. jag gör det för att jag tycker det verkar vettigt.
Som 2.3-16 säger: Vårda och Bevara detta. Jag bidrar på mitt sätt.

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Hälsar alltid till alla sorters mc när jag själv kör mc, har säker vinkat på en och annan moppe också men de kan ju bli hojåkare också med tiden.
Kör jag pendlarvespan hälsar jag bara på HD-nissar, de ser så roliga ut när de stannar halvvägs i vinkandet då de inser att de(på sin fina muskelglidarbåge) är i färd med att hälsa på en potentiel MOPED.
MuHahahaha!

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
När jag o kompisen satte oss på varsin moppe och åkte 10 mil ner till göteborg hälsade vi på alla tvåhjulingar, de flesta hälsade tillbaka faktisk!

Nu hade vi båda "motardmoppar" så utan att höra ljudet av tvåtakt så är det ju inte allt för stor skillnad emot en större cykel

Filling

Påminnelse
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
En med måga cc
Hälsar (nästan, kommer till det här nedan) alltid.
Men hur fan gör ni när det kommer en hel karavan med hojåkare?
Hälsar man bara på första?
Håller man ut handen tills alla har kört förbi?
Hälsar man på den sista, eller kanske den i mitten?
:jääääääätteförvirrad

:D ger dom flippen,, blir ett jefla viftande då:D

ä, sköja bara,, brukar också hälsa på alla, känns gott på något vis när man får respons.:tummenupp

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Hoj
GSX1300R -08
Hälsar på alla jag kan, mest trevligt är barn som uppmärksammar att man kommer efter vägen och visar med händerna att de vill att man ska gasa. Håller in kopplingen och vrider till på rullen och deras leenden går till öronen. Som någon innan sa, de är framtidens hojåkare :tummenupp

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Om läget medger hälsas det. Vi är ju ett lite mer civiliserat, bättre och omtänksamt släkte än övriga icke hoj burna människor.

Zappa1

Not so Fast but Bad
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 PS
Hälsar på allt utan fula Burgman scooters, och diverse mc gäng som stilar sig.

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys
Jag hälsar på alla jag kan. Tycker de e en riktigt skönt tradition, Bevara den!

En annan fråga som kanske redan finns i en annan tråd, e ju hur många som blinkar me helljusen när farbror blå som står å lurar runt hörnet? De e ju iallafall också en bra tradition som ja tycker vi ska bevara=)

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Körde igår med sambon bakpå, möter tre chromeslädar varav jag hälsarförst på den längst fram, han hälsar tydligt tillbaka, dom andra två idioterna hälsa inte, bittra att min hoj var finare ? 2km senare står 3 sporthojar parkerade o snackar, åker förbi och hälsar, alla 3 höjer handen högt o hälsar tillbaka, jag får sällan respons av hd iditer så jag hälsar fan inte på dom längre

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
KTM 690
Jag tycker varje hälsning känns som ett "Bounding moment" Trots att jag inte har en jävla aning om vad det är för stolle jag möter på motorcykeln känns det ändå som vi kommit varandra lite närmare :)

Har tyvärr också lite dålig erfarenhet av HD-åkare. Brukade alltid hälsa, men då jag får nobben allt oftare har jag slutat med det. Hälsar dock alltid tillbaka om det skulle hända att jag får en hälsning!

Bevara detta :tummenupp !

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
jag hälsar på alla, dock väldigt få som besvarar min hälsning.
Jag antar att dom misstar mig för ett moppefucko.:huvet

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...