Är mc-hälsningen på väg att hälsa hem!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mina kollegor har slutat hälsa på reflexvästbärare, dock hälsar jag på allt utan västbärare.

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Jag hälsar nästan alltid. Men tycker dock att det verkar som att jag måste hälsa först, för de gånger man missat har mötande inte hälsat.
Men då jag hälsar först så får jag tebax en vink i 99% av fallen!

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Jag brukar hälsa :)
det är nog mest guldvingar/andra glidare som inte hälsar tillbaka...
sporthojar brukar inte ha några problem att hälsa tillbaka inte speciellt inte sträckan karlskoga-örebro har jag märkt :krama

dock så brukar jag hälsa till moppepojkar på sett och vis... om det räknas att vinka bakåt när man kör förbi :arsele ;)

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
jag åkte mestadels solo gävle-norska bergen-gävle, ensam tjej med full packning på en R1, tror jag räknade till två st (en guldvinge och en kråmsläde) som inte vinkade på heeeela den vägen (ca120mil*2) Alla andra vinkade så glatt, blev till och med bjuden på en statoilkorv någonstanns i norge av irlänska herrar som åkt norden runt,.. så nog lever hälsningen allt:):yoparty

du är välkommen åt andra hållet.. alltså sthlm, så ska jag bjuda dig på en korv från pressbyrån, å är du snäll kan du få en 50cl cola på köpet :D:krama

Bifogat

• press.jpg
    press.jpg
    19.4 KB · Visningar: 59
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Jag försöker hälsa på alla. Har jag inte tid att vika ut näven så nickar jag med skallen eller sticker ut ett ben. :)

Hoppas det inte är tredje benet du sticker ut då bara.. Kan lätt bli missförstånd då. :confused:

Edit: Juste hålla sig till ämnet.. Jodå jag hälsar på alla som har en ball sport hoj..
Ibland händer det att jag skänker en tanke åt dom som inte har det så lätt (LÄS kromslädar) och hälsar på dom med.. Kanske får det livet att kännas lättre för nån stackare med lite tur! :rolleyes:

Last edited:

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Hälsar alltid på alla! Blir dock sne när jag inte får en vink/nick tillbaka, men oftast då så är det en customnisse som troligtvis känner sig för ball för att hälsa på en "utomstående". Mc-snutar brukar vara väldigt duktiga på att hälsa, själv är man bara glad om man för en gångs skull ligger lagligt och inte håller på med ngt bus just då :p

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Hälsar alltid :yoparty och oftast vinkas det tillbaka, förutom igår då jag vinkade i +40 på 100 väg och mcn jag mötte var vit och hade massa extra lampor och gula dekaler, inte ens i backspegeln kunde jag se att han vinkade :gnissla

Jag är ovan att möta mc polisen, dom rör sig sällan här ute i skogarna där jag bor..

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Idag mötte jag några HD och ingen hälsade... :( Satt och funderade lite men visst... det är igentligen rätt naturligt att dom inte hälsar.

Prova och kör en skottkärra med en hand!!! ;)

manneman

Guest
Jag hälsar på alla oavsett, för det mesta hälsas det tillbaka, enstaka gånger inte men jag överlever det. Det finns en surjävlabylingiängelholmsomterraderiskokarnaengångsom aldrig hälsar annars hälsar alla sheriffer på mig i nejden.
H-A hälsar alltid och jag skyller på att min hoj är byggd i Frankrike av MBK och inte i Japan även om den har ett Japanskt namn så jag får leva...dock på nåder...:D

Idag mötte jag några HD och ingen hälsade... :( Satt och funderade lite men visst... det är igentligen rätt naturligt att dom inte hälsar.

Prova och kör en skottkärra med en hand!!! ;)

Hahaha den ska jag lägga på minnet!:yoparty

Last edited:

Pussycat

Försök att tämja mig...
Gick med
11 Dec 2009
Hoj
07, Yamaha R1, 97, Honda Fireblade, CBR900RR
Numera hälsar jag alltid, men när jag övningskörde/var rookie med nytaget så prioriterade jag att hålla i styret om det var krokig väg, och hoppades på att de jag inte lyckades hälsa på hade förståelse. :(

Hälsar nu ist :hej:hej:hej:hej

Läste i tråden om att skicka ut benet, det var nytt för mig :rookie :crash

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Ingen
Nu är jag lite nybörjare på det här med motorcyKlar men är det inte lite av en oskriven regel att man _inte_ hälsar på varandra om det finns någon slags barriär mellan körfälten?(Räcke, dike, strimlare eller annan annordning från Trafikverket)

Folk har börjat hälsa på motorvägen... :/

JpHenrik

Medlem
Gick med
16 Jun 2008
Hoj
Ducati Scrambler FT -16
Körde en sväng igår kväll. Lund till Hörby och tillbaka på små slingriga vägar. Mötte en massa motorcyklister med alla typer av hojar. Alla hälsade, förutom två, och de var sporthojar...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag blir tom hälsad på när jag är ute och kör min BMW C1:a. Jag måste vara poppis :)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Körde en sväng igår kväll. Lund till Hörby och tillbaka på små slingriga vägar. Mötte en massa motorcyklister med alla typer av hojar. Alla hälsade, förutom två, och de var sporthojar...

ibland sitter man å tänker på annat och hinner inte reagera

Frk Johansson

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2011
Hoj
Z750
Det är få som hälsar, speciellt dem som kör HD eller goldwing.. men oftast så hälsar alla sporthoj-åkare och det gillar vi :tummenupp

Har även varit utför att utlänska mc inte hälsar. Dem bara kör och kör.. kanske är det ett svenskt fenomen, att hälsa?

Nu är jag lite nybörjare på det här med motorcyKlar men är det inte lite av en oskriven regel att man _inte_ hälsar på varandra om det finns någon slags barriär mellan körfälten?(Räcke, dike, strimlare eller annan annordning från Trafikverket)

Folk har börjat hälsa på motorvägen... :/

Det är en oskriven regel.. för visst är det väl trevligt om man hejar? :) Sen å andra sidan är det ingen som säger att du behöver hälsa tillbaka, speciellt om du åker fort eller är ute på motorvägen om du inte vill. Dock är det ju med hand du hälsar och stör inte gaskontrollen :tungan

jädrans du, här slår man på stort...............:brinnerup

Haha, fan vad skönt... En riktigt "fin" invit.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...