Även MC-Polisen gör det (klotar)

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Man kan inte dra alla människor i olika grupper över en och samma kant.

Det finns rötägg inom polisen som vill sätta dit allt och alla.

Det finns rötägg här på SH som vill vissa grupper illa som t ex polisen.

Att hata en grupp människor inom yrke, utseende osv är i mina ögon rasist, omogen eller behöver uppmärksamhet.

Jag nämner inga namn men tycker det är tråkigt att folk ska dra människor över en och samma kant.

Hur skulle världen se ut om alla ville varandra illa?

Sortera bort rötäggen och ta till dig dom som är bra, oavsett grupp, folkslag eller yrke.

Peace..
 

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
ZX-10R
GrimReaper skrev:
2290796 Det skulle varit kul och veta vad det berodde på att han åkte av.
Just den kurvan börjar svänga mjukt över ett krön för att sedan nypa lite efter krönet (precis vid avtagsvägen mot Sätra som de nämner i artikeln). Vet man inte att den nyper kan man bli ganska överraskad om man håller lite tempo.

Vid laglig hastighet är inte kurvan något som helst problem, så vi får väl anta att polisen var på utryckning... :rolleyes:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
invisible skrev:
2290875 Man kan inte dra alla människor i olika grupper över en och samma kant.

KAM, det heter "dra alla över samma KAM"
Ett uttryck från den tid då man luskammade folk, och då kunde man inte dra alla människors hår över samma KAM, eftersom människor är olika, och har olika grovlek på sina hårstrån, en luskam har väldig litet utrymme mellan tänderna på kammen just för att kamma loss lusägg som är väldigt väldigt små, således hade man olika kammar för olika hårtyper.

Därför heter det "Man kan inte dra alla över samma KAM"

Kan vi en gång för alla fastställa det, eller kan ni andra förklara vd det är för jävla KANT ni hela tiden snackar om??????
 

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Västervik
Hoj
RF 600R, Honda CR
GuW skrev:
2290924 KAM, det heter "dra alla över samma KAM"
Ett uttryck från den tid då man luskammade folk, och då kunde man inte dra alla människors hår över samma KAM, eftersom människor är olika, och har olika grovlek på sina hårstrån, en luskam har väldig litet utrymme mellan tänderna på kammen just för att kamma loss lusägg som är väldigt väldigt små, således hade man olika kammar för olika hårtyper.

Därför heter det "Man kan inte dra alla över samma KAM"

Kan vi en gång för alla fastställa det, eller kan ni andra förklara vd det är för jävla KANT ni hela tiden snackar om??????

Hahaha! Har du mens eller? :lol
 

Henken

Guest
GuW skrev:
2290924 KAM, det heter "dra alla över samma KAM"
Ett uttryck från den tid då man luskammade folk, och då kunde man inte dra alla människors hår över samma KAM, eftersom människor är olika, och har olika grovlek på sina hårstrån, en luskam har väldig litet utrymme mellan tänderna på kammen just för att kamma loss lusägg som är väldigt väldigt små, således hade man olika kammar för olika hårtyper.

Därför heter det "Man kan inte dra alla över samma KAM"

Kan vi en gång för alla fastställa det, eller kan ni andra förklara vd det är för jävla KANT ni hela tiden snackar om??????

Det där har jag stört mig på också...likadant med folk som envisas med att "ta självmord", det heter ju för fan BEGÅ självmord. Ta självmord?? Begår man livet av sig också då? :4skrika
 

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Västervik
Hoj
RF 600R, Honda CR
Henken skrev:
2290952 Det där har jag stört mig på också...likadant med folk som envisas med att "ta självmord", det heter ju för fan BEGÅ självmord. Ta självmord?? Begår man livet av sig också då? :4skrika

Mina kära ordpoliser... det här är off-topic och jag tror det finns ett forum för sånt!

Ni kanske ska ta självmord istället för att dra alla över samma kant hela tiden. :pannkyss
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Näe, jag har inte mens, jag är inte ens extra grinig i veckan.

Det var bara snöflingan som urholkade stenen, den lilla blomman som välte det stora lasset, skeden som fick bägaren att rinna över liksom....

Om man inte har en aning om vad ett ordstäv betyder, eller vart det kommer ifrån, då kan man inte heller använda det rätt, och ska man inte använda det alls.

Jag har retat mig grymt på den där jävla kanten ett bra tag nu, och idag påpekade jag det, jag har sett det användas fel hundratals gånger, och idag kände jag för att säga till, måste jag ha mens för det?
Ingen annan har ju någonsin sagt till om det, om ingen säger till så blir kantjäveln accepterad.
Nu har jag sagt till, någon kanske uppfattar vad jag säger och rättar någon annan, om hundra år kanske ingen jävel säger fel, och då har ni mig att tacka!
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
kenny_dff skrev:
2287350 hehe outlaw?? hatar poliser iaf
Du borde fan bli bannad :huvet Man KAN inte hata någon för ett yrke! Är väl Alltid fördjävligt om någon gör sig illa??

Är övertygad om du skulle ha klotat, OCH POLISEN KOM DIT, inte skulle hatat Polisen som var först på plats och hjälpte dig!


Väx upp! :fatta!
 
Last edited:

granen

MEDLEM
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Västervik
Hoj
RF 600R, Honda CR
GuW skrev:
2291015 Näe, jag har inte mens, jag är inte ens extra grinig i veckan.

Det var bara snöflingan som urholkade stenen, den lilla blomman som välte det stora lasset, skeden som fick bägaren att rinna över liksom....

Om man inte har en aning om vad ett ordstäv betyder, eller vart det kommer ifrån, då kan man inte heller använda det rätt, och ska man inte använda det alls.

Jag har retat mig grymt på den där jävla kanten ett bra tag nu, och idag påpekade jag det, jag har sett det användas fel hundratals gånger, och idag kände jag för att säga till, måste jag ha mens för det?
Ingen annan har ju någonsin sagt till om det, om ingen säger till så blir kantjäveln accepterad.
Nu har jag sagt till, någon kanske uppfattar vad jag säger och rättar någon annan, om hundra år kanske ingen jävel säger fel, och då har ni mig att tacka!

Ja du måste ha mens.

Men du har rätt. Om hundra år kanske alla använder kam-uttrycket rätt, och alla kan vara nöjda och glada. Jag tyckte bara det var kul att se någon bli så hänförd av någon man brinner för så starkt =)

Jag måste själv erkänna att jag tycker språket verkar bli mindre och mindre viktigt för männsikor, i alla fall här i Sverige. Men vad mer kan man göra förutom att ändra sitt eget språk? Det är ju det enda man råder över...
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
GuW skrev:
2291015 Näe, jag har inte mens, jag är inte ens extra grinig i veckan.

Det var bara snöflingan som urholkade stenen, den lilla blomman som välte det stora lasset, skeden som fick bägaren att rinna över liksom....

Om man inte har en aning om vad ett ordstäv betyder, eller vart det kommer ifrån, då kan man inte heller använda det rätt, och ska man inte använda det alls.

Jag har retat mig grymt på den där jävla kanten ett bra tag nu, och idag påpekade jag det, jag har sett det användas fel hundratals gånger, och idag kände jag för att säga till, måste jag ha mens för det?
Ingen annan har ju någonsin sagt till om det, om ingen säger till så blir kantjäveln accepterad.
Nu har jag sagt till, någon kanske uppfattar vad jag säger och rättar någon annan, om hundra år kanske ingen jävel säger fel, och då har ni mig att tacka!

Ja du har rätt, det heter kam.

Men varför bli så upprörd? Du måste må dåligt...
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Hitecfrollo skrev:
2284171 Jag såg en polis förra året hämta ut en ny fjr1300 som han kom ca 75 meter med innan la den i första böj.
Fotpinnen gick av i fästet i ramen, så en ny fick hämtas ut på försäkringen.
Det gäller alla förare att köra med insidan även poliser.


Säker på detta ?

Som jag har förstått så är alla statliga fordon oförsäkrade.

Bara en stilla undran ?

Skulle isf Staten ge monopol på "de få fordon" de äger till ett specefikt bolag ?
 

Freedom

Guest
KristianAE86 skrev:
2291706 Säker på detta ?

Som jag har förstått så är alla statliga fordon oförsäkrade.

Bara en stilla undran ?

Skulle isf Staten ge monopol på "de få fordon" de äger till ett specefikt bolag ?
Helt rätt! Staten försäkrar inte sin egendom, men jag undrar lite om dom inte måste enligt gällande lag ha sina fordon trafikförsäkrade?
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
KristianAE86 skrev:
2291706 Säker på detta ?

Som jag har förstått så är alla statliga fordon oförsäkrade.

Bara en stilla undran ?

Skulle isf Staten ge monopol på "de få fordon" de äger till ett specefikt bolag ?
Ok , jag var lite otydlig.
Detta va hans privata FJR. :rolleyes:
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Freedom skrev:
2291718 Helt rätt! Staten försäkrar inte sin egendom, men jag undrar lite om dom inte måste enligt gällande lag ha sina fordon trafikförsäkrade?

Antagligen försäkrade genom kammarkollegiet..... :va
 

KJECOP

Guest
invisible skrev:
2284444 Kanske har vi någon mc-polis här på forumet som kan berätta om olycks-statistiken för mc-poliser?
Mc-polis finnes men jag har tyvärr ingen olycksstatistik för mc-poliser. Men jag vet att det händer...

Vad det gäller den här olyckan så har jag ingen annan information än den som stått i tidningen.

Ni vet vad man säger... Krama varandra i trafiken!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top