Är inte världens stryktåligaste hoj en Honda Cub? Lätt är den också om man skulle behöva släpa den..
Vilken läcker resa vi kommer att få läsa om Manneman. Blir det rapportering här eller på advrider?
Ett ganska okej sätt att dö på.
Batteriet laddas ur av kylan och du trycker på din panik-knapp varpå någon i Ryssland skall vakna och förs
öka flyga helikopter på fyllan till din plats ute i Sibirien. Hade nog packat ett skjutvapen med för den delen. Vilda djur där ute äter dig nog mer än gärna så en kula i loppet för att snabbt göra slut på sig själv låter inte helt fel.
...stäng av TVn...
Får bara vika in men vore det inte bra å kunna ha med sig något så att du kan ladda viktiga elektronik prylar? Kanske bara någon form utav usb instick (som man kan sätta i cigg tänd. i bilen) som går på 12volt. så kan du ladda gps / telefon vad du än nu använder när du har mcn igång. kan ju inte dra så många watt. men du kanske redan har tänkt på sådant.
Samtidigt som jag har lös alltihop så passar jag på att montera ett vattenskyddat 12 voltsuttag och ett separat säkringshus som jag styr via parkeringsljuset. Den ström jag senare ska ta till extraljus, värmehandtag, GPS, Mobiltelefon, batteriladdare för AA batterier hämtar jag då härifrån och från bakljuset.
Får bara vika in men vore det inte bra å kunna ha med sig något så att du kan ladda viktiga elektronik prylar? Kanske bara någon form utav usb instick (som man kan sätta i cigg tänd. i bilen) som går på 12volt. så kan du ladda gps / telefon vad du än nu använder när du har mcn igång. kan ju inte dra så många watt. men du kanske redan har tänkt på sådant.
Jag nämner det i senaste inlägget strax ovanför SPOT
Jag har en sådan här: http://m.netonnet.se/art/foto/batte...rsal/ansmann-digichargervariopro/147854.4608/
Det dör garanterat fler på svenska krogar, eller ännu värre, i svenska hem, än som blir dödade av tigrar i RysslandSåg faktiskt det där mer djuren på Discovery så du kanske har rätt.
Vad jag förstår finns det tigrar och allt möjligt där ute i skogen.
Läs inlägg #26Får bara vika in men vore det inte bra å kunna ha med sig något så att du kan ladda viktiga elektronik prylar? Kanske bara någon form utav usb instick (som man kan sätta i cigg tänd. i bilen) som går på 12volt. så kan du ladda gps / telefon vad du än nu använder när du har mcn igång. kan ju inte dra så många watt. men du kanske redan har tänkt på sådant.
Det dör garanterat fler på svenska krogar, eller ännu värre, i svenska hem, än som blir dödade av tigrar i Ryssland
Läs inlägg #26
Manneman, har du räknat på vad generatorn orkar med? Om du har allt påslaget så sörplar det ju trots allt i sig en hel del ström.
Stort tack för att du delar med dig av dina planer!
Kör du med SPOT2 idag? Eller kommer du köpa på dig den nya SPOT3 när den släpps till vintern? Den har ju uppenbara fördelar!
Förresten...letar efter dina reseberättelser...finns dom inte här? Eller söker jag för dåligt?
Trodde aldrig jag skulle registrera mig på Sporthoj, normalt sett inte min tekopp men nu kan jag inte hålla mig längre.
Tack manneman för en inspirerande tråd, ser verkligen fram mot att följa dina äventyr i österled!
Jag kan bara föreställa mig hur mycket det är att tänka på inför en sådan här resa, men du verkar ha bra koll.
Gillar hur du tack vare gedigen erfarenhet kommit fram till vad som kommer funka på den här resan och hur du verkligen går in för uppgiften att bygga den optimala hojen!
I väntan på rapporter från Japan-resan skulle jag väldigt gärna förgylla ett par kvällar med dina reserapporter från dina Europeiska äventyr.
Du har bra koll på det skrivna ordet så jag är säker på att dina reserapporter är mycket läsvärda!
Fråga:
Du skrev i ditt första inlägg att:
Nu hade jag åkt så långt söderut och så långt norrut man kunde komma landvägen och eftersom jag kört massor i Europa och varit i Europas alla länder inkluderat Lichtenstein och San Marino så lockar det liksom inte längre att åka ut i Europa, det känns som att det mesta är serverat på något vis.
Ungefär hur många resor (och mil) har du fram tills i dag tourat runt i Europa?
Men som sagt, i väntan på att det blir maj 2015 och du rullar på färjan mot Klaipeda vill jag och andra med mig väldigt gärna få ta del av alla dina tidigare erfarenheter.
Det blir liksom en helt annan sak då när man kan relatera till varför du väljer att göra si och så med din hoj inför den här episka resan!
Som ungdomarna säger: Keep up the good work!!
Och nejdå, jag är inte ett enda dugg avundsjuk... Inte alls....
Jag får ta en regncheck på tidigare reseberättelser då jag har dem kvar från gamla bloggen men chefen blir nog inte så glad i detta nu.
jag ska sätta upp en ny blogg och då hamnar materialet där men det tar som underförstått en hel del tid i anspråk men den som väntar på något gott...väntar alltid för länge.
Jag kör med modellen jag länkade till och finner ingen egentlig anledning att skaffa en ny då den gamla fyller den funktionen jag vill ha
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari