nån som vet o kan däck.. jag har kollat lite på Michelin power pure men det känns som att kolla på massa fisk arter. jobbigt när det finns så många sorter
Köpte Pirelli Diablo Supercorsa.. de sitter på Panigalen, så de borde hålla för min åkning...
nån som vet o kan däck.. jag har kollat lite på Michelin power pure men det känns som att kolla på massa fisk arter. jobbigt när det finns så många sorter
Hej!
Jag längtar galet mycket efter att köra!
Dock har jag inte fått mitt kort än men hoppas snart.
Har risk 2:an kvar samt uppkörning och teori. Det är riktigt tråkigt att inte ha en handledare för privatkörning!
Men i maj måste jag bara ha kortet! Skulle vara kul att hitta någon att åka med i sommar =D
Hej!
Jag längtar galet mycket efter att köra!
Dock har jag inte fått mitt kort än men hoppas snart.
Har risk 2:an kvar samt uppkörning och teori. Det är riktigt tråkigt att inte ha en handledare för privatkörning!
Men i maj måste jag bara ha kortet! Skulle vara kul att hitta någon att åka med i sommar =D
Hitta en lånehoj till mig så kan jag köra med dig ;P
Sjukt sugen på hoj igen men måste köpa hus först..
Om jag ändå hade haft en extrahoj! Det får bli dyra lektioner på körskola. Det är synd att de startar så sent bara..
Seg väntan helt klart. Det är ju körbart nu dagtid. 5+ räcker för att kunna åka nån timme om man är tillräckligt sugen =)
Men förstår att körskolorna vill ha upp temperaturen och ha det hyffsat grusfritt.
Jag var faktiskt ute och åkte idag! =)
Det känns som om jag hanterar hojen riktigt väl bara att jag måste våga mer och träna in vissa småsaker.
Men det känns lite riskabelt att köra såhär även om det endast är i industriområden. Kortet är för viktigt för att mista chansen om polisen kommer!
Så jag får ta och vänta från och med nu, med riktigt pirr i kroppen =)
Michelin har ett riktigt bra sortiment bland däck när det gäller prisklasser och däcktyper. Pilot power skulle ja vilja säga är en bra blandning eftersom du kör både gata och nån trafikövning ibland. Sen finns de självklart sportigare däck också, men då börjar man väga mellan att ha bra grepp när det är torrt och dålig när det är blött.
SP
hade pilot power 3 på gixxern riktigt nöjd var jag men fick hör av många att man inte ska pressa de för hårt om det är för varmt. men jag tänkte prova andra som är mer skrapa knä anpassade =P.
har tittat lite på michelin power one, vad säg om de?
Du blandar nog ihop Power och Road nu... Power 3 är bland de knäskrapsvänligare gatdäcken för stunden. Dock inga bandäck med mönster som smitit ut på gatan såklart, men å andra sidan funkar de fortfarande om det börjar regna...
Tack för alla fina svar. Nästa fråga. Jag har en r1 och undrar om det är bättre o gå ner från 190 till 180 bakdäck om man ska köra mycket på bana, det sägs att det ska vara lättare o kasta runt? (Ställer frågorna i feltråd kanske)
Tack för alla fina svar. Nästa fråga. Jag har en r1 och undrar om det är bättre o gå ner från 190 till 180 bakdäck om man ska köra mycket på bana, det sägs att det ska vara lättare o kasta runt? (Ställer frågorna i feltråd kanske)
Köpte en r1 04:a för ca 2månadersen och har faktiskt provat åka en gång på tomgång i garaget det var smutt. Helt orginal linus hade ju en r1 som vars framdäck alldrig fick uppleva asfalt.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|