Åkning i Göteborg. Söndagen den 6:e Juli.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
UnderDOG skrev:
Skrapar ni knä när ni är ute och finåker?
ajaj :-(

Det vågar jag inte, tänkte göra det på bana i Augusti.

//A.

Jag skrapar i princip bara knä i roindeller därav det faktum att höger knä är oskrapat.

Innebär mycket risktagande om man skall ligga och knäskrapa i varje kurva på allmän väg. Jag tycker personligen inte att det är värt det. I vissa kurver går det dock bra med bibehållen säkerhet :tummenupp

För trots allt så är det ju så att det är bättre att ta det säkra för det osäkra.

:hej
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
hållundan skrev:
Smeknamn?? Bågen??? Hmm, joooo, det låter kalasabra... Om du är riktigt ärlig å säger mig hur motorn mår å sådär.... Är den någorlunda underhållen???

Jag vill ha den ändå iofs.... Gillar bäbisgixx....

:hej

Jag kan inte svara för hur de föregående ägarna har skött den men jag har hållit det mekaniska i bra skick men har inte riktigt brytt mig om det estetiska. Motorn mår bra, den har gått 6500mil så lite sliten är den men inte mer än vad man kan förvänta sig än en motor som har gått den sträckan.
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Köpte förresten en ny hjälm till tösen idag.


En nitro N600v i blå/gunmetal/vit :tummenupp . Riktigt fräsch.


Nu fattas bara ett skinnställ. Börjar bli lite bråttom :( .

Kan man låna detta någonstans. Blir lite dyrt med ett ställ för 8000-10000kr om hon nu skulle hata hojåkning :rodnar .


Men det skulle se fint ut med hennes underbara kropp i ett tajt och snyggt skinnställ :kär . Mitt extra ställ är tyvärr på tok för stort :(


Hållundan: LEKFARBROR :D :D :D
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
UnderDOG skrev:
Skrapar ni knä när ni är ute och finåker?
ajaj :-(

Det vågar jag inte, tänkte göra det på bana i Augusti.

//A.

Jag skrapar inte knä. :fakta Har för korta ben eller nåt men jag når inte ner. Lite lustigt på bana när man ligger efter andra som skrapar för glatta livet medan jag har flera decimeter kvar trots ett häng som skulle göra vilken babian som helst grön av avund.
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
DumDum skrev:
Jag skrapar inte knä. :fakta Har för korta ben eller nåt men jag når inte ner. Lite lustigt på bana när man ligger efter andra som skrapar för glatta livet medan jag har flera decimeter kvar trots ett häng som skulle göra vilken babian som helst grön av avund.

Du var inte långt ifrån när vi var ute. Kanske 1dm kvar i vissa svängar :tummenupp


:hej
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Thundercat skrev:
Jag hänger med skapligt när WCX är ute å kör så jag hoppas att jag kan hänga med i erat tempo.

Det är fult att ljuga katten...........
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Sergeant skrev:
Stackars hoj :skrämd .

Observera att jag inte på något sätt antyder att någon av er skulle vara överviktig ;)


Vill bara påpeka att det kan vara farligt om hon skulle få syn på mig :crash . Jag rår ju inte för mitt fördelaktig utseende :rolleyes: .


Hoppas att du inte tar illa upp :)



:hej
och min hoj ser riktigt fördelaktig ut oxo :)
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Ravetrancer skrev:
saknar dig, inte fått åka med dig ännu juh.......

Du är välkommen att puttra runt med oss Ravetrancer. Kan ju vara kul att bara glida runt och visa upp sig :tummenupp



DumDum: Vad säger du om att vi visar oss för bonden igen :D



Ha det bäst allihop :hej
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Sergeant skrev:
Du är välkommen att puttra runt med oss Ravetrancer. Kan ju vara kul att bara glida runt och visa upp sig :tummenupp



DumDum: Vad säger du om att vi visar oss för bonden igen :D



Ha det bäst allihop :hej

Varför inte? kul väg. :fakta vi får bara inte glömma att köra 30 vid skolan, finns mycket barn där, även nu på sommaren.
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sergeant skrev:
Köpte förresten en ny hjälm till tösen idag.


En nitro N600v i blå/gunmetal/vit :tummenupp . Riktigt fräsch.


Nu fattas bara ett skinnställ. Börjar bli lite bråttom :( .

Kan man låna detta någonstans. Blir lite dyrt med ett ställ för 8000-10000kr om hon nu skulle hata hojåkning :rodnar .


Men det skulle se fint ut med hennes underbara kropp i ett tajt och snyggt skinnställ :kär . Mitt extra ställ är tyvärr på tok för stort :(


Hållundan: LEKFARBROR :D :D :D

Hihi, okej jag är väl lekfarbror då.....

Hmm, jag har ett sviiiiiiiingammalt ställ liggandes hemma... Det är typ 77 års modell eller nått.... Jävligt fräckt faktiskt, men det skyddar la sådär...

Brukar faktiskt glida omkring i bara jackan... Alltså inte när jag kör, utan vid diverse :öl och festtillfällen...... Många trevliga reaktioner har man fått :tummenupp

Fast jag vet inte.... Det var en tanke bara.... Men tjej köpte ett helt sprillans ställ nu, vet inte om hon är sugen på att låna ut det.... Hmmm....
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
DumDum skrev:
Jag kan inte svara för hur de föregående ägarna har skött den men jag har hållit det mekaniska i bra skick men har inte riktigt brytt mig om det estetiska. Motorn mår bra, den har gått 6500mil så lite sliten är den men inte mer än vad man kan förvänta sig än en motor som har gått den sträckan.
Vet du hur många tidigare ägare det är? (kul å veta)....Hmm, ja ja men då verkar det ju Ok..... när besiktades den senast???

:hej
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
hållundan skrev:
Hihi, okej jag är väl lekfarbror då.....

Hmm, jag har ett sviiiiiiiingammalt ställ liggandes hemma... Det är typ 77 års modell eller nått.... Jävligt fräckt faktiskt, men det skyddar la sådär...

Brukar faktiskt glida omkring i bara jackan... Alltså inte när jag kör, utan vid diverse :öl och festtillfällen...... Många trevliga reaktioner har man fått :tummenupp

Fast jag vet inte.... Det var en tanke bara.... Men tjej köpte ett helt sprillans ställ nu, vet inte om hon är sugen på att låna ut det.... Hmmm....

Jag menar faktiskt att jag tyckte det var kul att du kallade mig lekfarbror. Men visst får du vara lekfarbror också :)



:hej
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
hållundan skrev:
Hihi, okej jag är väl lekfarbror då.....

Hmm, jag har ett sviiiiiiiingammalt ställ liggandes hemma... Det är typ 77 års modell eller nått.... Jävligt fräckt faktiskt, men det skyddar la sådär...

Brukar faktiskt glida omkring i bara jackan... Alltså inte när jag kör, utan vid diverse :öl och festtillfällen...... Många trevliga reaktioner har man fått :tummenupp

Fast jag vet inte.... Det var en tanke bara.... Men tjej köpte ett helt sprillans ställ nu, vet inte om hon är sugen på att låna ut det.... Hmmm....

Hehe. jag är ägare till världen häftigaste skinnställ. Ett honda replika-rejs-ställ, typ tidigt 70tal. Gult med gröna revärer och Honda skrivet med stora bokstäver på benet.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
hållundan skrev:
Vet du hur många tidigare ägare det är? (kul å veta)....Hmm, ja ja men då verkar det ju Ok..... när besiktades den senast???

:hej

Jag besiktade den tidigt i våras, kommer ej ihåg datumet men det var någon gång i mars. Antal ägare minns jag inte såhär på rak arm men kan leta fram regbeviset lite senare. Det var inte så många i alla fall.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top