Åkning i Göteborg. Söndagen den 6:e Juli.

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där vägarna svänger..
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
ville bara medella att vi är 3 från halmstad som kommer upp!!

kan någon förklara hur man hittar till samlingsplatsen i GBG??
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Asylum_Nakaza skrev:
ville bara medella att vi är 3 från halmstad som kommer upp!!

kan någon förklara hur man hittar till samlingsplatsen i GBG??
Kortförklaring:

Sväng av E6 på lämpligt ställe och Följ skyltar "Centrum syd" och sedan skyltar "Götaplatsen".

Komplicerad förklaring:

Du kommer söderifrån va? I så fall så är det smidigast att svänga av E6 vid "Liseberg-Centrum". Då kommer du att åka förbi ett stort hus på högar sida som det står "Focus" på taket på, lägg dig i vänsterfilen. Sedan kommer du till korsvägen, här är det rörigt så ta det sakta och försiktigt! Du ska svänga höger vid den andra högeravfarten i korsvägen. Alltså där det blir något som liknar en trevägskorsning. Åter igen, kör sakta här för det är nog den rörigaste korsningen i hela Gbg.
När du har svängt höger så är det ett par hundra meter och sväng sedan vänster vid grönljusen, uppför en backe så ligger det på vänster sida. En stor asfaltplan med en fontän i mitten.
 

Ninja_Alex

MOTOGP!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Där vägarna svänger..
Hoj
ZX-9R E2P, Styrdämp, DB-glas, Kolfiber, miniblinkers, Akrapovic system, bänkad 142 SAE, sönderslitna RR-däck....
red_ninja: nu har ja ätit upp revbenen... de var mumsiga vill ja lova!!!

jag hittar säkert, E6:an, Centrer syd, götaplatsen... enkelt ju!! :tummenupp
 

Heinrich

Puderluder
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
B
DumDum skrev:
När du har svängt höger så är det ett par hundra meter och sväng sedan vänster vid grönljusen, uppför en backe så ligger det på vänster sida. En stor asfaltplan med en fontän i mitten.

Får EJ svänga vänster i den korsningen :fakta
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
jaha

jaja, jag åkre nog med om det e fint väder.......åkte en sväng med WCX från g-platsen idag.......va kul.....det går fort ! Det lovar jag ! Inte för att va taskig henke, det går knappast att hänga på med min CB400.......hehe........vi hade en fin tur till hällingsjö på 10 mil ungefär.........jaja, hörs la kanske imrogn :)
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Re: jaha

cool_lilja skrev:
jaja, jag åkre nog med om det e fint väder.......åkte en sväng med WCX från g-platsen idag.......va kul.....det går fort ! Det lovar jag ! Inte för att va taskig henke, det går knappast att hänga på med min CB400.......hehe........vi hade en fin tur till hällingsjö på 10 mil ungefär.........jaja, hörs la kanske imrogn :)

Det blir inget WCX-tempo imorgon. Det blir ett lungt tempo bara så att ingen blir besviken :( .

Det går naturligtvis bra att åka i sitt eget tempo och vänta på oss andra vid en lämplig plats.


En varning : Ta det lite lungt på vissa partier av Hällesåker--->Hällingsjö. De boende är inte så glada över vissas beteende under vissa bitar av stäckan. Jag blev anfallen med en kratta :skrämd under dagens tur och då körde jag inte speciellt fort.

:hej
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
Re: Re: jaha

Sergeant skrev:
Det blir inget WCX-tempo imorgon. Det blir ett lungt tempo bara så att ingen blir besviken :( .

Det går naturligtvis bra att åka i sitt eget tempo och vänta på oss andra vid en lämplig plats.


En varning : Ta det lite lungt på vissa partier av Hällesåker--->Hällingsjö. De boende är inte så glada över vissas beteende under vissa bitar av stäckan. Jag blev anfallen med en kratta :skrämd under dagens tur och då körde jag inte speciellt fort.

:hej

han kanske menade att du körde som en kratta....

:notme
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Asylum_Nakaza skrev:
red_ninja: nu har ja ätit upp revbenen... de var mumsiga vill ja lova!!!

jag hittar säkert, E6:an, Centrer syd, götaplatsen... enkelt ju!! :tummenupp
haha ok själv bjöd jag tjejen på pizza hehe, kanon det med=) syns på G-platsen då....

sergeant< jag ska iväg o tvätta min maskin nu, du kommer väl inte förräns vid 13,00-13,30?? tror jag=)
 

fluppen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha YZF R1
jag funderar på att dra upp me halmstadgänget...så får ni de min snygga lånestövlar.... :D :D mine e kass :(
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
fluppen skrev:
jag funderar på att dra upp me halmstadgänget...så får ni de min snygga lånestövlar.... :D :D mine e kass :(

Ah.Finbesök. Sluta fundera och ta och kom upp hit vetja! Vi måste ju få se stövlarna. ;)
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
öö, jaha

när vi åkte igår så slog vi faktisft av när vi körde om hästar........så det så...........jaja, klart det går fort, men det e ju ingen raket fart (möjligtvis "plastraket" fart)...........jaja, nog om det.....kommer nog idag till da g-spot
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Re: Re: Re: jaha

bgix skrev:
Mycket snack om WCX-tempo här. Med undantag för 3-4 pers utan själbevarelsedrift går det inte så förfärligt fort för dem.

Det finns touring-gäng i Gbg som åker fortare i snitt - fastän de slår av vid passage av ungar, hundar, hästar etc. för att undvika anfall med krattor, vedträn och liknande.


Vi slår alltid av för hästar o folk på vägen DET borde DU veta som åkt med oss vid ett flertal tillfällen!

Visa mig gärna touringgängen som kör fort om dom e så snabba vill jag åka med

Mvh blondie
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Det gick tillräckligt fort för att folk skulle klota iaf.

Killen fick åka ambulans, förmodligen brutet nyckelben.

Stackarn skulle börja sin semester på måndag :(

//Anders.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Det var Hållundan som gick ikull :( Faan.

Fick en klump i magen och känner mig lite skyldig eftersom det var jag som åkte först. Det är så svårt att veta viket tempo som man ska hålla för att det ska passa alla någotsånär. Det som går fort för den ene är sakta för den andre och vi hade sagt att det skulle gå i ett lite lagom tempo just för att dom som inte har så mycket erfarenhet skulle kunna vara med på någolunda lika villkor.

Om det blir någon mer tur så ska jag sätta mig någonstans i mitten och agera lite bromskloss för att kanske hålla ner tempot lite för newbiesarna. Då kan de som vill vråla iväg på rakorna göra det så kan vi andra toura lite lugnare. Men ni får se till att flytta på er när det svänger så vi inte kör över er! ;)


Nu gick det som tur var ganska bra i alla fall, misstänkt brutet nyckelben och lite chockad.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top