Åldersgräns på SH???

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Chille skrev:
du kan väl inte på fullaste allvar kalla en 125:a för en sporthoj?
för jag är väl på sporthoj.com?

Du har inte missat att de tävlas med 125or här i landet??? :)

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
BlueNote skrev:
Inlägget ovanför hann innan!

Joh jag vet mycket väl att det tävlas med 125:eek:r..

men det är väl inte någon stor procentsats av SH-folket eller har jag fel?

bör arne 16 släppas in på krogen för att han är 190 lång och ser ut som 27?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Espen skrev:
Har det med skatter och dyl. att göra? Du slipper ju det mest oseriösa, sen att det kan bli lite svårare att få nya till sidan är ju en baksida givetvis.
Men kan du inte förklara lite närmare varför du ser nackdelar, och kanske väga upp det med fördelar?

Mvh
Jag vill att alla ska kunna samlas utan å behöva betala för det. Vem somhelst ska hit o ha kul! Men som jag skrev tidigare, äru dum i huvet o inte kan bete dig ordentligt eller diskutera vettigt så får du ta en paus.

Negativt är att det blir få som betalar.
Jag kan ej längre låta företag ha reklam på sidan.
Betalar nån som är 16 för att komma in och sen beter sig som en gris, så kan han ju muppa sig o säga "här har jag betalat, jag ska inte bli utslängd".. iofs kan jag skriva en s.k "disclaimer" att uppför du dig illa, kan banning ske utan återbetalningskyldigheter av mig.

Men det är för mycket jobb. Jag har rätt mycket o göra redan nu med å se till att SH är sansad i vad som som läggs in m.m.

Nä! SH kommer vara gratis för alla, fast jag kommer dock vara taskig mot vissa som ej uppför sig. Om jag säger varför eller ej de åker ut, är upp till situationen. Ofta kan ni dock se varför jag kickar ut nån utan att jag skriver varför.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Chille skrev:

Nu när vi börjat med metaforer så!!! (svårt ord)

Tänk dig då att 125åkarna är folköls drickarna å ni med 100tals cc är dom som kan gå på bolaget... är de fest så kan man ju ändå bjuda varandra av erfarenheter och man räknas ju ändå som vuxen....

Ähhh dåligt exempel.... men du kanske fattade vad jag försökte säga.... :)

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Chille skrev:

Man får inte gå på krogen när man är 16, däremot får man tävla racing och köra 125a!!
Jävligt dålig jämförelse, bara för att du råkar ha en gixxxer 1000. Jag tycker vi kan stryka alla som kör gixxers -01or, det är väl ingen stor procentsats? Dom försöker ändå bara leka GR.

Njutarn

livet leker...
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Cagiva freccia C12R *såld*
Chille skrev:
du kan väl inte på fullaste allvar kalla en 125:a för en sporthoj?
för jag är väl på sporthoj.com?

när du är 18 år får du övningsköra en ostrypt hoj. då kan dom få vara med o diskutera och ventilera sina åsikter.. många ungdomar tycker ju att GR är gud..vilket enabrt får mig att tänka på när en idiot på en MT5:a tejpade fast en kamera och trodde att han skulle åka ifrån farbror blå.

tycker iaf att NSR:en är "sportigare" än en motard...

Bifogat

• NSR-red-bull-gross.jpg
    NSR-red-bull-gross.jpg
    47.3 KB · Visningar: 66
  • moootard.JPG
    moootard.JPG
    75.5 KB · Visningar: 56

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Chille skrev:

precis... då ska alltså alla med motard också åka ut eller?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Finns ju faktiskt en hel hög som kan uppföra sig och använder forumet till samma sak som alla andra. Snacka med likasinnade, byta erfarenheter och kanske lära sig något nytt. Att sätta en åldergräns tycker jag låter riktigt fånigt. Det finns rötägg överallt oavsett ålder och dom ska moderatorerna ge en spark i baken precis som Swedie gör.

Sen finns det ju dom som gillar att hacka på yngre oavsett om man tycker Ghostrider är häftig eller ej.

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Fattar ni inte vad jag menar?

om det upplevs att det kommer mycke omogna inlägg från yngre personer. varför då inte sätta en åldersgräns på 18 år.. EFTERSOM att det är ju först då som man får köra en RIKTIG sporthoj. dock bara med en skylt på ryggen .

som håller jag ju självklart med er om att en motard inte alls SER lika sportig ut som 125:eek:rna. men .. dom är garanterat sportigare.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Chille skrev:

om det upplevs att det kommer mycke omogna inlägg från yngre personer. varför då inte sätta en åldersgräns på 18 år.. EFTERSOM att det är ju först då som man får köra en RIKTIG sporthoj. dock bara med en skylt på ryggen .

som håller jag ju självklart med er om att en motard inte alls SER lika sportig ut som 125:eek:rna. men .. dom är garanterat sportigare.
Så det är med andra ord kubiken som avgör om hojen är en sporthoj eller inte? Och man är inte tillräckligt mogen för att vara registrerad på sporthoj.com om man inte är 18? Vi som har ett par månader kvar till 18 årsdagen är säkert dubbelt så mogna när vi äntligen får komma in på forumet..

Last edited:

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Chille skrev:

Har du haft en tragisk ungdom eller??? vill inte att yngre ska köra/kunna bättre saker än vad din farsa lärde dig... :hihi
Men allvarligt: en 125a är lika mycket sporthoj som en 600cc tex... har sett 125or köra ifrån 600cc på riktigt kurviga vägar tillåmed.... :yoparty

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
KvalitetsMiffo skrev:
Har du haft en tragisk ungdom eller??? vill inte att yngre ska köra/kunna bättre saker än vad din farsa lärde dig... :hihi
Men allvarligt: en 125a är lika mycket sporthoj som en 600cc tex... har sett 125or köra ifrån 600cc på riktigt kurviga vägar tillåmed.... :yoparty

nej jag hade en rätt bra ungdom, dock slapp.. eftersom att han inte lärde mej att jag var tvungen att ha körkort för att få köra tung motorcykel.

då var jag 2o och omogen. nu är jag 23 och ska bli 24. kan inte påstå att jag är direkt mycket mera mogen.

men som tråden började så var upplägget om vi skulle införa åldersgräns på SH, jag gav som förslag 18 år för då får man garanterat bort alla småglin som gillar.etc etc etc. sen kan ju inte jag råför att ni inte har bemärkelsedagen inne riktigt än :tungan :D

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Som sagt det finns bra och det finns dåliga SH medlemmar som som kör 125cc och sköter sig. Men moppe snubbarna kan hålla sig härifrån så tycker jag iaf.

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Chille skrev:
nej jag hade en rätt bra ungdom, dock slapp.. eftersom att han inte lärde mej att jag var tvungen att ha körkort för att få köra tung motorcykel.

då var jag 2o och omogen. nu är jag 23 och ska bli 24. kan inte påstå att jag är direkt mycket mera mogen.

men som tråden började så var upplägget om vi skulle införa åldersgräns på SH, jag gav som förslag 18 år för då får man garanterat bort alla småglin som gillar.etc etc etc. sen kan ju inte jag råför att ni inte har bemärkelsedagen inne riktigt än :tungan :D

jasså... jo de var ju en förklaring som godtages...

tycker som de nämds tidigare att de är mognads frågan och intresset mm som ska styra, INTE åldern.... :tummenupp

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
jag tvivlar inte en sekund på att det finns mogna ungdomar som kör 125:eek:r. inte alls. Men däremot så finns det ruskigt många som ÄR det. tyvärr. och i detta landet så kör vi fortfarande med kollektiv bestraffning. :tungan

Henkka

Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Chille skrev:
jag tvivlar inte en sekund på att det finns mogna ungdomar som kör 125:eek:r. inte alls. Men däremot så finns det ruskigt många som ÄR det. tyvärr. och i detta landet så kör vi fortfarande med kollektiv bestraffning. :tungan

så sant så... men man kan ju inte dra alla öven en kam.. (som du oxå säger)

Tycker de fungera bra som det är nu när svidi rensar ut moppefuckon när dom dyker upp.... :tuttar

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Jag tycker det känns som om att dom flesta som jag pratat med här som kör 125cc är precis som vem som helst? Kan inte minnas att jag stött på någon jobbig.

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
KvalitetsMiffo skrev:
så sant så... men man kan ju inte dra alla öven en kam.. (som du oxå säger)

Tycker de fungera bra som det är nu när svidi rensar ut moppefuckon när dom dyker upp.... :tuttar

Ja. jag har inte upplevt att det är så stora problem med moppefuckon. ingenting jämfört med bike.se

ducce uno

Uno
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
748BIP, F650, Java 500 (speedway)
Om det införs en åldersgräns på SH hur skulle den då kontrolleras? kopia av körkortet?
Annars skulle vilket moppefucko som helst kunna skriva att dom var 25YO.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024