Ögonbryn

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men va fan är ni grottmänniskor hela bunten, jag brynar mig :brynad

Måste ju vara fler män på SH som trimmar sina bryn ffs!

Vaxar du bort hela skiten och målar på nytt ovanför? Jag vill se bild :yoparty

Själv har jag ETT hårstrå som envisas med att aldrig sluta växa (!) så det rycker jag en gång/månad.

Dark_Messenger

Guest
Vaxar du bort hela skiten och målar på nytt ovanför? Jag vill se bild :yoparty

Själv har jag ETT hårstrå som envisas med att aldrig sluta växa (!) så det rycker jag en gång/månad.

:D
Inget märkvärdigt. Du rakar väl ansiktet? Vad skulle skillnaden vara mot att ta lite på brynen när du ändå är igång? Rakar lite emellan, känner jag mig riktigt ambitiös tar jag pincetten och drar några strån här o där. Jämnar till helt enkelt.

:rofl

Grottos :mad:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
:D
Inget märkvärdigt. Du rakar väl ansiktet? Vad skulle skillnaden vara mot att ta lite på brynen när du ändå är igång? Rakar lite emellan, känner jag mig riktigt ambitiös tar jag pincetten och drar några strån här o där. Jämnar till helt enkelt.

Grottos :mad:

Gillar dina inlägg men.. vad jag hört, så gillar brudar killar med "markerad" ögonbryn..

Finns ett x-antal brudar här på SH..får se om det stämmer lr inte..

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ögonbrynen är viktiga för att uttrycka känslor.
Tjejer som noppar ögonbrynen är dumma i huvet och ser ut som canceroffer.
Tjocka ögonbryn är sexigt.

Uppmaning till alla tjejer på SH och annorstädes: Sluta noppa ögonbrynen!

Dark_Messenger

Guest
Ögonbrynen är viktiga för att uttrycka känslor.
Tjejer som noppar ögonbrynen är dumma i huvet och ser ut som canceroffer.
Tjocka ögonbryn är sexigt.

Uppmaning till alla tjejer på SH och annorstädes: Sluta noppa ögonbrynen!

Lyssna inte på stollen. Tjocka ögonbryn är INTE sexigt. :D

Frågan är inte så lätt, olika saker ser bra ut på olika människor. Tjocka ögonbryn KAN säkert se bra ut men den bild jag fick på HORN-hinnan ( ;) ) var en grottkvinna med förskjuten, framhängande panna och ögonbryn som en motorväg rakt över pannan.

Nonono!!

EDIT: En annan sak jag tänkt på är att på SH räknas "manlighet" i hur skitig, sluskig o ovårdad man är. Varför är det så?? Jag tycker det borde vara en självklarhet att killar tar hand om sig själva precis som tjejer alltid har gjort. Minus lite smink o så givetvis men ni fattar.

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
EDIT: En annan sak jag tänkt på är att på SH räknas "manlighet" i hur skitig, sluskig o ovårdad man är. Varför är det så?? Jag tycker det borde vara en självklarhet att killar tar hand om sig själva precis som tjejer alltid har gjort. Minus lite smink o så givetvis men ni fattar.

Det där gäller MC-kollektivet i sin helhet. Besök vilken MC-träff som helst så kommer du lätt konstatera att 95% av folket du ser där är riktiga sluskar. Milt uttryckt. Sporthojare kanske är _aningens_ bättre, men ändå långt ifrån bra.

Å andra sidan brukar inte jag själv heller vara så läcker efter en dag i skogen, men inte fan går jag runt så bland folk.

Dark_Messenger

Guest
Det där gäller MC-kollektivet i sin helhet. Besök vilken MC-träff som helst så kommer du lätt konstatera att 95% av folket du ser där är riktiga sluskar. Milt uttryckt. Sporthojare kanske är _aningens_ bättre, men ändå långt ifrån bra.

Å andra sidan brukar inte jag själv heller vara så läcker efter en dag i skogen, men inte fan går jag runt så bland folk.

Nu är det ju inte så här att jag aldrig har varit på någon mc-träff. Jag har dessutom hängt med både pråmnissar och sporthojsfolk och min uppfattning är att diffen är lite större än det du vill göra gällande. Sammanfattningsvis kan man säga att pråmfolket är grotton allihopa, obildade sluskar med tatts som kallar sina kvinnor för tjärringar. Ganska stereotypa roller men tyvärr är min bild denna. Det ser mycket bättre ut i sporthojsvärlden. Men fortfarande är hojfolk överlag nog ganska sluskiga.

EDIT: Har Teo blivit bannad igen!? :rofl

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Näe, manlighet på SH räknas i hur ny/dyr/vass masin man kan ställa utanför donken svea. (gäller även i att visa upp/skryta om bilar, tv apparater, stereo, kort sagt all lyxkonsumtion)

Sen så är det rätt självklart att man inte har Armani under skinnstället och en burk moussé i kutsen (undantaget Nursey som har smink-kitet i stöveln :D ).
Man svettas och blir rufsig i håret när man kör hoj, och under MC kläderna har man slit och släng-kläder.

Och till sist, manlig fåfänga är sjukt äckligt när det går till överdrift, okej att man använder ett balsam/fuktighetskräm efter rakning, men dom som släpar med sig en hel sminkväska med brunkräm och täckstift :zpy

Tjejer behöver inte heller överdriva, hel och ren räcker långt i min värld!

Sammanfattningsvis kan man säga att pråmfolket är grotton allihopa, obildade sluskar med tatts som kallar sina kvinnor för tjärringar. Ganska stereotypa roller men tyvärr är min bild denna. Det ser mycket bättre ut i sporthojsvärlden.

Ändå är det pråmfolket som tar med sig sin tjärring till mc-begivenheter och sporthojarna lämmnar sina hemma med spisen och barnen...

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Näe, manlighet på SH räknas i hur ny/dyr/vass masin man kan ställa utanför donken svea. (gäller även bilar, tv apparater, stereo, kort sagt all lyxkonsumtion)

Sen så är det rätt självklart att man inte har Armani under skinnstället och en burk moussé i kutsen (undantaget Nursey som har smink-kitet i stöveln :D ).
Man svettas och blir rufsig i håret när man kör hoj, och under MC kläderna har man slit och släng-kläder.

Och till sist, manlig fåfänga är sjukt äckligt när det går till överdrift, okej att man använder ett balsam/fuktighetskräm efter rakning, men dom som släpar med sig en hel sminkväska med brunkräm och täckstift :zpy

Tjejer behöver inte heller överdriva, hel och ren räcker långt i min värld!

Väl skrivet! :tummenupp

Lite fåfänga har ingen dött av. O tittar man på genomsnittssporthojaren så skulle det nog behövas liite, bara liite mer av den varan..:D

Det ända jag reagerar på är det där med män som släpar med sig sminkväskor som du pratar om.. Händer det ofta där du bor för jag kan inte dra mig till minnes senaste gången jag träffade en man som hade med sig en sminkväska på en fest här..? Har även bott i Umeå och jag kan inte komma ihåg det där heller faktiskt. Iofs pluggade jag då så en stor del är nog "mörker" men men..:hihi

Ändå är det pråmfolket som tar med sig sin tjärring till mc-begivenheter och sporthojarna lämmnar sina hemma med spisen och barnen...

Mja, där skulle jag vilja påstå att du har fel, men vi har säker upplevt olika saker bara. Bland mina sporthojsvänner så tas det med fruar o flickvänner i tid o otid.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag är naturligt snygg.
Det har mamma sagt.
Med nyspolade gummistövlar och tvättad Helly-Hansen så är jag en riktig glesbygdscasanova.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport

Som de andra sagt tror jag med dessutom så beror det ju på person och person, en del är kräsnare och en del inte.
Sedan vet jag inte riktigt vart gränsen går heller men om man säger såhär

Gandalfögonbryn = inte snyggt okey?

Jag tycker de flesta som åker sporthoj ser likadan ut, så verkar det iaf när man åker, men förmodligen ser jag precis likadan ut?
Det är väl lite tuffhets känsla över hela grejen som alla anammar lite.

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Men va fan är ni grottmänniskor hela bunten, jag brynar mig :brynad

Måste ju vara fler män på SH som trimmar sina bryn ffs!

Joda, nog händer det.

Edit: Trist om Teo har blivit bannad igen. Jävligt larvigt.
Mavve, om du inte vill läsa en tråd om tjejers ögonbryn så kan du väl lika gärna låta bli att hacka på den?

Last edited:

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Smink ska bara förhöja det fina, inte ersätta. Punkt!
maalade_oegon__anime_1.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...