Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Kan du överhuvud taget bromsa med ABS ?
Bosch har tagit bort sidan som beskrev hur man bromsade med ABS men principen var att med ABS bromsar man likadant som utan ABS, dvs
först bakbromsen
sedan frambromsen
man trycker åt mer och mer till man fått ner farten så mycket man vill eller till hjulen börjar kasa
Då tar man och lättar på bromsen.
Kör man mycket fort går det och bromsa MYCKET hårt för det är så stor rotationsenergi i hjulen att det är närmast omöjligt låsa hjulen.
När farten minskar, minskar rörelseenergin i hjulen så man måste lätta på bromsen för att undvika att hjulet låser sig.
Störst risk låsa framhjulet är i låg hastighet (stadstrafik) och på snö eller is...
En vän som passerat över 50000mil på hoj använder enbart bakbroms under +2C.
Planerar man körningen räcker normalt motorbroms och bakbroms.....
Bosch har tagit bort sidan som beskrev hur man bromsade med ABS men principen var att med ABS bromsar man likadant som utan ABS, dvs
först bakbromsen
sedan frambromsen
man trycker åt mer och mer till man fått ner farten så mycket man vill eller till hjulen börjar kasa
Då tar man och lättar på bromsen.
Kör man mycket fort går det och bromsa MYCKET hårt för det är så stor rotationsenergi i hjulen att det är närmast omöjligt låsa hjulen.
När farten minskar, minskar rörelseenergin i hjulen så man måste lätta på bromsen för att undvika att hjulet låser sig.
Störst risk låsa framhjulet är i låg hastighet (stadstrafik) och på snö eller is...
En vän som passerat över 50000mil på hoj använder enbart bakbroms under +2C.
Planerar man körningen räcker normalt motorbroms och bakbroms.....
Last edited: