Öppet brev till migrationsministern

Status
Ej öppen för fler svar.

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Jag skickade detta mailet till regeringskansliet efter en artikel i aftonbladet om hur staten vill DNA testa asylsökanden och deras barn för att se om dom är släkt. Är dom inte det ska barnen avvisas. Detta pga barnen inte "mådde" bra av att vara utan föräldrar i Sverige. Jag antar att det är bättre att dom är kvar hemma där dom kanske blir värvade som barnsoldater eller prostituerade eller på något annat som gör att det går åt helvete för dom *sarkasm*.

Det gjorde mig skitförbannad av flera anledningar så jag skrev till idioten som ska föreställa migrationsminister. Vad säger ni? Är jag helt åt fel på det? Läs och bedöm.

Goddag,

Jag läste i dagens artikel att ni har på förslag att låta DNA testa flyktingar och deras medsökande barn för stoppa asyl för dom barn som inte är den asylsökandens egna. Hur rimmar detta med den sk personliga integriteten som ni tydligen värnar så högt om? Tydligen anser ni att det är viktigare att utreda släktskap för att hålla oskyldiga barn utanför sveriges gränser än att tex blodtesta asylsökanden som tar med sig smittsamma sjukdomar? Ni kanske har missat det faktum att sådana sjukdomar som HIV, syfilis och gulsot ökar igen bla pga att asylsäkanden från drabbade länder tar med sig dessa sjukdomar hit. Då var argumenten för att inte testa asylsökanden sådana som att man skulle kränka den personliga integriteten och att folk riskerade att bli avvisade för att dom är sjuka. Man börjar undra vad ni har för prioriteringar. Ni kan testa och avvisa barn men att testa asylsökanden för sjukdomar som kommer att skörda offer i Sverige och skada den svenska folkhälsan samt öka på sjukvårdsutgifterna är tydligen ett problem. Jag skönjar en illaluktande dubbelmoral gällande era utalanden om personlig integritet, en term som ni använder fruktansvärt godtyckligt och när det passar era syften.

Jag förväntar mig inget svar på detta brev och definitivt inte ett där ni faktiskt kan motivera eller argumentera ert handlande.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Antingen är du klumpig med orden eller rejält dum i huvudet, men allt hänger på vad du anser att man ska göra med folk som bär med sig en smittsam sjukdom.

Dessutom är det väl inte fel att testa moderskapet på barnen??? Anger du att det är dina barn så ska det väl vara dina barn??

Last edited:

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Chrille skrev:
Antingenär du klumpig med orden eller rejält dum i huvudet, men allt hänger på vad du anser att man ska göra med folk som bär med sig en smittsam sjukdom.

Dessutom är det väl inte fel att testa moderskapet på barnen??? Anger du att det är dina barn så ska det väl vara dina barn??
Hmm, undrar vem det är som är klumpig med orden? Ska du komma med sådan hjärndöd kritik så kan du iallafall försöka vara konstruktiv fast det kanske du saknar ordförråd för? :kocko Vad ska man göra med folk som är sjuka? Till att börja med så skulle dom testas för att staten ska ha koll på hur många som är sjuka samt att dom kan få medicinering. Många kanske inte ens vet att dom bär på något smittsamt.

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Chrille skrev:
Antingenär du klumpig med orden eller rejält dum i huvudet, men allt hänger på vad du anser att man ska göra med folk som bär med sig en smittsam sjukdom.

:kocko håller du inte med honom kan du väl säga det, men att kalla någon för "dum i huvud" pga att de har en annan åsikt om vissa saker är väl lite "dumt"!
Dessutom jag tror ni har missat poängen med hans budskap! Han menar att regeringen vill AVVISSA dessa barn pga att de (i vissa fall) är inte släkt med "föräldrarna". Vem kan motivera en sådan beslut? Var finns moralen och etiken i det? Kommer de barnen att må bättre av att "..bli barnsoldater och prostituerade..." (som han skriver i sitt brev) eller?
Nej LÄS vad det står först, och sen kom med komentarer!!!! :fatta!

Dessutom tycker jag att brevet är välskrivet och (nästan :7peta ) vem som helst kan förstå dess innebörd...

Bra gjort Jimmy! :yoparty

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jimmy I skrev:
Hmm, undrar vem det är som är klumpig med orden? ....

Jag var ute efter svaret på min fråga. Din text kan lätt misstas för att du förespråkar avvisning om man bär något smittsamt. Nu var inte så fallet och då var du bara klumpig med orden....tycker jag.

Värre än så var det väl inte?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
henkablyfot skrev:
Jag tycker det verkar rimligt... Statens krav alltså.

Vore intressant och veta vad du hade sagt om det hade varit dina barn... men det e bara en tanke...

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Dioxin skrev:
:kocko håller du inte med honom kan du väl säga det, men att kalla någon för "dum i huvud" pga att de har en annan åsikt om vissa saker är väl lite "dumt"!
Dessutom jag tror ni har missat poängen med hans budskap! Han menar att regeringen vill AVVISSA dessa barn pga att de (i vissa fall) är inte släkt med "föräldrarna". Vem kan motivera en sådan beslut? Var finns moralen och etiken i det? Kommer de barnen att må bättre av att "..bli barnsoldater och prostituerade..." (som han skriver i sitt brev) eller?
Nej LÄS vad det står först, och sen kom med komentarer!!!! :fatta!

Dessutom tycker jag att brevet är välskrivet och (nästan :7peta ) vem som helst kan förstå dess innebörd...

Bra gjort Jimmy! :yoparty
Tack för det :) . Skönt att någon har lite läsförståelse.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det framgår inte vad du vill, bara att du tycker att "de" är dumma.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Dioxin skrev:
Vore intressant och veta vad du hade sagt om det hade varit dina barn... men det e bara en tanke...

Helt ok väl. Om jag och min fru säger att det är våra barn för att tex få barnbidragg och staten säger: "Då vill vi ha moderskapet bekräftat" så är väl det inga problem.

Faderskapet är däremot en helt annan femma som det finns flera anledningar att inte nysta i.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Personligen tycker jag att OM man nu ska testa några och sedan ev. vägra dem asyl pga resultatet så är det ju INTE de oskyldiga friska barnen iaf.

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Bingo skrev:
Mjaa, vad jag tycker om att testa och avvisa barn kan man utläsa på formuleringarna i brevet även om jag inte säger rakt ut att det är åt helvete. Självfallet vill jag inte utvisa barn bara för att dom inte är släkt med dom människorna som dom kommer med. Om dom vuxna har orsak till asyl, varför skulle då inte barnen ha det? Fusk? Javisst. Väsentligt? Definitivt inte.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
-Lowrider- skrev:
Tycker det var helt okej skrivet. Och nej, läser man det han skriver först så kan det inte misstolkas.
Och Chrille dina idiotförklaringar av folk till höger å vänster kan du skippa.
I ditt fall behövs det knappast. Den biten sköter du bra själv.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
Tycker det var helt okej skrivet. Och nej, läser man det han skriver först så kan det inte misstolkas.
Och Chrille dina idiotförklaringar av folk till höger å vänster kan du skippa.

Jag har ju förklarat att texten är klumpig för att precis som Bingo skriver så är den otydlig.

Därför frågade jag om vad som menades, men jag kan förtydliga mig: Anser du att man ska avvisa människor för att de är sjuka så är du idiot.

Green Eagle

Grönt är skönt
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
ZX7R
Jaha... Då får vi lägga ännu mera pengar på flyktingar om de skall dna testas också, tycker faktiskt vi skulle satsa lite mera pengar på landstinget och våra skolor som i dagsläget redan har det svårt. Jag vill poängtera att detta är inget rasistisk åsikt men vi kan försöka ta hand om våra egna som har det svårt innan vi tar in mer asylsökande som staten måste betala. Och jag vet att vi betalar många som suger staten på pengar, men istället för att betala mer så kan vi väl begränsat lite.

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Bingo skrev:

Vänta ska se om brevet är skrivet i... nej då, det ÄR på svenska!!! Är det verkligen svårt och förstå vad budskapet är i brevet?? :va

Kom igen nu gott folk!!! HÄNG MEE'

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jimmy I skrev:
Mjaa, vad jag tycker om att testa och avvisa barn kan man utläsa på formuleringarna i brevet även om jag inte säger rakt ut att det är åt helvete. Självfallet vill jag inte utvisa barn bara för att dom inte är släkt med dom människorna som dom kommer med. Om dom vuxna har orsak till asyl, varför skulle då inte barnen ha det? Fusk? Javisst. Väsentligt? Definitivt inte.

Har du missat att det förekommer människohandel, och olaglig invandring när folk tar betalt för att föra in barn? Ännu bättre när de agerar föräldrar åt en fjortis för att sälja henne till ett horhus?

Ljug inte helt enkelt.

och varför är en kontroll kränkande?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jimmy I skrev:
Nja, det är inte riktigt det du skriver i brevet. Man kan lika gärna tolka det som att du vill att man skall tessta vuxna för att kolla om de är sjuka. Brevet pekar åt lite olika håll.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Green Eagle skrev:
Jaha... Då får vi lägga ännu mera pengar på flyktingar om de skall dna testas också, tycker faktiskt vi skulle satsa lite mera pengar på landstinget och våra skolor som i dagsläget redan har det svårt. Jag vill poängtera att detta är inget rasistisk åsikt men vi kan försöka ta hand om våra egna som har det svårt innan vi tar in mer asylsökande som staten måste betala. Och jag vet att vi betalar många som suger staten på pengar, men istället för att betala mer så kan vi väl begränsat lite.

Okej jag ska ge dig lite ledord att tänka kring så kanske det blir "rätt" :tummenupp

Pensionsavgångar
Arbetskraftbrist
Humanitär hjälp
Oroshärdar
Asyl

gladh

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...