Öppet brev till migrationsministern

Status
Ej öppen för fler svar.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
ktmjacke skrev:
1. Tråkigt när barn hamnar i kläm,men jag undrar hur lyckligt det slutar när dom fått växa upp i sverige för att senare få reda på att deras föräldrar e fejkisar??Måste ju va lite negovarning på det oxå?
2. Tycker inte att sveriges gränser ska stå på vid gavel för alla som kommer o säger"jag vet inte vad jag heter eller vart jag kommer ifrån"helt utan möjlighet att kolla upp detta.
3. Barn blir till slut vuxna,o känner man sig då lurad kan man bli en väldigt bitter vuxen.
4. Är helt klart för att hjälpa dom som verkligen behöver det,men utan att bli kallad rasist så vill jag poängtera att det finns massor av både felbehandlade o bortglömda invandrare i landet redan som behöver tas om hand o vårdas istället för att bara pumpa in fler o sätta dom på förläggningar.Massor av svenskar som behöver hjälp oxå. mvh//jacke

Några motfrågor:
1. Hur ska vi hindra adoptivbarn att komma in i landet? De växer ju trots allt upp med "fejkade föräldrar".
2. Om Sveriges gränser stod helt öppna så hade man inte "behövt" få temporär minnesförlust vad gäller namn och nationalitet, eller?
3. Än en gång, adoptivbarn.
4. Skall misslyckad integrationspolitik automatiskt leda till att vi bygger ännu högre murar?

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:
..
2. Om Sveriges gränser stod helt öppna så hade man inte "behövt" få temporär minnesförlust vad gäller namn och nationalitet, eller?
...

Uppriktigt gladh, jag tror jag kan fråga dig utan att missförstås - Tror du verkligen att öppna gränser hade resulterat i något positivt??

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chrille skrev:
Det är väl fråga om att fånga lögnare?? Adoptivbarn är väl en annan femma ?
Sannolikt fångas ett stort antal lögnare upp, men i enstaka fall kommer adoptivbarn att felaktigt uteslutas pga att giltiga papper saknas.

Således hamnar vi i det klassiska etikdilemmat: Är det rätt att offra enskilda individer för att uppnå ett högre syfte?

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Chrille skrev:
Uppriktigt gladh, jag tror jag kan fråga dig utan att missförstås - Tror du verkligen att öppna gränser hade resulterat i något positivt??

Nej, och jag kan inte säga att jag förutspråkar det heller. Men jag misstänker att vi har byggt våra murar lite för höga och bevakar dem lite för nitiskt.
Jag tänker osökt på det grekiska ordet Pharmakon. Det har två betydelser: Medicin och Gift. Medicin fungerar i lagom dos, men vid ett överdrivet intag blir det giftigt. Applicera detta på vår migrationspolitik och vips framstår det som om vi kanske överdocerar vår medicin.

gladh

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
Bingo jag har nog skrivit det förr och skriver det igen. Du är välkommen hem till mig och kalla mig idiot öga mot öga. Du är tuff bakom ett tangentbord,,skulle vara kul och se om du är det i verkligheten också.
Det är dumt att kalla fel person dum i huvudet, kom ihåg det. What goes around comes around.
Sen att du alltid måste göra dig rolig och spela dum i flertalet trådar irriterar mig än mer. Men som sagt du är välkommen...att kalla mig idiot,men då öga mot öga nästa gång.

Var det du som var över trettio år och högutbildad???

Det här är ett diskussionsforum där vi....ja just det...DISKUTERAR. Vissa av dina åsikter är idiotiska men framför allt sättet att framföra dom på. Samtidigt har du positiva egenskaper även om du döljer dem väl i perioder.

Personligen anser jag att Bingo inte har många hästar i rätt spilta när det gäller politik och det kan vi dessutom stirra varandra rätt i rödögat och säga. Det hindrar inte att vi är överens om andra saker. Det gör oss inte till ovänner heller.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
gladh skrev:
Några motfrågor:
1. Hur ska vi hindra adoptivbarn att komma in i landet? De växer ju trots allt upp med "fejkade föräldrar".
3. Än en gång, adoptivbarn.
4. Skall misslyckad integrationspolitik automatiskt leda till att vi bygger ännu högre murar?

gladh
Jag uppfattade det inte som att vi pratade om adoptivbarn,det e ju en helt annan sak.Jag vet inte riktigt men jag tror inte det går runt nåra adoptivbarn i sverige som inte fått veta att dom är det.Hudfärg m.m brukar väl avslöja sånt automatiskt oxå.Det jag skrev om var det trådstartaren började skriva om innan allt spårade ur,såna som låtsas va föräldrar till andras barn för att inte bli avvisade.Sen verkar det som att du uppfattar mig som antiinvandrare trots att jag skriver att jag inte är det.Anledningen att jag skrev nåt överhuvudtaget är att min syrra jobbade som språklärare åt afrikanska flyktingar i ett par år,då lärde jag känna en av hennes elever när han ville börja boxas på vår klubb.När det blev dags att tävla för honom fick han gissa hur gammal han var för han visste ingenting om sig själv.Det syndes att han funderade mycket över sin situation o hade mycket frågor som aldrig kan besvaras.Ville absolut inte börja snacka invandrarpolitik,för den tror jag alla e överens om att den e kass.Det jag ville poängtera är att dessa personer som redan finns här o mår dåligt borde få lite vård o omsorg istället för att bara proppa in fler i förläggningar.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
ktmjacke skrev:
Jag uppfattade det inte som att vi pratade om adoptivbarn,det e ju en helt annan sak.Jag vet inte riktigt men jag tror inte det går runt nåra adoptivbarn i sverige som inte fått veta att dom är det.Hudfärg m.m brukar väl avslöja sånt automatiskt oxå.Det jag skrev om var det trådstartaren började skriva om innan allt spårade ur,såna som låtsas va föräldrar till andras barn för att inte bli avvisade.Sen verkar det som att du uppfattar mig som antiinvandrare trots att jag skriver att jag inte är det.Anledningen att jag skrev nåt överhuvudtaget är att min syrra jobbade som språklärare åt afrikanska flyktingar i ett par år,då lärde jag känna en av hennes elever när han ville börja boxas på vår klubb.När det blev dags att tävla för honom fick han gissa hur gammal han var för han visste ingenting om sig själv.Det syndes att han funderade mycket över sin situation o hade mycket frågor som aldrig kan besvaras.Ville absolut inte börja snacka invandrarpolitik,för den tror jag alla e överens om att den e kass.Det jag ville poängtera är att dessa personer som redan finns här o mår dåligt borde få lite vård o omsorg istället för att bara proppa in fler i förläggningar.

Det är lugnt, jag har aldrig trott att du är rasse eller nåt liknande.
Vad jag försökte göra var att problematisera dina påståenden ett par varv. Det finns alltid ytterligare en aspekt som man kan väva in för att göra frågan än mer komplicerad och det facinerar mig. Det finns inga sanningar utom de vi konstruerar själva. Vissa fungerar dock bättre/sämmre i praktiken.

gladh

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
gladh skrev:
Men jag misstänker att vi har byggt våra murar lite för höga och bevakar dem lite för nitiskt.
Nja, det finns fler flyktingar i världen än vad som rimligen kan tas upp i västerlandet - utan mycket långtgående konsekvenser. USA tog t ex emot ca 50 miljoner invandrare under de 100 år då invandringen dit var som störst. Det är 50 miljoner till en "tom" kontinent. Hur många flyktingar finns det i världen idag? 200 miljoner? Fler än vi anser oss kunna ta emot i varje fall. Och när situationen är sådan är det viktigt att just de som bäst behöver det också är de som får förmånen att komma in.

Mot den bakgrunden är det inte orimligt att gränserna är väl bevakade och att reglerna efterlevs nitiskt.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
-Lowrider- skrev:
Bingo jag har nog skrivit det förr och skriver det igen. Du är välkommen hem till mig och kalla mig idiot öga mot öga. Du är tuff bakom ett tangentbord,,skulle vara kul och se om du är det i verkligheten också.
Det är dumt att kalla fel person dum i huvudet, kom ihåg det. What goes around comes around.
Sen att du alltid måste göra dig rolig och spela dum i flertalet trådar irriterar mig än mer. Men som sagt du är välkommen...att kalla mig idiot,men då öga mot öga nästa gång.

Blir du mindre idiot då? :D

(Sams kusiner nu, pojkar och flickor...)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
gladh skrev:
Det är lugnt, jag har aldrig trott att du är rasse eller nåt liknande.
Vad jag försökte göra var att problematisera dina påståenden ett par varv. Det finns alltid ytterligare en aspekt som man kan väva in för att göra frågan än mer komplicerad och det facinerar mig. Det finns inga sanningar utom de vi konstruerar själva. Vissa fungerar dock bättre/sämmre i praktiken.

gladh
Ja det e ju kul att diskutera,men det e svårt att inte blanda in personliga erfarenheter o lösryckta enskillda fall i en sån här fråga.Sen är det så mycket pajkastning just nu att det blir plågsamt för en som bantar att va kvar i tråden,blir ju så sugen. :D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Om man kommer som flykting till sverige så borde anledningen till att man offrar hus & hem, vänner och bekanta vara sådan att ett förbannat DNA test inte borde spela nån roll.

Och spelar det nån roll, ja, då är deras asylskäl antagligen inte tillräckligt starka. Så, med andra ord, skit i det då.

Skönt att du engagerar dig så starkt i en sådan här fråga. Jag kan nog vaska fram en bunt viktigare frågor om du behöver.

Jimmy I skrev:
Jag skickade detta mailet till regeringskansliet efter en artikel i aftonbladet om hur staten vill DNA testa asylsökanden och deras barn för att se om dom är släkt. Är dom inte det ska barnen avvisas. Detta pga barnen inte "mådde" bra av att vara utan föräldrar i Sverige.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
-Lowrider- skrev:

Höj blicken en aning....

Du befinner dig nämligen väldigt lågt ner just nu....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Pejo skrev:
....

Skönt att du engagerar dig så starkt i en sådan här fråga. Jag kan nog vaska fram en bunt viktigare frågor om du behöver.

Är det dom där jävla barnarbetarna nu igen??

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Nä dom jävlarna får fanimig klara sig själva en stund.
Näe, jag tänkte t.ex på att det dör ca 3-4 gånger fler av självmord än i trafiken. På att alkisar / pundare som behöver hjälp undan missbruk inte får hjälp. På att snuten inte har tid att åka och göra ordentliga brottsplatsundersökningar.

Ba ett exempel helge.

Chrille skrev:
Är det dom där jävla barnarbetarna nu igen??

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Hmmmm fredag,klockan e snart 18,kan det va så att vissa har börjat talla på ölförrådet?? :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...