Öppet brev till migrationsministern

Status
Ej öppen för fler svar.

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Chrille skrev:
Jag har ju förklarat att texten är klumpig för att precis som Bingo skriver så är den otydlig.

Därför frågade jag om vad som menades, men jag kan förtydliga mig: Anser du att man ska avvisa människor för att de är sjuka så är du idiot.
Tur att jag inte tycker det då. Gud förbjude att du skulle tycka att jag är en idiot. Då hade jag varit tvungen att må dåligt hela helgen. Nej, människor ska inte utvisas för att dom är sjuka. Men det är ganska tydligt att du inte fattar poängen med det hela så jag ska förklara det för dig som man gör för dagisbarn. Långsamt och tydligt. Jag drog liknelsen till blodtest på asylsökanden därför att i det fallet var det tydligen integritetskränkande att registrera människor om dom var sjuka även om dom skulle kunna få hjälp men när det gäller DNA test för att kunna faställa föräldraskap för att eventuellt kunna utvisa barnen så var det det inte. Är det tydligt nog eller ska jag rita ett flödesschema?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
gladh skrev:
.....
Pensionsavgångar
Arbetskraftbrist
Humanitär hjälp
Oroshärdar
Asyl

...

Appappapp :fatta!
Den här resan har vi testat förut.
De köper BMW och skinnsoffor för bidragen och snor våra brudar när vi är för fulla för att stå.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jimmy I skrev:
Tur att jag inte tycker ....ska jag rita ett flödesschema?

Liknelse:
Jag lägger upp en bild på min hoj och säger: Vad tycker ni?
Du säger: Den är ful som stryk! Blinda likmaskar har bättre smak.
Helt ok, jag har bett om kritik.

Du frågar: Vad tycker ni om mitt brev.
Jag svarar: Det är inte bra. Du är så otydlig att du kan vara allt från för fåordig till blårasist.

ACK VE?! Kritiserar jag din text?? Precis som du bad mig?

Green Eagle

Grönt är skönt
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
ZX7R
gladh skrev:
Okej jag ska ge dig lite ledord att tänka kring så kanske det blir "rätt" :tummenupp

Pensionsavgångar
Arbetskraftbrist
Humanitär hjälp
Oroshärdar
Asyl

gladh
Pensionsavgångar? Har vi arbetskraftbrist! Humanitär hjälp finns det många i vårat land som redan behöver se på psykvården bara.
Oroshärdar?
Asyl?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Green Eagle skrev:
Pensionsavgångar? Har vi arbetskraftbrist! Humanitär hjälp finns det många i vårat land som redan behöver se på psykvården bara.
Oroshärdar?
Asyl?

Testa istället med:
Negativ befolkningsökning.
Medmänsklighet.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
-Lowrider- skrev:
Nej jimmy du behöver inte förklara,,vi andra fattade poängen direkt även fast det kanske var lite otydligt för vissa..men Chrille och Bingo vill inte alltid förstå när vissa av oss skriver,utan vi är genast en bunt idioter som inte kan förklara riktigt tydligt.

Jag sällar mig till Chrille och Bingo, det var luddigt formulerat.
"Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta"... eller nåt

gladh

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Chrille skrev:
Liknelse:
Jag lägger upp en bild på min hoj och säger: Vad tycker ni?
Du säger: Den är ful som stryk! Blinda likmaskar har bättre smak.
Helt ok, jag har bett om kritik.

Du frågar: Vad tycker ni om mitt brev.
Jag svarar: Det är inte bra. Du är så otydlig att du kan vara allt från för fåordig till blårasist.

ACK VE?! Kritiserar jag din text?? Precis som du bad mig?
Jag har inga som helst problem med kritik Chrille. Däremot vill jag att folk iallafall ska fatta vad dom kritiserar och det gör inte du.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jimmy I skrev:
Ska du komma med sådan hjärndöd kritik så kan du iallafall försöka vara konstruktiv...
Jag fattade det först som att du angrep myndighetens inkonsekventa sätt att tolka begreppet "personlig integritet". Att de bände det för att passa de egna politiska syftena. Om man nu skall vara lite konstruktiv, kan det kanske vara bra att skriva i förslagsform. Med en rimlig motivering då. Då blir det (förhoppningsvis) klart vad man vill - och man slipper såna här konstiga diskussioner :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jimmy I skrev:
...... Däremot vill jag att folk iallafall ska fatta vad dom kritiserar och det gör inte du.

Ahaaaaa!!!!!

Vad säger det om din text?

Jag fattar inte vad det är jag kritiserar....

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Henken

Guest
Kyckling skrev:
Det måste vara arbetslösa nykterister han menar väl?
Det är det jag alltid sagt... Man kan inte lita på folk som inte dricker brännvin ibland. :D

Jag tror han menar företagschefer... :gnissla

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Chrille skrev:
Appappapp :fatta!
Den här resan har vi testat förut.
De köper BMW och skinnsoffor för bidragen och snor våra brudar när vi är för fulla för att stå.

Oh my god den här killen behöver hjälp!!!! :fatta!
Vakna grabben, det är inte år 1726 längre och inbördeskriget e slut mellan syd och nordstaterna!!!! :dummer
"köper skinnsoffa och snor våra brudar"??? Hahaha... Lägg av!!! :huvet

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-Lowrider- skrev:
Nej jimmy du behöver inte förklara,,vi andra fattade poängen direkt även fast det kanske var lite otydligt ..men Chrille och Bingo vill inte alltid förstå när vissa av oss skriver,utan vi är genast en bunt idioter som inte kan förklara riktigt tydligt.
Nä då, Det finns inget idiotiskt i det som Jimmy skriver. Med dig är det inte lika enkelt.

Henken

Guest
Bingo skrev:
Jag, PM:a genast flickvännens mobilnr :banana

Du har nog med brudar ändå :arsele (Jag utgår från att du inte fejknickar) :D
Dessutom är hon inte min flickvän än...Men min mamma då?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...