Örebro/Karlskoga

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Kul körning igår!

Den där polisjakten måste jag missat precis, åkte på rudbecksgatan vid den tiden.

För övrigt så lyckades jag med bedriften att få en humla på halsen i ganska hög hastighet, AJ, men tro fan att humlan överlever och sedan åker ner innanför skinnstället OCH tröjjan, för att sedan börja sticka mig på halsen/bröstet. Sved så in i helvete, och idag gör det förbannat ont, är rätt svullen också!
Och så snoosade jag så jag missade tvättstugetiden idag ;/

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ska ta en kik där.. :Tummenupp
Något däck att rekommendera som är stenhård på mitten och asmjukt på sidorna? :rolleyes: Ett sånt skulle jag vilja ha... :brinnerup

Micheline pilot är ju ett vanligt däck, frågan är hur mycket man sliter upp på en europatripp.. :gnissla

Vanliga pilot power är helt ok faktiskt, skulle inte tro att det slits fortare än något annat däck vid normal körning.

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
http://na.se/nyheter/hastighetskontroller/1.831732-har-kontrollerar-polisen-trafiken-under-vecka-20

Länet

I början av veckan kontrollerar polisen nykterhet och hastighet ute på länets vägar. På lördag är det sedan dags för Örebro kommun.
Relaterat

Så här kommer polisens trafikinsats att se ut under veckan som kommer:

Måndag 17/5: LV 207, Nykterhetskontroller samt hastighetsövervakning med laser.

Tisdag 18/5: RV 50, Södra länsdelen, Hastighetsövervakning med laser samt polispilot

Onsdag 19/5: LV 205, Hastighets och beteendeövervakning med laser och polispilot.

Torsdag 20/5: E18, Västra länsdelen: Hastighetsövervakning med laser samt polispilot.

Fredag 21/5: LV 733, Hastighetsövervakning med laser samt fordons- och förarkontroller.

Lördag 22/5: Örebro kommun, Nykterhetskontroller samt hastighets och beteendeövervakning med laser och polispilot.

Söndag 23/5: LV 831, Hastighetsövervakning med laser samt fordons- och förarkontroller.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Skrivs de ut i förväg för att folk ska hålla sig lugna för att sedan skita i att åka ut på plats och faktiskt göra något?
Har polisen någon skyldighet att meddela vart de gör större insatser, likt att våra fartkameror flaggas i förväg med skyltar och är stora som hus? :va

Det är i förebyggande syfte, polisen är ju inte här för att jävlas med oss på något sätt, de är till för att få ner tempot i trafiken, vilket de lyckas rätt bra med när de går ut med såna här varningar.
Bra skit om du frågar mig!

GK KNIX på torsdag grabbar, 250kr om du är SMC medlem, kom igen nu :)

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Vanliga pilot power är helt ok faktiskt, skulle inte tro att det slits fortare än något annat däck vid normal körning.

Blir nog ett sådant, har hört många som är nöjda med dem. :tummenupp

Det är i förebyggande syfte, polisen är ju inte här för att jävlas med oss på något sätt, de är till för att få ner tempot i trafiken, vilket de lyckas rätt bra med när de går ut med såna här varningar.
Bra skit om du frågar mig!

GK KNIX på torsdag grabbar, 250kr om du är SMC medlem, kom igen nu :)

Jag förstår och håller med dig helt, min fråga var dock menad i mening att de sparar resurser genom att meddela om kommande fartkontroller, vilket i så fall är bra. Eller ifall detta var på grund utav ett krav som skulle finnas på att gå ut till allmänheten eller i varje fall offentliggöra insatserna.

Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Nån som vet nån bra MC-verkstad i/nära Örebro? Funderar på att sänka gixxern något och vill höra vem som kan göra det till vilken kostnad

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
För jag är dvärg :D
Når bara ner med tåspetsarna så klarar inte av at backa hojen utan att gå av o leda den, vilket blir lite drygt även om det funkar

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...