Sniglom
Gudomlig sporthojare
Man kan bara älska att varje tråd på sporthoj förvandlas till ljugarbänken i ett delat mekargarage.
On topic:
Är det någon som har känsliga hörselgånger och har gjutit proppar? Jag får tyvärr ont av de flesta öronproppar, håller mig till mjuka engångsproppar i small när jag kör. Sådana flergångs som ser ut som granar fungerar inte mer än ett par minuter.
Vad gäller hjälmar håller jag med GuW, varför lägger tillverkarna inte mer energi på att hantera turbulens kring haka/hals? Det är där majoriteten av oväsen kommer in. Märks så tydligt i motorvägshastighet om man flyttar runt en hand i området kring haka-hals att det går att få betydligt tystare.
Vet att Schubert tillverkade hjälmar med en separat halskrage och jag har sett Scorpion tillverka hjälmar där man kunnat pumpa upp halskragen.
För att få det lite bättre brukar jag köra med 2-3 buffar så att de lägger sig på hög upp till hjälmöppningen, det blir absolut inte perfekt, men helt klart bättre.
Vad gäller proppar så vill jag alltid ha dem när jag kör, men för kortare sträckor i upp till 60km/h så är det okej utan. Ska jag använda intercom så är det alltid proppar som gäller, det blir lättare att höra eftersom man kan höja volymen på intercomen mycket mer samtidigt som vindljudet är det samma.
On topic:
Är det någon som har känsliga hörselgånger och har gjutit proppar? Jag får tyvärr ont av de flesta öronproppar, håller mig till mjuka engångsproppar i small när jag kör. Sådana flergångs som ser ut som granar fungerar inte mer än ett par minuter.
Vad gäller hjälmar håller jag med GuW, varför lägger tillverkarna inte mer energi på att hantera turbulens kring haka/hals? Det är där majoriteten av oväsen kommer in. Märks så tydligt i motorvägshastighet om man flyttar runt en hand i området kring haka-hals att det går att få betydligt tystare.
Vet att Schubert tillverkade hjälmar med en separat halskrage och jag har sett Scorpion tillverka hjälmar där man kunnat pumpa upp halskragen.
För att få det lite bättre brukar jag köra med 2-3 buffar så att de lägger sig på hög upp till hjälmöppningen, det blir absolut inte perfekt, men helt klart bättre.
Vad gäller proppar så vill jag alltid ha dem när jag kör, men för kortare sträckor i upp till 60km/h så är det okej utan. Ska jag använda intercom så är det alltid proppar som gäller, det blir lättare att höra eftersom man kan höja volymen på intercomen mycket mer samtidigt som vindljudet är det samma.
Last edited: