R6 mot R1, så är vikten inte så mycket skillnad, 175kg mot 169kg är '00:an.
Det är mer än så..
Räkna även med roterande massa osv....
R6 mot R1, så är vikten inte så mycket skillnad, 175kg mot 169kg är '00:an.
Statistiskt sett så har väl fler dött på en Push?
Push: Svenskt uppslagsord
skjuter sköt skjutit skjut! skjuta verb
förflytta (utan att lyfta) (även bildligt)
Det stavas PUCH
Glöm inte att detta är fråga om ett emotionellt köp, dvs det är inte fakta som avgör, utan statusen och livsstilen som associeras med R1:an som pojken vill ha. Att känna sig cool och beundrad för sitt mod att skaffa en sån fräck förstahoj typ. Blev övertydligt när han skrev att han är inte intresserad av bankörning för fem öre.Men varför betala en massa dyra pengar i försäkring på en hoj som man egentligen inte behöver?
Mats
Glöm inte att detta är fråga om ett emotionellt köp, dvs det är inte fakta som avgör, utan statusen och livsstilen som associeras med R1:an som pojken vill ha. Att känna sig cool och beundrad för sitt mod att skaffa en sån fräck förstahoj typ. Blev övertydligt när han skrev att han är inte intresserad av bankörning för fem öre.
Precis. Det är stor skillnad i känsla mellan R6 och R1, trots att det inte skiljer många kilon mellan dem. R1 känns betydligt större och mer trögstyrd. Hade jag mest kört motorväg så hade jag valt en R1. På kurviga vägar är dock 600:an roligare på varenda punkt enligt mig.Det är mer än så..
Räkna även med roterande massa osv....
Tja,med tanke på att en kille ett år yngre än mig körde ihjäl sig på sin originalmoppe för länge sedan och en annan stolle jag känner handlade en blackbird som första och lever än så måste jag med den fakta jag kunnat samla in i min omedelbara närhet säga den vänstra....
Det där är bara trist,bemöt mina argument istället för att försöka göra dig lustig.
Henrik
I princip alla lockas förr eller senare att ge full gas på sin maskin, oavsett vad man kör. Gör man det på en Puch så har man en sportslig chans att överleva en krasch.
Jag hävdar att man snabbare blir en bättre motorcyklist om man kör/tränar mer på balanskörning i låg fart, frekventa bromsningar på lösa underlag och träna ögonen på vart de ska titta, jämfört med om man sitter och nöter landsväg mil efter mil efter mil i 150 km/h på en R-hoj.
I farter under 100 km/h finns det mängder av motorcyklar som är såväl mer lättkörda som roligare än R-hojar.
Tror vi alla kan vara överrens om att en A-kortsinnehavare inte har en Puch som förstaval därför är jämförelsen värdelös,de flesta normala instegshojar gör en sväng över 200 så faran att maxa är likvärdig om man inte tänker När man gör det.
Det övriga håller jag med om men inget av det gör hojen farligare för föraren,det går att lära sig bli en bra förare påvilken hoj som helst om det är målet och även säkert transportera sig i laglig hastighet oavsett hoj.
Henrik
Får man använda delar av din text i framtiden, tycker detta beskriver det hela så bra!Faktum kvarstår. En R1:a är inte en lämplig första hoj. Den har aldrig varit det, och kommer heller aldrig att bli det om man jämför med vilka alternativ som erbjuds istället.
Om man promt ska ha en R1:a men inte ens är intresserad av bankörning då är det något som är fel... Det är ju som att man slösar pengar på att köpa kondomer samtidigt som man lever i celibat.
Men allt det här visste ni ju redan.
han har ju inget kort......Ett tips..Om du har kört cross så förstår jag att du kan köra mc men åk nu till våren och provkör lite olika mc så får du reda på vilken hoj som passar dej bäst..mvh
,det går att lära sig bli en bra förare påvilken hoj som helst om det är målet och även säkert transportera sig i laglig hastighet oavsett hoj.
Henrik
jag fattar inte nått - men framförallt inte vilken status en R1a har - hallå! det är en dussin hoj för kreti & pleti, som H&M = noll status. en MV Agusta är status!!! en R1 är en dussin raket. (inget fel på en R1 - men vi snackar status, inte prestanda)
Utöver det är det vansinnigt att köpa en raket för att lära sig flyga, men vilken testostoron stinn kille under 23 med K*ken som ledsagare tänker så?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|