...SVT då kunnat visa program som granskar företagens varanden och havanden om de hade gett en negativ bild....
...men det måste vara garanerat fritt från denna typ av påverkan.
...program som Uppdrag granskning
Du måste ju skämta?
Av alla program i genren, så är ju UG det mest vinklade och sensationsjournalistiska av dem alla. Men med hård konkurrens!
Plus, Josefsson, UG osv är alla enastående exempel på bristande journalistik som vill skapa rubriker snarare än rättvisa och tydlighet.
Hade PS-media faktiskt försökt vara oberoende så skulle jag möjligtvis kunna köpa dina argument, även om jag fortfarande skulle tycka att man inte ska tvingas köpa något man inte vill ha. Men du har ju fel!
Att sen dra upp massa exempel på länder som precis som Sverige har ett kontrollerat media förstår jag inte hur du kan ta som ditt argument, det borde väl va mitt i så fall!?
Och jo, de andra kanalerna är inte sena att rapportera skandaler och nyheter även om det inte ligger deras kunder i munnen. Det är ett principargument "ni" svänger er med utan direkta fakta.
SVT lider ju lika mkt av sin agenda. Det problem nog när större delen av sveriges journalistkår är röda, att ge dem frislag är liksom inte vad den berömda jämlikheten behöver.
Men som sagt, jag sponsrar gärna barnkanalen så vi slipper se fler ninjas än nödvändigt växa upp. Jag sponsrar gärna en oberoende nyhetskanal, men just nu är den bästa svenska nyhetsmedian på skärmen TV4 News. Och inte ens det känns relevant om man läser tidningen och har internet.
Jag kollar nästan aldrig på TV, av princip aldrig aldrig på SVT om det inte är nåt väldigt speciellt. Jag har inga behov som inte internet löser, något jag förklarat för den vidriga gubben från Kiruna som försöker trycka sig in i hallen flera ggr senaste månaderna (nitar honom snart).
100 meps.. Bra router, PS3, NAS, några datorer och många meter nätverkskabel löser det mesta. TV-licens my ass
Ps. Det suger att skriva hemtenta! (13 timmar kvar)