powerglide
Glad amatör
Enligt alla webpolls så var det en överväldigande stor andel i sverige som var för förslaget.
Vilka polls?
Jag har inte klickat i ngn.
Enligt alla webpolls så var det en överväldigande stor andel i sverige som var för förslaget.
Vilka polls?
Jag har inte klickat i ngn.
Kan man få den svenska avundsjukan med i spelet kan man få igenom vilken skit som helst. "De fuskande jävlarna kan inte komma undan det här!!11!!!one!"Alla gnäller på skatter. Men denna skattten hade vi röstat för. Vi svenskar är ju som nå mähän. ?
Det har de ju redan gjort, SVT barnkanalen. Hade jag nog inte haft koll på om jag inte för tillfället var barnledig.De har ju guldläge att påverka. Fyll en hel kanal med icke-destruktiva barnprogram istället, så slipper dagens ungar växa upp med skönhets- och våldsideal inpräntat från vaggan.
Det har de ju redan gjort, SVT barnkanalen. Hade jag nog inte haft koll på om jag inte för tillfället var barnledig.
Ni som hatar/föraktar/ogillar SR/(S)(V)T*: Kan ni säga något land utan public service där media fungerar BRA i bemärkelsen att allmänheten lätt har tillgång till radio och TV som förmedlar nyheter och en världsbild utan politisk agenda?
Om JA, skriv gärna här i tråden vilket land och motivera varför denna åsikt är någorlunda objektiv och inte ett resultat av din egen politiska livssyn.
Om NEJ, skriv gärna här i tråden varför vi likaledes ska riskera (genom att motverka SR) att all media i detta land styrs av politiska intressen.
Jag erkänner villigt att SR brister i objektivitet många gånger och min personliga åsikt om public service färgas såklart av mina vänsterliberala värderingar, men efter att ha sett hur media fungerar i många länder utan public service så ser jag inget vettigt alternativ till att behålla SR nu och i fortsättningen. Gärna finansierat via skattesedeln istället för nuvarande system.
*copyright - Vita kreNgtA män
Ni som hatar/föraktar/ogillar SR/(S)(V)T*: Kan ni säga något land utan public service där media fungerar BRA i bemärkelsen att allmänheten lätt har tillgång till radio och TV som förmedlar nyheter och en världsbild utan politisk agenda?
Om JA, skriv gärna här i tråden vilket land och motivera varför denna åsikt är någorlunda objektiv och inte ett resultat av din egen politiska livssyn.
Om NEJ, skriv gärna här i tråden varför vi likaledes ska riskera (genom att motverka SR) att all media i detta land styrs av politiska intressen.
Jag erkänner villigt att SR brister i objektivitet många gånger och min personliga åsikt om public service färgas såklart av mina vänsterliberala värderingar, men efter att ha sett hur media fungerar i många länder utan public service så ser jag inget vettigt alternativ till att behålla SR nu och i fortsättningen. Gärna finansierat via skattesedeln istället för nuvarande system.
*copyright - Vita kreNgtA män
Jösses vad det lipas över svt, flytta någonstans där man inte har oberoende television då.
Typ ryssland.
Sedan är ju SVT allt annat än oberoende och reklamfritt...
Jag betalar för saker som håller en hyfsad kvalité, SVT kvalar inte in.
Skatt ska gå till saker som är nödvändigt för samhället, som infrastruktur, sjukvård och sånt där. Robinson, melodifestivalen och sånt är inte nödvändigt på något sätt, och sånt skval täcks redan upp av reklamfinansierad TV.
Syftet med Public Service är dels att kunna representera så stor del av befolkningens behov av program som möjligt - där ingår (tyvärr) dokusåpor, pausfåglar och tjeckiska dockteatrar. Dels är syfte också ett demokratiskt syfte, att utan påverkan från politiska och ekonomiska maktstrukturer, kunna förse befolkningen så oberoende info som möjligt. Detta har inte en enda gång tagits upp av tv-licensmotståndarna, mycket märkligt. Jag börjar tror att folk inte riktigt förstår det här utan gång på gång drar upp kassa tv-tablåer som orsak till att inte betala. Jösses.
Sedan är ju SVT allt annat än oberoende och reklamfritt...
Jag betalar för saker som håller en hyfsad kvalité, SVT kvalar inte in.
Skatt ska gå till saker som är nödvändigt för samhället, som infrastruktur, sjukvård och sånt där. Robinson, melodifestivalen och sånt är inte nödvändigt på något sätt, och sånt skval täcks redan upp av reklamfinansierad TV.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|