1098 vs R1 test

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Inte helt unikt dock, det förekom ett styck babyblå/orange GULF-ducce på en av våra körningar på Kinnekulle i somras.
Den va ball som fan :yoparty

Japp, den är ball! Inspirationsobjektet går inte av för hackor den heller!

DSC_0090.JPG

917_1.jpg

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Japp, den är ball! Inspirationsobjektet går inte av för hackor den heller!
Jo den va det, en riktig skönhet. Alltid kul med folk som vågar gå egna vägar.
I vinter blir det till å träna lite med lacksprutan så man slipper åka med primer färgade kåpor hela sommaren :rolleyes: :D

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Min pappa är mycket bättre än din pappa :näsblod

Båda cyklarna är två mycket bra hojar. Den enorma fixeringen vid effekt och vikt och vilken som är bäst si eller så är mer en teknisk fråga och ligger inte till grund för huruvida jag köper den ena eller andra. Snarare ekonomi, körglädje och vad jag tänkt använda den till.

Det är intressant att Ducati spottat ut ett sånt grymt bygge. Skulle lätt vilja ha en jag med samtidigt hade jag inte tackat nej till en R1 heller ;)

Värt att betänka är också att R1 är inne på sin nionde generation om jag kan och kommer ihåg min historik rätt, en beprövad modell som slipas år efter år. Kul då om Ducati kan ge den en liten match som nykomling, det blir tufft mot alla literhojar i en väldigt uppdaterande och smått effekthysterisk tillvaro.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
kör r1 och tycker det är en väldigt bra hoj för mig. Allt jag kan önska mig..

Men hade mycket hellre velat a ducati 1098! Den är så grymt jävla snygg... älskar alla detaljer...

men med det priset... aldrig

Fist Woman

Guest
Efter 20 år med Ducati i garaget kan jag delge er erfarenheten att de blir bara bättre och bättre för varje modell.

Men att jämföra dem med Honda, Kawasaki och Yamaha är inte rättvist.

Man kan inte på allvar mena att dessa skitprodukter skall nå upp till den nivå av tillredställelse en Ducatiägare känner.

En Ducati är dessutom bara en artikel som måste ingå i en av ägaren klart definierad specartikel för att kunna uttrycka sin fulla funktion.

En Ducati är en Ducati och ingenting annat. Allt annat förutom Ferrari suger Fett med Snor i!!

Krusty

Medlem
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Blå
Behåll din retta du... jag vill inte ha den tar hällre en ducce 1098 fast den kostar mer :tummenupp

Även om du köper grejer för 60k+ till så köper jag hällre duccen, Varför köpa en nissan skyline när man kan köpa en ferrari!

Haha, gillar ditt korståg mot alla japanare i alla dina inlägg :D
Men varför tror du att tex. retta är en dussinhoj? jo för att man får mest för pengarna :tungan

Vill du glänsa framför korvmojen så köp en snygg ducce istället ;)

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Haha, gillar ditt korståg mot alla japanare i alla dina inlägg :D
Men varför tror du att tex. retta är en dussinhoj? jo för att man får mest för pengarna :tungan

OT:

Nej där har du helt fel :pannkyss , Rettan är en dussinhoj därför den går hem bäst hos fjortisarna vid korvmojen :tuttar , Rettan går hem därför den är lättast att crasha med... finns mycket delar o så eftersom många har crashat med dem :)

Nu ska vi inte dryga/lama sönder tråden mer....

Tillbaks till topicen..

Nya Ducatin tror jag ivarjefall kommer göra så det blir ett lyft i v-twin standarden, hästarna+cc ökas och vikten sjunker och det kommer göra v-twinen lite mer aktraktiv igen.(jag tycker tyvär det har varit lite pause i utvecklingen innan 1098 kom, visst fina chasin m.m fortfarande och bra vindlinjer, men vikten har varit lite för hög + lite för lite hk)

panter

Fan va snabbt det går ibland....
Gick med
3 Oct 2006
Hoj
Ombyggd R1-98...snart en sprajlans ny -07:)
... håller med om att duccen är gohärlig, men va faan va de har missat med svetsen på svingen:confused:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s

Absolut! Jag håller helt med.. Varför?
*Duccen har högst effekt att skryta med
*Duccen är en hoj med ett coolt namn som typ: Ninja, samuraj och liknande
*Duccen används väldigt ofta av bakhjulsåkande coola killar

Eller.. Vänta ett ögonlock..

:gnissla

Men du hade rätt i att den är snygg.. Riktigt snygg..:yoparty

umekrla

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Hoj
Ducati 1098 -07
Du är då mer nyckfull än en helkåt han-gädda på vårkanten! Var det inte någon som
alldeles nyligen skulle ha en R-etta för att de piskade 998 rakt fram???

:D

Precis, Mr WRX inställning o kommentarer roar även Ducceklubbens medlemmar och är inte representativ för klubben. Dessutom tror jag att han innerst inne vill köra japanhojar men är för mycke posör för att våga byta. :D

För mig är det en bonus med prestandan, det som fick mig att byta till ducati var en 80hk SS 900 med själ o känsla. Visst var den lite nyckfull men den bjöd på nåt som inte nån av mina 8-10 japanhojar haft tidigare, man hade kul på den utan att behöva ligga över 10000rpm eller över 180km/h. Lite lätt gas ut ur en rondell o sen log man resten av den dagen! :D

Micke .S.

same same,But diffrent
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Ett stycke 1000R
Lite lustigt är det att: När många sitter framför skärmen & tangentbordet så kastas det skit på modeller & märken, Den är skit, Den är bättre, Mitt märke är...Hit & Dit...bla bla bla.... Men när vi alla träffar varandra efter vägarna och snackar lite så är det inte pajkastning, Utan nyfikenhet över den andres hoj val, Man frågar och är lite nyfiken. Ibland bara för att vara artig *Om jag ska vara riktigt ärlig* Man hoppar ju inte av hojen och nervärderar skiten ur den andres val av Mc,

Förövrigt är nya Ducati 1098 en kanon vacker skapelse, Och tvivlar inte alls på att den är förbannat välgjord och super kompetent.

Och nya R1. Likaså, Det är vad jag tycker.....

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Lite lustigt är det att: När många sitter framför skärmen & tangentbordet så kastas det skit på modeller & märken, Den är skit, Den är bättre, Mitt märke är...Hit & Dit...bla bla bla.... Men när vi alla träffar varandra efter vägarna och snackar lite så är det inte pajkastning, Utan nyfikenhet över den andres hoj val, Man frågar och är lite nyfiken. Ibland bara för att vara artig *Om jag ska vara riktigt ärlig* Man hoppar ju inte av hojen och nervärderar skiten ur den andres val av Mc,

Förövrigt är nya Ducati 1098 en kanon vacker skapelse, Och tvivlar inte alls på att den är förbannat välgjord och super kompetent.

Och nya R1. Likaså, Det är vad jag tycker.....

Bra skrivet! :tummenupp

Det kommer i alla fall bli kul & intressant att testa 1098an på bana, förhoppningsvis till denna, eller nästa sommar! :)

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Film

För alla som är nyfikna på finnesserna så finns dom här utförligt beskrivna på Japanska:tummenupp
http://www.youtube.com/watch?v=RDXxXoW-f9w&mode=related&search=
En litet "röstprov" på slutet med. Kan ju hålla med i lovsången att dom är sexiga och skulle(när ungarna bestämt sig så blir det en)gärna ha en i garaget nu. Har en granne som åker Ducce året runt... och dagens understatement är ju att han hörs då han kommer körandes, och då pratar vi inte avgasljud:yoparty

Men man vill ju inte vara långt hemifrån då flipperspelet till instrument ger upp

/Uffe

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...