Det stämmer förstås säkert, nåväl även om jag personligen skulle vilja ha en 1098 i garaget så är det ju inte någon tvekan om vad R1:an kan prestera.
Som någon nämnde tidigare så skulle det även vara kul att se vad K7 ommer att prestera, sedan börjar det ju florera rykten om en ny potent twin från Aprilia i liter klassen.
Känns som om den där aprilian inte kommer tilll 2007 utan till 2008 tillsammans med v4an(Millen växer troligen till (1200cc). Ducati ansåg att de kunde släpa en 1098 först i år och komma med en 1198 sen.
Angående vikten så vet vi ju sen tidigare att hojaran från japan brukar vägas lite anorlunda eller dylikt(skiljer märke till märke i japan också), Så det är inte så konstigt att ducatin väger så lite som den gör. Japs hojarnas vikt brukar va lite glädje vikt tyvär..vet inte om de har sparat in på pengar till en riktig våg eller dylikt.
Just... ja vad är rekomenderade priset för R1,ZX10R,GSX1000R? i svenska butiker?, visst så är ducatins pris lite över det den kunde va igentligen kanske(om man kollar på aprilias hoj med öhlins,oz fälgar,brembo m.m)... Men förutom de sakerna har ju Ducatin mycket annat också.....kolla bara på alla detaljer...
När ska japan börja göra race v4or för gatan då?, kommer de hålla sig kvar med breda rad4 istället?
Någon som vet om rettorna har fixat sina dåliga bromsar fram som brukar matas efter ett tag?