En kompis blev tagen med Traktorn förra veckan 2000kr och 6mån indraget lämp. Samt ombesiktning på kärran.
Kan tillägga att han inte körde för fort utan polisen bara stanna honom och bad om att få provköra den, 100 på 2ans växel var inte samma som när den besiktigades tydligen...
sen är det ju skillnad på 4 hjul och 2 hjul
en traktor får ju inte gå fortare än 30 eller va fan det nu är. om det inte är en äkta epa för då får dom väl gå hur fort som hellst men bara ha 2 växlar?(kan mycket väl ha fel då ja inte är insatt i traktorer)
toppar en traktor 100 är det ju inte så svårt att förstå att den inte är strypt... toppar en 125:a 120 eller 150 kan du inte säga om den är strypt eller ej. en cbr gör ju ca 127 har ja för mig. min gammla yamaha tzr gjorde 150 (strypt).
en polis har ju ingen bromsbänk i röven så dom kan inte säga om den är strypt eller ej. enda dom kan göra är att skruva isär skiten eller bänka den. och jag har då aldrig hört av någon polare eller hans polare eller hans polares polare råkat ut för att polisen har tagit dom för ostrypt 125a utan att dom kört för fort och att dom då har tagit in deras mc och kollat den.
ingen koll på hur det är nu för tiden då lagarna ändras konstant.. men när en kompis hade moppe för ett par år sedan (3 år sen kanske) blev han tagen av snuten. då var dom dock tvunga att fråga om dom fick test köra den.
sa du nej fick dom ringa förälder och be om lov. hans far sa dock nej han med så polisen kunde inget göra förutom att åka efter och försöka ta han om han skulle köra för fort..
sen så har det ju lite med att göra om hur glad på humör farbror blå är med. en kompis blev tagen i 70 i sin traktor. polisen lät dock han få åka vidare