125cc för 20.000:- ?

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hoj!

Vilken 125cc maskin skall jag köpa till min grabb (15år)? Tanken nu innan han fyllt 16 är att han eventuellt skall vara med på lite ungdomsträningar på Sviestad här i Linköping. Då jag inte har lust att köpa släp eller skåpbil måste hojen vara vägreggad så att vi kan ta oss till banan hojledes.

Krav:

maxpris 20.000
vägreggad
skall fungera att köra på bana utan att han tröttnar på den (går det på en otrimmad?? )
lättmekad & överkomliga priser på delar

Svår ekvation att få ihop kanske?

Tacksam för tips på vad som är bra och inte bra och vad man skall tänka på när det gäller köp av lättviktare. :)

mvh Johan

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Köp en Aprilia Rs 125:a eller en Cagiva Mito. Bör gå att få för under 20k.

Dock är dom inte roliga i 11kw utförande..

Lycka till!

Svanberg

www.racesetup.se
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
-02 Yamaha R6
Tjöp inte en RS 125!!! Även om den kostar under 20 000 så kommer den att kosta dig massa pengar efter köpet.

En polare har bytt motor 3 gånger. och renoverat oändligt många gånger

1 motor= 5000
5000*3=15000 :O

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Hoj
Stiga Park
Hoj!

Vilken 125cc maskin skall jag köpa till min grabb (15år)? Tanken nu innan han fyllt 16 är att han eventuellt skall vara med på lite ungdomsträningar på Sviestad här i Linköping. Då jag inte har lust att köpa släp eller skåpbil måste hojen vara vägreggad så att vi kan ta oss till banan hojledes.

Krav:

maxpris 20.000
vägreggad
skall fungera att köra på bana utan att han tröttnar på den (går det på en otrimmad?? )
lättmekad & överkomliga priser på delar

Svår ekvation att få ihop kanske?

Tacksam för tips på vad som är bra och inte bra och vad man skall tänka på när det gäller köp av lättviktare. :)

mvh Johan

om han ska köra lagligt på gata med 11 kw lär det inte bli roligt på banan vilken mc du än köper tyvärr

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag hade köpt en gammel tzr åt honom. Visserligen inte lika vass, modern eller snygg som de nyare och dyrare, men den lämnar ändå runt en 30 hästar ostrypt, den går riktigt bra, den är rolig att köra och den kostar kanske en 10 000 i inköp för en riktigt fin. Sen är reservdelarna billiga och bra också:tummenupp

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
Konstigt att ingen har nämnt den bästa, mest slittåligaste mc:n på marknaden än? :va

Yamaha DT 125cc

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Aprilia RS 125. Många påstår att den inte är driftsäker, detta stämmer inte om man sköter om den som man ska. En tvåtaktare kräver bra smörjning, service och nått kolvbyte då och då. Men det är verkligen inte mer än det.
Sen går den som ett spjut och det finns tillgång till mer reservdelar än Cagiva Mito. Dessutom låter den vassare(sen är den vassare också). ;)

Det man behöver tänka på är att Aprilia är segast i världen, och jag menar verkligen världen, på att få fram reservdelar. Men beställ från Tyskland, gå inte ner till din lokala butik och beställ, då får du vänta 1-2 år på delar. Beställer du från Tyskland kommer dom mer än ofta ha på lager och du får delarna inom 2 dagar. Det är min erfarenhet i alla fall.

Edit: Kollade lite på blocket och hittade 18 st för under 20 000:-.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag håller med i Mito, TZR efter -93 och RS givetvis.

En brutal uppstickare som ingen nämnt är AF-1, aprilia.

Enkelsving, USD, boxram, vätskeskyld, skiva fram o bak, över trettio hästar, och detta redan typ -87

Grym.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Vilket tjat om 11kw, på med 180cc, finns inte på kartan att "åka fast".

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Vilket tjat om 11kw, på med 180cc, finns inte på kartan att "åka fast".
Risken finns alltid.. Var två i 125cc-forumet som blev tagna. Blev ett jäkla liv med beslagtagna delar und so weiter.

Men särskilt stor risk är det väl inte.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...