Fast nu var det så att jag var trött på ditt ljugande/överdrivande.
Du skriver att om man totalkvaddar är risken typ 100%.
Sen börjar du skriva om utebliven ersättning som om man skulle behöva stå för varenda krona själv.
ENDA! kostnaden du kan åka på är att laga din egna hojj samt eventuellt lite höjd självrisk (halvförsäkra = inget o bli av med).
Jag hade köpt en gammel tzr åt honom. Visserligen inte lika vass, modern eller snygg som de nyare och dyrare, men den lämnar ändå runt en 30 hästar ostrypt, den går riktigt bra, den är rolig att köra och den kostar kanske en 10 000 i inköp för en riktigt fin. Sen är reservdelarna billiga och bra också
Som rådgivare/riskbedömare på IF får jag väl säga ett ord här kanske.
1. FB har all rätt att neka ersättning om fordonet ej följer typbesiktning, framförallt om ft inte har behörighet för effekten. (Dock händer det i stort sett aldrig om man har tungt kort, då är det ingen som kollar).
2. Ja, trafikförsäkringen gäller alltid. Men inte nödvändigtvis från FB. Anses fordonet fulförsäkrat kan vi makulera fsk retroaktivt och trafikförsäkringsföreningen tar risken, MEN ft får också en faktura från TFF på 273,26 :- / dag för tung mc (vilket det är om effekten överstiger 11 kw).
Nu är det ingen högrisk att ovan skulle inträffa. Men den finns, och är giltig!
suzuki rg 92- 12k ! 157km/h hemlängtan och 11 kW!
Källa på det tack
Läs dina villkor och de allmänna villkoren så står det att det försäkrade objektet ska stämma med beskrivningen.
Att försäkra en Porsche och säga att det är en EPA är inte mer ok än nåt annat.
Sen säger jag också att det sllan händer, men rent legalt finns det stöd för det!
Okej, får väl ta och kika igenom villkoren så man kan citera något när man ska berätta hur det ligger till för andra
Visserligen pratade jag med en säljare som sa att trafikförsäkringen alltid gäller, kan det vara så att han bara dolde den där biten med trafikförsäkringsförening?
Sluta överdriva/ljuga, jag har med satt en 25 kw som det inte vart för mkt helt på.
Ingen som varken kollade eller frågade.
Är snarare tvärtom, chansen att åka dit även om du totalklotar är Mkt mindre än att bli upptäckt.
Sen det enda som uteblir är ersättning på skadorna på Din hoj om du nu har helförsäkring, ja självrisken kan öka med nån tusenlapp men vad gör det när man klotat så hårt?
Men allt annat täcks!
Dra 30 km/h så börjar vi närma oss sanningen.
RS125/Rotax122/123 är det givna valet. Lätt att få tag i delar samt ruggiga vägegenskaper.
Oavsett vilken du köper kommer han Inte ha kul med 11 kw.
COOL!
...
Eller nej förresten. Vilket otroligt jävla fjantigt inlägg, och vilken dunderfuckostämpel.
Men visst har du rätt. Såklart kommer han inte ha kul utan en massa EFFeCt!
Bravo, som fan.
Du kanske inte läst mitt andra inlägg..
Det var MÄTARFART + legat o maxat bra länge + NEDFÖRSBACKE
men tror inte på det om du inte vill.. jag skiter i vilket som
Jag var inte själv när ja gjorde de heller satt, finns personer som kan intyga att ja körde om de i över 140 + km/h men ingen annan än jag som såg mätarn ofc.
Det verkar inte som om att du "skiter i vilket som" då du hela tiden måste ta upp diskussionen på nytt.
Sen så kanske detta inte är något forum för småkisar som skryter att man toppat 140+ km/h?
Du kanske inte läst mitt andra inlägg..
Det var MÄTARFART + legat o maxat bra länge + NEDFÖRSBACKE
men tror inte på det om du inte vill.. jag skiter i vilket som
Jag var inte själv när ja gjorde de heller satt, finns personer som kan intyga att ja körde om de i över 140 + km/h men ingen annan än jag som såg mätarn ofc.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|