Risken finns alltid.. Var två i 125cc-forumet som blev tagna. Blev ett jäkla liv med beslagtagna delar und so weiter.
Men särskilt stor risk är det väl inte.
Tv pejlare och poliser som skruvar av trim är barn av samma myt.
Risken finns alltid.. Var två i 125cc-forumet som blev tagna. Blev ett jäkla liv med beslagtagna delar und so weiter.
Vilket tjat om 11kw, på med 180cc, finns inte på kartan att "åka fast".
Skulle kanske varit "ta omhand" istället för beslagta. Men du är välkommen att läsa denna tråden..Tv pejlare och poliser som skruvar av trim är barn av samma myt.
Det är väl roligt i en vecka ungefärTack för alla svar!
Min grabb är helt grön. Han har bara kört otrimmad EU skoter till dags dato. Ok, en kortare sväng på min 125cc kina-gay-pulka har han tagit med. Jag tror 11kw kommer räcka ett tag.... frågan är hur länge bara....
mvh Johan
Aprilia RS 125. Många påstår att den inte är driftsäker, detta stämmer inte om man sköter om den som man ska. En tvåtaktare kräver täta oljebyten, service och nått kolvbyte då och då. Men det är verkligen inte mer än det.
Sen går den som ett spjut och det finns tillgång till mer reservdelar än Cagiva Mito. Dessutom låter den vassare(sen är den vassare också).
Det man behöver tänka på är att Aprilia är segast i världen, och jag menar verkligen världen, på att få fram reservdelar. Men beställ från Tyskland, gå inte ner till din lokala butik och beställ, då får du vänta 1-2 år på delar. Beställer du från Tyskland kommer dom mer än ofta ha på lager och du får delarna inom 2 dagar. Det är min erfarenhet i alla fall.
Edit: Kollade lite på blocket och hittade 18 st för under 20 000:-.
Man har även olja i motorn till växellådan, sen har man oftast en behållare som man häller två-takts olja i så de blandas ut med bensinen eller direkt i tanken om man vill vara omständig.Aprlia RS verkar många tycka vara en vettig hoj. Men oljebyten??? Häller man inte oljan i bensinen på en tvåtakt? Eller i oljetanken om det finns en?
// J
Aprlia RS verkar många tycka vara en vettig hoj. Men oljebyten??? Häller man inte oljan i bensinen på en tvåtakt? Eller i oljetanken om det finns en?
// J
I dagens läge hittar man lika lätt delar till en Cagiva Mito som till en Aprilia RS, fast kanske inte i Sverige. Men det finns kanonsidor som levererar på en vecka.Aprilia RS 125. Många påstår att den inte är driftsäker, detta stämmer inte om man sköter om den som man ska. En tvåtaktare kräver täta oljebyten, service och nått kolvbyte då och då. Men det är verkligen inte mer än det.
Sen går den som ett spjut och det finns tillgång till mer reservdelar än Cagiva Mito. Dessutom låter den vassare(sen är den vassare också).
Det man behöver tänka på är att Aprilia är segast i världen, och jag menar verkligen världen, på att få fram reservdelar. Men beställ från Tyskland, gå inte ner till din lokala butik och beställ, då får du vänta 1-2 år på delar. Beställer du från Tyskland kommer dom mer än ofta ha på lager och du får delarna inom 2 dagar. Det är min erfarenhet i alla fall.
Edit: Kollade lite på blocket och hittade 18 st för under 20 000:-.
Det är en skvätt i växellådan också serru!
Aprlia RS verkar många tycka vara en vettig hoj. Men oljebyten??? Häller man inte oljan i bensinen på en tvåtakt? Eller i oljetanken om det finns en?
// J
Växellådan.
Hur som helst; motoroljan på RS:en kan man antingen blanda med bensinen eller ha i tanken under sadeln. Det bästa är enligt mig att blanda med bensinen, för då vet man att den alltid får rätt smörjning.
en yamaha xt 125? kan han ju köra supermoto tänka sig att jag har en till salu för 15 000:- om du är intresserad.
Växellådan.
Hur som helst; motoroljan på RS:en kan man antingen blanda med bensinen eller ha i tanken under sadeln. Det bästa är enligt mig att blanda med bensinen, för då vet man att den alltid får rätt smörjning.
Jaaaa, det tror jag på, NOT!
Risken att åka fast av polisen är liten. Risken att få förhöjd självrisk och utebliven ersättning är i princip 100 % vid en en totalkvadning.
När jag kvadade mitt monster som var på 25 kW så kollades om den var just på 25 kW dIrEcKt efter krashen av försäkringsbolaget.
Men kan du förklara vad som gör att en 2takt behöver täta oljebyten, borde det inte vara mer kritiskt på en 4takt som samma olja (i vissa fall åtminstone) dessutom ska smörja motorn?
Sluta överdriva/ljuga, jag har med satt en 25 kw som det inte vart för mkt helt på.
Ingen som varken kollade eller frågade.
Är snarare tvärtom, chansen att åka dit även om du totalklotar är Mkt mindre än att bli upptäckt.
Sen det enda som uteblir är ersättning på skadorna på Din hoj om du nu har helförsäkring, ja självrisken kan öka med nån tusenlapp men vad gör det när man klotat så hårt?
Men allt annat täcks!
Fast nu var det så att jag var trött på ditt ljugande/överdrivande.Så om vi drar slutsaten av våran ytterst magra statistik så betyder det att chansen att försäkringsbolaget kollar om man har kört en strypt hoj är 50/50.
Då kan vi ju konstatera att båda har fel.
Men det finns en hake, är hojjen i så dåligt skick att man inte ens kan konstatera om den var strypt eller inte så får man anta att dom tror på försäkringstagaren.
Eller springa runt bananen yamaha xt 125? kan han ju köra supermoto tänka sig att jag har en till salu för 15 000:- om du är intresserad.
Av egna personliga erfarenheter så råkar jag veta att det går alldeles utmärkt att såväl bli av med körkortet som att köra i diket med helt lagliga 11kw.Är den strypt försvinner ju allt det roliga med dom.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|