Angående att inte sikta på att bli världsbäst, utan sikta lite mellanmjölkigt lagomt vet jag inte om jag håller med om. Vill du bli bäst, ha det som mål, men sätt upp mindre delmål, och arbeta stenhårt för just delmålet och ha världsbäst mer som ledstjärna för hur du sätter upp delmålen.
Ditt första delmål borde rimligen vara att ta licens. Lista ut vad du behöver för att fixa licensen och gör allt det. Nästa delmål borde vara att köra en tävling, lista ut alla saker du behöver för det och fixa det, och så vidare.
Sverige behöver en världsbäst stjärna på RR. Go for it!
Håller delvis med men tycker nog första målet bör vara att hitta vägar till en bra finansiering. Sommarjobb är ju som en piss i Mississippi av vad som behövs.
Tror inte TS är för gammal om han hittar en bra mentor, men det är ganska oklart var han ska hitta en sådär 100 kkr för sin första säsong? Och i takt med de högre ambitionerna kommer sedan budgetbehovet varje år öka i en rasande takt.
Varför måste han pynta hela 100kkr? Visst, det kommer antagligen kosta på ganska ordentligt, men några 100k behöver man ju inte lägga direkt. Hade jag köpt en skåpbil istället för ett billigt släp hade jag hamnat på nånstans runt 70 000 för att börja första året, nu blir det rätt mycket mindre. Inte för att jag kommer bli snabb, men ändå. Får man tag på ett vettigt sommarjobb är det iaf inom räckvidd.
Är Ts med i tråden o läser fortfarande ????
70 är väl ganska nära 100 när man höftar till med en siffra?
Men har du räknat med allt då? Hoj, utrustning är ju direkt stora poster första säsongen. Du satsar väl dessutom inte på att bli världsmästare(?) och kan därmed direkt lägga färre träningstimmar till budgeten än TS.
Spelar det nån större roll? Jag menar man kan ju diskutera frågan ändå.
Jag har inte räknat däck och bensin till bankörat, och inte bensin till/från bana heller, vilket är onödigt dyrt. >.<
Däck tänkte jag försöka köpa någons 20-minuters, för som glad amatör är det bra nog för mig. Hoj tänkte jag köpa något inte totalt sönderkört lik, vilket är hyfsat billigt. Släp + hoj kommer inte i närheten av 70k, även om jag utan problem skulle kunna komma upp i det dubbla om jag valde en dyrare hoj, och ett dyrare släp.
OCh när man börjar köra tycker jag att man inte behöver helt nytt, eller det värsta som finns att tillgå, man kan ändå lära sig och bli bättre på lite mer nött material.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |