14-åring försökte filma flykt från polisen

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Läst på moppenet:
åkte med min MT5 som toppar nästan 150 (uppmätt med bil)

Jo men just de! Det står lite längre ner att han skjussade runt sin kompis lite på bakhjulet och att dom gjorde 130 me 2 på! Det finns tydligen inga gränser på va folk hittar på!
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Itacha75 skrev:
Jag har läst några historier på moppenet.just.nu (USH!) ganska roligt att se vad dom skriver!!!! FÖR DOM SKRIVER VERKLIGEN SÅ HÄRA!!!!!! MOONA!!!! (vad betyder moona?)

http://www.webb-hotellet.com/~mega/moppenet/index.php?sida=historier
HAHAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHHA!!!!!!!!!! :huvet :fatta! :7peta :dummer :3freak :kocko :va
"Jaja vi satt hemma hos mig å dega lite sen så skulle alla dra hem ja tänkte ja drar väl till gården väl nere vid gården möter jag andreas stannar å snackar lite sen ser jag väl snut fan komma en bit bort inne på cykel vägen rätt emot mig andrae skriker dra! ja drar iväg med mitt otroligt bra axx för denna drevningen vet inte om snuten följde efter sen ja kolla de aldrig bakåt utan bar körde å körde tills jag va hemma låste in moppen och sprang upp på mitt rum. min första riktiga närkontakt med snuten fler kommer de väl bli ska skaffa 70 cc och mega stor förgasare.gasa tills de rasar!
"
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Ursäkta, måste bara posta denna... ljuvlig läsning..

Jakt inne i stan! (uppsala)

Det hela började med att jag o min polare va ute o softa på min BetaRR50. (garanterat tar alla moppar upp till 90kmh) Ialf.. så sa min polare att han skulle hämta lite kläder hos en annan kompis mitt inne i stan. Så vi drog te hans polare o när vi skulle dra över bron vid fyrisån såg vi snuten på andra sidan gatan (vi åkte då på en trottoar). Min polare david sa "SHIT VI DRAR!" ja svara lungt "Chilla d e lungt" så jag åkte av trottoaren o trodde dom skulle skita i oss.. vicket dem tydligen inte gjorde =/. Så när min polare sa att dem vände om vart ja inte lika nådig på gasen mer så ja kör in i en gränd o kör vidare i ca:50-60 o kör upp mot en korsning (mkt dumt drag av mej). Då ser vi snuten komma från vänster i korsningen i full fart då drar jag rakt över korsningen över en uppförsbacke där det är en lååång rak sträcka. Jag tänkte "Vafan skulle ja hit o göra. Dem drog efter oss o satte på Saftblandarna (blå ljusen) och jagade oss. Då vart jag inte nådig på gasen längre o drog upp i 90-95 mitt inne i stan. Då nästan i slutet på rakan kom d massa folk o förskte blocka vägen. Men dem flytta snabbt på sej när dem såg mej o min polare komma i 90 kmh rakt mot dem =). Sen åkte vi över en rondell i ställe för att köra runt den o sen in på en cykelväg där vi drog på uta bara hellvette o flög som fan på ett gupp vid en gräsmatta.. d sluta med att vi kom undan och vi gömde oss i ett bostadsområde. Det tyckte vi va skita kul. =) nått jag ialf måste göra om fast utan passagerare då.
Fuck da police

//Znoka med den gröna Betan i uppsala =)
 

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bergen, Norge
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Felix skrev:
Ursäkta, måste bara posta denna... ljuvlig läsning..

Jakt inne i stan! (uppsala)

Det hela började med att jag o min polare va ute o softa på min BetaRR50. (garanterat tar alla moppar upp till 90kmh) Ialf.. så sa min polare att han skulle hämta lite kläder hos en annan kompis mitt inne i stan. Så vi drog te hans polare o när vi skulle dra över bron vid fyrisån såg vi snuten på andra sidan gatan (vi åkte då på en trottoar). Min polare david sa "SHIT VI DRAR!" ja svara lungt "Chilla d e lungt" så jag åkte av trottoaren o trodde dom skulle skita i oss.. vicket dem tydligen inte gjorde =/. Så när min polare sa att dem vände om vart ja inte lika nådig på gasen mer så ja kör in i en gränd o kör vidare i ca:50-60 o kör upp mot en korsning (mkt dumt drag av mej). Då ser vi snuten komma från vänster i korsningen i full fart då drar jag rakt över korsningen över en uppförsbacke där det är en lååång rak sträcka. Jag tänkte "Vafan skulle ja hit o göra. Dem drog efter oss o satte på Saftblandarna (blå ljusen) och jagade oss. Då vart jag inte nådig på gasen längre o drog upp i 90-95 mitt inne i stan. Då nästan i slutet på rakan kom d massa folk o förskte blocka vägen. Men dem flytta snabbt på sej när dem såg mej o min polare komma i 90 kmh rakt mot dem =). Sen åkte vi över en rondell i ställe för att köra runt den o sen in på en cykelväg där vi drog på uta bara hellvette o flög som fan på ett gupp vid en gräsmatta.. d sluta med att vi kom undan och vi gömde oss i ett bostadsområde. Det tyckte vi va skita kul. =) nått jag ialf måste göra om fast utan passagerare då.
Fuck da police

//Znoka med den gröna Betan i uppsala =)

Hahahaha

Ett ord: Moppefuckon :rofl
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Från moppe.net: Moped: Gilera H@K -02 (153km/h mätt med GPS och bil)

:rofl :D
Hahahahhaahahaha... jooo just de ja!! stämmer ju så bra att han klarar det med 70cc(jo faktiskt, han har trimmat!!!) när en 600cc motard bara ligger en bit över :lol
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
moppe.net skrev:
Ass snabb cyckel SNUT!!!

Jo...De var så här att en gång när jag (Med Kawasaki/cross grön FURIA) och min poolare Chrille s (MED BLÅ/METALIC FURIA) var ute och körde igenom byn och skulle till MCDONALDS så kom vi vid badet (DÄR VI BOR) och drog i typ 100 så bromsar vi för vi ser Simon (MED EN DRAC RR COLORLINE BLÅ/GUL). och vi pratar med han...men vad vi inte ser är att de står en skum kille typ 300m bakom oss som kikar på oss....så vi får med simon till MCDONALDS då....men på vägen direkt när vi startar mopparna och lägger i växlarna och ska börja köra o kommer upp i typ 30 efter nåra sekunder så hör vi nåt skrik....Jag vänder mejj och brevid oss cykler en kille som vissar brickan och skriker stanna...men som tur e har ju jag de bästa acset i staffanstorp så jag körde ju lätt upp i 60 på nåm få sekund men han hängde med...han va sjukt snabb så alla bara drog fult ös och körde i rondellen och sen mot gullåkra och dro in i en hemlig skog och kylde ner hjärtat lite...sen va de lungt igen...MEN FAN DE VA COOLT EN 60km/h snabb cyckel snut...HAHA snut jävel fick mejj ente

//Chrille
Hahahaha.. säger lite om moppars hastighetsmätare de där!! ..tur att de hade hemliga skogen o gömma sig i :7peta
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
jag kör en trimmad mt5 och det sista jag vill är då att träffa på snuten och inte att fara och söka upp dom.Jag vart stoppad en gång med skjuts,inga lysen och trimmat men snuten lät mig gå hem med moppen.Jag sa att ljusspolen var pajj och jag hade beställt en(det var så ochså)han vart bara sur på min kompis som åkte med att han var så dum att han inte tog hjälmen. :D
jag kör då lungt inne i samhällen det är bara ute på större vägar man maxar man brukar inte heller ligga i 80+ efter cykelbanan och köra slalom mellan folk som kommer och går som andra puckon gör :kocko
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
om man förutsätter att killarna inte ljuger sig blåa så blir jag faktiskt lite imponerad av dessa moppekillar. det är rätt tufft att göra getaway när man kör så långsamma fordon som dom gör. är det någon som vet ifall dessa småkillar får betala lika höga böter som vi får göra för smitning? borde svida rätt bra i plånboken isåfall när man är 15 år gammal.

jag såg några moppejakter live när jag bodde i västerås. min favorit var när jag var ute och gick min morgonpromenad för att fixa magrutor. jag går på den kombinerade gång och cykelbanan när en mt5 eller dt5 kommer i fullt flås och tätt efter på cykelbanan ligger en snutmc :D
kan säga att moppekillen gjorde allt han kunde för att hänga av snuthojen. gick inte så bra ha ha..
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
bmwjohan skrev:
om man förutsätter att killarna inte ljuger sig blåa så blir jag faktiskt lite imponerad av dessa moppekillar. det är rätt tufft att göra getaway när man kör så långsamma fordon som dom gör. är det någon som vet ifall dessa småkillar får betala lika höga böter som vi får göra för smitning? borde svida rätt bra i plånboken isåfall när man är 15 år gammal.

jag såg några moppejakter live när jag bodde i västerås. min favorit var när jag var ute och gick min morgonpromenad för att fixa magrutor. jag går på den kombinerade gång och cykelbanan när en mt5 eller dt5 kommer i fullt flås och tätt efter på cykelbanan ligger en snutmc :D
kan säga att moppekillen gjorde allt han kunde för att hänga av snuthojen. gick inte så bra ha ha..

Bmxjohan, Darwin is comin' to get ya!
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Snorungar! Ett god portion stryk skulle dom ha!
Köra runt på sina plastskotrar! Jag kommer ihåg när jag var i tolvårsåldern när jag ärvde min morfars gamla moped. En Cresent med saxmotor. Det var tider det! *minnas*
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Äntligen en liten ligist som inte ägnar sig åt väskryckning och våldtäkter utan riktiga brott :yoparty Han ska ha all heder, hoppas föräldrarna ger honom högre veckopeng så han kan trimma mer för att komma ifrån farbror blå nästa gång!
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Det här är lätt den bästa tråden sen årsskiftet! :rofl :rofl :rofl

Här är trådens hjältar! :tummenupp


t-rex skrev:
------------------------------>:rolleyes:<-----------------------------



Ironin ÄR död. Fan också.

Liket rör på sig!

McB skrev:
Respekt till grabben? Jag skulle snarare vilja ge en eloge till polisen som lyckades hålla sig ifrån att sänka snorungen i närmaste isvak.

Isvak är underskattat!
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
störtsköna knattar juh..

vem ha inte gasat från polisen när man va liten.. va livrädd för snuten när jag va mindre, alla trimmar ju sina moppar juh så stanna va väl aldrig nåt val.. =P

man ska börja tidigt :yoparty :banana
 

Rickard

Lugnt och fint
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
TRX 850, GSX-R 750Y
McB skrev:
Ghostrider-dyrkan sprider sig långt ner i åldrarna.
En 14-årig pojke i Alingsås monterade videokameror på sin trimmade moped och försökte köra ifrån polisen i helgen. Pojken hade inspirerats av så kallade getaway-filmer på nätet, enligt SR Sjuhärad.

Men när han väl hittat en polis och försökte genomföra planen så gick det snett. Polisen grep honom, tog mopeden i beslag och körde hem honom till föräldrarna.[/INDENT] [/I]

Vad tycker vi om detta? Personligen tycker jag att ungjäveln gott kan få smaka piska. :rofl

Ok, som många skrev kan moppe-ungar vara rätt töntiga.

MEN, man har klart mer stake om man försöker köra ifrån snuten på en moppe, än om man som t.ex. GR kör ifrån snuten med totalt överlägsen prestanda.

Summa:
Muppefucko får 9 poäng för attityd, 1 poäng för mognad.

GR får 1 poäng för attityd, vem som helst vågar dra ifrån snuten när man har överlägsen prestanda. 1 poäng för mognad, hur coolt är det egentligen att slösa med våra skattepengar (=polisens resurser) och utsätta oskyldiga för livsfara?
:dummer :dummer :dummer
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top