vad valde du/ kommer du välja? Jag hade valt fängelset om det inte ser mkt sämre ut i ett register så att det kan ställa till det i framtiden om man ska söka jobb eller inför framtida ev böter
Ska jag vara ärlig lät det på polisen som att jag inte får välja. 61 km/h för fort! Jag blir nog en gammal kåkfarare.
okej, är du norsk medborgare också?
Kan bli så att du får göra samhällstjänst ett tag i sådana fall.
jaja, tänk inte mer på det här nu... det löser sig!
kan meddela att jag åkte fast i början av sommaren förra året och jag fick hem böterna för 5 veckor sedan. så det tar tid!
haha som mina intäkter ser ut nu så kommer dom där 18 dagarna i fängelse räknas som 700 spänn för mej pluggar fortfarande.. utan jobb.
men skulle ju vara intressant att åka in och ut i fängelse en dag, och se hur det verkligen är att vara fånge efter att ha sett the green mile, shawshank redemption och american history X. okejokej jag vet det är amerikanska filmer, men ändå!
iofs då är 3 veckor i högsta laget om det verkligen är SKIT på insidan..
Ehm, tänk om... Jag hade varit skraj så in i helvete om jag hamnat i finkan iallafall, det är ett som är säkert. Jag menar, tänk dig vad för psykopater det kan sitta där inne... För att inte tala om allt man själv kan råka ut för, liten och "mesig" som man lär vara i de där stora tuffa grabbarnas sällskap... Tänk dig bara själv vad som händer om man bara råkar så mycket som glo på någon med fel attityd? Gruppvåldtäkt i duschen? Och vakterna lär ju inte vara särskilt sjysta heller, i deras ögon är man nog bara ytterligare en burfågel som förtjänar mängder med skit för vad för brott han nu begått...
Jag hade betalat fort utav bara helvete
Till TS, låter jävligt hårt... Tycker bra synd om dig, får hoppas att det löser sig!
Jag vet inte om jag klassas som medborgare? Jag får då i alla fall inte ta lån på Norska banker fick jag reda på. Då var jag tvungen att ha bott här i 3 år. Men jag har ett "riktigt" norskt personnr.
Nu fattas de bara att det blir liv för att jag körde svenskreggat fordon här...
Jag vet inte om jag klassas som medborgare? Jag får då i alla fall inte ta lån på Norska banker fick jag reda på. Då var jag tvungen att ha bott här i 3 år. Men jag har ett "riktigt" norskt personnr.
Nu fattas de bara att det blir liv för att jag körde svenskreggat fordon här...
Fängelset lär ju inte vara det värsta stället på jorden. Om dom burar in fortkörare på det där viset så är väl kåken full av andra fortkörare, inte våldtäktsmän och mördare. Antagligen får du sitta på nån slags öppen anstalt. Se det som gratis mat och husrum
Skulle iofs inte vilja vara i dina skor, med tanke på jobb och familj osv. Så det var nog tur dom inte tog mig i helgen när jag åkte till Oslo. Nån i en Civic TypeR ville rejsa på en 80-sträcka så vi låg i mellan 200 och 245 km/h i 5-10 minuter...
Vart på E6an va de? Från Gränsen helt upp till Oslo är de 100Km/h om jag inte missminner mig?
Jävla skräckhistoria, jag ska dit om 3,5 vecka nu. Nån som vet hur mycke för fort "man får köra" innan de e buren? Eller e buren bara för norrmännen? Eller vad de olika bötesbeloppen ligger på respektive hastighet? Bra o ha lite koll iaf. Lär ju ha arsle av trä i bleka 80 om ja ska rulla 1900 km.
135 är gränsen för fängelse på 80 väg tror jag. Men de blir inte billigt om du torskar då.
varför erkänna??? man får inge mildare straff!.. fan, nu blev jag ju riktigt förbannat, vilka jävla as. och så fängelse på det. fyfan...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|