141 km/h på 80 väg i Norge = Fängelse

dandan

Fortfarande hel!!
Gick med
10 Jan 2008
Hoj
SuperdukeR -07 (R.I.P), SuperdukeR -08 (hoppas på det bästa)
Norge.......den sista komuniststaten:mad:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
vad valde du/ kommer du välja? Jag hade valt fängelset om det inte ser mkt sämre ut i ett register så att det kan ställa till det i framtiden om man ska söka jobb eller inför framtida ev böter

Ska jag vara ärlig lät det på polisen som att jag inte får välja. 61 km/h för fort! :skrämd Jag blir nog en gammal kåkfarare. :tuttar

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
okej, är du norsk medborgare också?
Kan bli så att du får göra samhällstjänst ett tag i sådana fall.
jaja, tänk inte mer på det här nu... det löser sig! :banana

kan meddela att jag åkte fast i början av sommaren förra året och jag fick hem böterna för 5 veckor sedan. så det tar tid!

Jag vet inte om jag klassas som medborgare? Jag får då i alla fall inte ta lån på Norska banker fick jag reda på. Då var jag tvungen att ha bott här i 3 år. Men jag har ett "riktigt" norskt personnr.

Nu fattas de bara att det blir liv för att jag körde svenskreggat fordon här...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
haha som mina intäkter ser ut nu så kommer dom där 18 dagarna i fängelse räknas som 700 spänn för mej ;) pluggar fortfarande.. utan jobb.
men skulle ju vara intressant att åka in och ut i fängelse en dag, och se hur det verkligen är att vara fånge efter att ha sett the green mile, shawshank redemption och american history X. okejokej jag vet det är amerikanska filmer, men ändå!

iofs då är 3 veckor i högsta laget om det verkligen är SKIT på insidan..

Ehm, tänk om... Jag hade varit skraj så in i helvete om jag hamnat i finkan iallafall, det är ett som är säkert. Jag menar, tänk dig vad för psykopater det kan sitta där inne... För att inte tala om allt man själv kan råka ut för, liten och "mesig" som man lär vara i de där stora tuffa grabbarnas sällskap... Tänk dig bara själv vad som händer om man bara råkar så mycket som glo på någon med fel attityd? Gruppvåldtäkt i duschen? Och vakterna lär ju inte vara särskilt sjysta heller, i deras ögon är man nog bara ytterligare en burfågel som förtjänar mängder med skit för vad för brott han nu begått...

Jag hade betalat fort utav bara helvete:näsblod

Till TS, låter jävligt hårt... Tycker bra synd om dig, får hoppas att det löser sig!

Benjamin

Ödmjukast
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1300BK -08
Fängelset lär ju inte vara det värsta stället på jorden. Om dom burar in fortkörare på det där viset så är väl kåken full av andra fortkörare, inte våldtäktsmän och mördare. Antagligen får du sitta på nån slags öppen anstalt. Se det som gratis mat och husrum :tummenupp

Skulle iofs inte vilja vara i dina skor, med tanke på jobb och familj osv. Så det var nog tur dom inte tog mig i helgen när jag åkte till Oslo. Nån i en Civic TypeR ville rejsa på en 80-sträcka så vi låg i mellan 200 och 245 km/h i 5-10 minuter...

pinku91

Schysst!
Gick med
7 Feb 2009
Hoj
Kawasaki zzr 600 (streetfightad)
Ehm, tänk om... Jag hade varit skraj så in i helvete om jag hamnat i finkan iallafall, det är ett som är säkert. Jag menar, tänk dig vad för psykopater det kan sitta där inne... För att inte tala om allt man själv kan råka ut för, liten och "mesig" som man lär vara i de där stora tuffa grabbarnas sällskap... Tänk dig bara själv vad som händer om man bara råkar så mycket som glo på någon med fel attityd? Gruppvåldtäkt i duschen? Och vakterna lär ju inte vara särskilt sjysta heller, i deras ögon är man nog bara ytterligare en burfågel som förtjänar mängder med skit för vad för brott han nu begått...

Jag hade betalat fort utav bara helvete:näsblod

Till TS, låter jävligt hårt... Tycker bra synd om dig, får hoppas att det löser sig!

man får hålla hårt i tvålen! eventuellt så kommer du ut som en hårding 3 veckor senare :)

40årsgris

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Hoj
-89 Gixxer 1100
Jag vet inte om jag klassas som medborgare? Jag får då i alla fall inte ta lån på Norska banker fick jag reda på. Då var jag tvungen att ha bott här i 3 år. Men jag har ett "riktigt" norskt personnr.

Du är INTE norsk medborgare så antagligen får du igen kk om ett litet tag och får behålla det tills de svenska kvarnarna malt färdigt.
Så ta det lite lugnt, det där löser sej.
Been there done that.

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition

Vart på E6an va de? Från Gränsen helt upp till Oslo är de 100Km/h om jag inte missminner mig?:confused:

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Jävla skräckhistoria, jag ska dit om 3,5 vecka nu. Nån som vet hur mycke för fort "man får köra" innan de e buren? Eller e buren bara för norrmännen? Eller vad de olika bötesbeloppen ligger på respektive hastighet? Bra o ha lite koll iaf. Lär ju ha arsle av trä i bleka 80 om ja ska rulla 1900 km.

axelsson_vpg

Guest
varför erkänna??? man får inge mildare straff!.. fan, nu blev jag ju riktigt förbannat, vilka jävla as. och så fängelse på det. fyfan...

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Fängelset lär ju inte vara det värsta stället på jorden. Om dom burar in fortkörare på det där viset så är väl kåken full av andra fortkörare, inte våldtäktsmän och mördare. Antagligen får du sitta på nån slags öppen anstalt. Se det som gratis mat och husrum :tummenupp

Skulle iofs inte vilja vara i dina skor, med tanke på jobb och familj osv. Så det var nog tur dom inte tog mig i helgen när jag åkte till Oslo. Nån i en Civic TypeR ville rejsa på en 80-sträcka så vi låg i mellan 200 och 245 km/h i 5-10 minuter...

Så sa snutjäveln när jag sa att "nu är semestern räddad" :gnissla

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
man kan ju vara hemma och spela xbox med fotboja också, var ju någon här som gjorde det, fast då bodde han inte i norge.

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Du kan välja i Norge. Dryga böter eller några veckor på öppen anstalt. Kör du över 30 för fort så kan du åka "in". Är inte Hall eller Norrtälje, och absolut inget nytt i Norge. Men så kör de också lagligt våra bröder och systrar..:tuttar

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Jävla skräckhistoria, jag ska dit om 3,5 vecka nu. Nån som vet hur mycke för fort "man får köra" innan de e buren? Eller e buren bara för norrmännen? Eller vad de olika bötesbeloppen ligger på respektive hastighet? Bra o ha lite koll iaf. Lär ju ha arsle av trä i bleka 80 om ja ska rulla 1900 km.

135 är gränsen för fängelse på 80 väg tror jag. Men de blir inte billigt om du torskar då.

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
135 är gränsen för fängelse på 80 väg tror jag. Men de blir inte billigt om du torskar då.

Nä.
Kör du mer än 30 för fort så får du förmånen att välja, dryga böter eller ett antal dagar på anstalt. Tro mig, har testat.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Norge, vilket skitland ännu värre än Sverige.

PS dom kan för fan inte snacka normalt heller vad äre med dem? :tummenupp

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
varför erkänna??? man får inge mildare straff!.. fan, nu blev jag ju riktigt förbannat, vilka jävla as. och så fängelse på det. fyfan...

http://www.nwt.se/sport/article70023.ece

"På fredagen fick han sin dom i tingsrätten i norska Nord-Gudbrandsdal – 16 dagar i fängelse. Vistelsen inom lås och bom hade dock kunnat bli en vecka längre om inte Fredriksson erkänt direkt på plats"

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln