wannagofast
Ny medlem
Vad kostar det inte samhället att ha en människa inlåst ett par veckor för en skitsak.. Drabbar kanske ingen fattig, men ändå..
Dumma norrmän..
Dumma norrmän..
Nä.
Kör du mer än 30 för fort så får du förmånen att välja, dryga böter eller ett antal dagar på anstalt. Tro mig, har testat.
De e inte så farligt. beställ ett nytt körkort från sverige direkt bara o ta de lite lugnt med körningen i norge ett tag.
surt med lite böter men ja hörde om nån som sjukskrev sig o sa inget om att han skulle in i finkan så han satt där med fullt betalt. klockrent! (glöm inte o fixa sjukintyg från läkare först bara.)
rydlinger skrev:njaa, med en hyffsad advokat ska det ju gå att slippa fengelse och istället få göra 100-140 tims samhälls tjänst! (satt och diskuterade din tråd med polarens farsa som är advokat). Det är sällan en åklagare vill yrka på fängelse för fortkörning nu mera om man inte försöker smita.
Det är möjligt att de blir så för svenskar. Jag hoppas det.
http://www.riksadvokaten.no/ra/ra.php?vedlegg=158
Hahahaha, de vore ju helt underbart.
Jag sitter hellre i finkan än å göra sammhällstjänst i över 100 timmar! Jag läste om någon som fick 36 timmar samhällstjänst istället för 18 dagar fängelse.
Dom är iaf inte fattiga och med i EU.. Hejja Sverige..Det enda landet i norden som ær sæmre æn sverige på allt! Fyfan vilket skitland
Det enda landet i norden som ær sæmre æn sverige på allt! Fyfan vilket skitland
"Jag får en tillfällig papperlapp där det står att jag får köra motorcykel i 4 timmar till för att ta mig hem."
Känns ju seriöst att man får fortsätta köra efter att man gjort sig skyldig till ett "brott" som resulterar i fängelse... clown-poliserna verkar inte ens låtsas som att det är ett riktigt brott..
http://www.nwt.se/sport/article70023.ece
"På fredagen fick han sin dom i tingsrätten i norska Nord-Gudbrandsdal – 16 dagar i fängelse. Vistelsen inom lås och bom hade dock kunnat bli en vecka längre om inte Fredriksson erkänt direkt på plats"
okej så är det inte i sverige iallafall. jag nekar alltid , sen om dom feta jävlarna orkar skriva alla papper och skit sen när dom kommer till stationen och skickar in det till tingsrätten så tar det ett par månader sen får man hem en brev att man ska komma till domstol om ett par månader och DÅ ringer man in och erkänner.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|