141 km/h på 80 väg i Norge = Fängelse

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Wooo. Sick!
Med tanke på hur många mc-snutar man ser här i krokarna lär jag välja mina vägar lite bättre när det ska gå undan

Tappa inte tvålen i duschen.. Skämt åsido

18 dagar är ju inga problem, men helsike vad surt!

Går det över till svenska straffregistret?
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Wooo. Sick!
Med tanke på hur många mc-snutar man ser här i krokarna lär jag välja mina vägar lite bättre när det ska gå undan

Tappa inte tvålen i duschen.. Skämt åsido

18 dagar är ju inga problem, men helsike vad surt!

Går det över till svenska straffregistret?

Inte en aning om de överförs till svenska registret. Men jag kan säga att "kriminell invandrare" har fått en helt annan betydelse för mig i detta land. :brinnerup
 

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Norge är väl inte bästa stället som det nu framgår med all tydlighet...att göra det på, låt det bli en läxa för oss andra.

Jag var i Norge precis och träffa 2 britter, tydligen hade dom nå böter på runt 60 pund för fortkörning där. Frågade inte om alla olika nivåer men där måste de gå gasa=P
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Har inte hört nått från sverige ännu. Har beställt nytt körkort =)



Om jag kan flytta över straffet till sverige kan jag säkert gå i boja istället. I norge har man inte fotbojor. Det känns dock som att det är fler "vanliga" människor i fängelset i Norge. Så jag tar nog bara ut de dagar semester som behövs och sitter inne. :rolleyes:

Ursäkta min humor, men jag ser det bara framför mig..

"ahaa du ska iväg på semester! Vad är inplanerat då?"
"Njao.. jag tänkte sitta inne en sissådär 18 dagar"
"Vadå.. skaru bara sitta innomhus å dega?"
"Njä asså... fängelse.. i norge..."
"ahaa..."
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ursäkta min humor, men jag ser det bara framför mig..

"ahaa du ska iväg på semester! Vad är inplanerat då?"
"Njao.. jag tänkte sitta inne en sissådär 18 dagar"
"Vadå.. skaru bara sitta innomhus å dega?"
"Njä asså... fängelse.. i norge..."
"ahaa..."

Haha, det reagerade jag med på :D

"Tar ut semester för att sitta i bur!" :tummenupp
Underbart. Men du borde sjukanmäla dig istället och plocka ut sjuklön. Du kan säkert arbeta i finkan genom att trycka regplåtar, gräva kol, plocka skräp på motorvägarna eller tvätta kläder :rofl

Nä jag vet, så fungerar det nog inte ;)
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Vahettere... "man ska inte tjöra fer fourt, ety det fåååur man ente...." :näsblod

Det här lät ju helknas... men allt är inte kanon i vårt på det stora hela rätt schyssta grannland...

(tack som delar erfarenheten... tjöör jag i noreg så får jag kholla ehur langt jag kan dhraa ner höger sphännrulle....:yoparty)
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Pja inte på allt skulle jag tro.
De har säkert bättre ekonomi än Sverige osv.
Mindre bidragstagare och flykting mottagande skulle jag oxå tro :)

Blir min tredje Norge tur i år.

Men håller med det är svårt att hålla igen i handtaget och sövande på sina ställen att hålla deras underliga hastighetsbegränsningar.

Väl ute på tur njuter man av miljön och då går det i relativt saklig takt.

ja men galet är deras straff för fortkörning, hittills har jag inte sett till dom och hoppas jag slipper då deras hastighetsbegränsningar är smått konstiga samtidigt som de verkar vara mindre turistvänliga :näsblod
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Vad lär man av detta då? Ska man visa sitt körkort om man blir stannad eller bara neka dem att se det? Hur griniga blir de då (mycket kan jag tänka mig).
Visst man kan visa det på avstånd men be dem ge fan i att ta på mitt privata kort.

Bästa är nog att hålla sig inom rimlig fart och hålla gränserna men somsagt ganska sövande på vissa sträckor.

Hela v 28 ska jag tillbringa på hoj uppe i Norge - får väl hoppas det går väl,blir tredje semester turen upp i annars detta naturvackra land.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Haha, det reagerade jag med på :D

"Tar ut semester för att sitta i bur!" :tummenupp
Underbart. Men du borde sjukanmäla dig istället och plocka ut sjuklön. Du kan säkert arbeta i finkan genom att trycka regplåtar, gräva kol, plocka skräp på motorvägarna eller tvätta kläder :rofl

Nä jag vet, så fungerar det nog inte ;)

Sjukt. Sämsta semestern hitills. Men men, jag vet ju i alla fall vad jag ska göra, eller i alla fall var jag ska vara.

De där med sjuklönen har slagit mig med. Satan så fint de skulle vara. Hur blir de egentligen om jag får influensa i fängelset under min semester? Kan jag sjukskriva mig då?:fyllisar
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Du kommer vakna varje morgon på mage avtuppad av droger när den rumänske seriemördaren Fjodor ligger o juckar dig medans han slickar dig i nacken - inget farligt alls - berätta inget om detta sen när du kommer tebax till sporthoj bara.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Du kommer vakna varje morgon på mage avtuppad av droger när den rumänske seriemördaren Fjodor ligger o juckar dig medans han slickar dig i nacken - inget farligt alls - berätta inget om detta sen när du kommer tebax till sporthoj bara.

Woohoo. Ser redan fram emot min semester....:arsele:brinnerup

Nu är jag i alla fall ledig i 3 veckor. Har stängt av mobilen och drar till spanien. De får helt enkelt vänta med att bura in mig.:banana
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Sedärja, då vet jag va jag har att vänta då. 163 på 100 väg.
Välkommen till klubben min vän.
Jag kommer aldrig stanna för polisen igen.
 

Där Väste

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
KXF 450 -07, CR 250 -03, RM 250 -06, SXV 550 -07, KTM 660 -05, R1 -05, CBR900 -93
blev tagen för 82km/h på 70 väg = 2500kr ELLER 3 dagar i buren :tummenupp
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Mån-fred 165 mil på norska vägar,fjäll,trollstigar osv.Och ja det var svårt att hålla sig inom ramen av laglig hastighet till o med på 60 sträckor.
Inte en enda snut,jo en bil på långt avstånd såg vi.
Var min tredje Norge runda,så de växer inte som svampar precis eller så har vi tur i "lotteriet"
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Sedärja, då vet jag va jag har att vänta då. 163 på 100 väg.
Välkommen till klubben min vän.
Jag kommer aldrig stanna för polisen igen.
Så jävla sjukt att åka i fängelse för lite fortkörning. Om de nu tvunget ska slänga folk i fängelse så borde de ju kolla hur farligt man kör istället. En hastighet säger ju ingenting om hur farligt det är. Ibland kräver trafiksituationen att man kör 20 km/h på en 50-väg och ibland är det ofarligt att köra 280 på en 70-väg.
Jag är normalt ingen förespråkare för att köra ifrån snuten men norskarnas sjuka straff uppmanar ju verkligen till att göra det.
 
Last edited:

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Så jävla sjukt att åka i fängelse för lite fortkörning. Om de nu tvunget ska slänga folk i fängelse så borde de ju kolla hur farligt man kör istället. En hastighet säger ju ingenting om hur farligt det är. Ibland kräver trafiksituationen att man kör 20 km/h på en 50-väg och ibland är det ofarligt att köra 280 på en 70-väg.
Jag är normalt ingen förespråkare för att köra ifrån snuten med norskarnas sjuka straff uppmanar ju verkligen till att göra det.

Japp, det kommer jag tokneka och 'gömma' mig i Sverige.
Och ja, trafikreglerna är lite konstiga. Spelar ingen roll hur man kör, allt går bara på hastigheten.
För några veckor sen låg jag bakom en land rover som vägrade släppa förbi lilla mig, när han tillslut började dra sig mot högern så drog ja om, bara att han ångrade sig halvvägs o närmade sig tillbaka vilket tvingade mig att ligga på vänstersidan av vitsträcket på vänster körfält. 2 cm från vajerstängslet. Nice. Svenskar är dåliga på att hålla sig i högerfältet, men norrmänn är sämst i världen!
 
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Pissland. Undrar hur många svenskar som egentligen stannar? Jag vet ju vad jag gör om jag åker dit i norge....... BRASSAHELVETE
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Sedärja, då vet jag va jag har att vänta då. 163 på 100 väg.
Välkommen till klubben min vän.
Jag kommer aldrig stanna för polisen igen.

Haha, ja livet är hårt för oss kriminella invandrare. De suraste är ju att man måste ta om körkortet i Norge om man vill fortsätta köra där...
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Haha, ja livet är hårt för oss kriminella invandrare. De suraste är ju att man måste ta om körkortet i Norge om man vill fortsätta köra där...

Hur funkar det egentligen?
Får behålla ditt körkort i Sverige och fått skickat efter ett nytt redan?
Det bör väl funka i Norge med tiden igen eller skulle det vara ett speciellt unikt körkort för att få köra i Norge?
 

GDJb

Sporthoj beginner
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Gol, Norge
Hoj
ZX9-R -97
Haha, ja livet är hårt för oss kriminella invandrare. De suraste är ju att man måste ta om körkortet i Norge om man vill fortsätta köra där...

Japp. Det suger lite.
Men bra iallfall att man behåller kortet i swe, eller ja. Typ.
Nu handlar det bara om att ta sig till gränsen utan kortet där..
Det blir spännande!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top