141 km/h på 80 väg i Norge = Fängelse

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Det enda landet i norden som ær sæmre æn sverige på allt! Fyfan vilket skitland

Men är det inte så att deras hårda straff på fartsyndare gett resultat då?
Många Svenskar drar ju dig väldigt mycket för att köra för fort i Norge för man vet konsekvenserna...

Tror nog det har samma inverkan på Norrmännen också. Ganska lyckat för Norge med andra ord!

Och som någon sa... ekonomin!
Ska själv åka till Norge snart för att leta guldet.
 

HarryH

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
nishiki pro sld
En polare körde bil o krocka utan körkort ca 8 månader sedan. De har fortfarande inte hört av sig från tingsrätten.
 

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Har aldrig varit i detta skit land och kommer heller aldrig att åka dit!!!!!!!!!!!!
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Har aldrig varit i detta skit land och kommer heller aldrig att åka dit!!!!!!!!!!!!

Trots hårda straff är detta inget skitland. Du borde åka hit och se dig omkring. Naturen är vacker och ekonomin är stark. Norrmän är enligt min uppfattning också mindre negativa än vad svenskarna är.


Har fortfarande inte hört nått från myndigheterna i varken Sverige eller Norge. Lever fortfarande ovisshet om vad straffet skall bli :D De löser sig hur som helst.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Det enda landet i norden som ær sæmre æn sverige på allt! Fyfan vilket skitland

Pja inte på allt skulle jag tro.
De har säkert bättre ekonomi än Sverige osv.
Mindre bidragstagare och flykting mottagande skulle jag oxå tro :)

Blir min tredje Norge tur i år.

Men håller med det är svårt att hålla igen i handtaget och sövande på sina ställen att hålla deras underliga hastighetsbegränsningar.

Väl ute på tur njuter man av miljön och då går det i relativt saklig takt.
 
Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Fortfarande inte hört ett skit!

Hittade några artiklar publiserade efter denna helg. Bifogar även en bild på hur vägen där jag blev tagen ser ut....

3 motorcyklister ska ha stannat efter att de kört i 220 km/h.....

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.5864307
http://www.opp.nu/index.cfm?event=doLink&famID=84705&frontFamID=24483
http://www.tk.no/motornytt/article4371204.ece (Läs: 20 dagers ubetinget fengsel, 17 måneders inndragning av førerretten og 3.000 kroner i saksomkostninger for å ha kjørt i 146 kilometer i timen over Dovrefjell.)

http://www.panoramio.com/photo/7011983
 

Quazar

BikerBoyz
Gick med
6 May 2008
Ort
Söderut
Hoj
ingen
Hittade några artiklar publiserade efter denna helg. Bifogar även en bild på hur vägen där jag blev tagen ser ut....

3 motorcyklister ska ha stannat efter att de kört i 220 km/h.....

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.5864307
http://www.opp.nu/index.cfm?event=doLink&famID=84705&frontFamID=24483
http://www.tk.no/motornytt/article4371204.ece (Läs: 20 dagers ubetinget fengsel, 17 måneders inndragning av førerretten og 3.000 kroner i saksomkostninger for å ha kjørt i 146 kilometer i timen over Dovrefjell.)

http://www.panoramio.com/photo/7011983


Sågspån som stannar efter att ha kört i 220 km/h. Då får det fanimej bära eller brista. Speciellt i Norge med deras böter och fängelse. Vill de slänga ut en spikmatta eller stoppa en på annat sätt så fine, då ses säkert fortkörarna med poliserna i h-lvetet förr eller senare ändå :fyllisar
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Vad jag förstår gillar de att ha poliskontroller uppe på vägarna över fjällen, för att de flesta kör för fort där. Var nu onsdag till söndag och körde hoj i Norge. På de dagarna passerade vi tre poliskontroller, alla var på samma europaväg och två av dem uppe i fjällen. Första kontrollen var som tur var åt fel håll, andra och tredje blev vi varnade av mötande bilister vilket uppskattas oerhört. Det är svårt att hålla igen på en välskött och fin europaväg över öppna fjäll!
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Sågspån som stannar efter att ha kört i 220 km/h. Då får det fanimej bära eller brista. Speciellt i Norge med deras böter och fängelse. Vill de slänga ut en spikmatta eller stoppa en på annat sätt så fine, då ses säkert fortkörarna med poliserna i h-lvetet förr eller senare ändå :fyllisar

Hehe, tänkte samma sak. Hade jag vetat att jag körde så pass fort som jag gjorde hade jag inte stannat heller, tänkte inte alls på de...:gnissla

Vad jag förstår gillar de att ha poliskontroller uppe på vägarna över fjällen, för att de flesta kör för fort där. Var nu onsdag till söndag och körde hoj i Norge. På de dagarna passerade vi tre poliskontroller, alla var på samma europaväg och två av dem uppe i fjällen. Första kontrollen var som tur var åt fel håll, andra och tredje blev vi varnade av mötande bilister vilket uppskattas oerhört. Det är svårt att hålla igen på en välskött och fin europaväg över öppna fjäll!


Helt sanslöst.... det värsta var ju att jag åkte igenom en kontroll bara nån mil innan jag blev tagen. Jag klarade mig dock då, brukar ta de lugnt i 60 soner. Det värsta är ju civilpoliserna.
 
Last edited:

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Ort
Peking !
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
det där lät surt, men vad menades med "Retten fant det noe formildende at mannen tilsto uten forbehold."? 13månader är illa men tolkar jag det rätt att du iaf slapp böter?
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
det där lät surt, men vad menades med "Retten fant det noe formildende at mannen tilsto uten forbehold."? 13månader är illa men tolkar jag det rätt att du iaf slapp böter?

undrade samma sak innan det slog mig att det förmodligen menas att det inte är förmildrande att han stannade på direkten å inte försökte dra. Eller..?
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
det där lät surt, men vad menades med "Retten fant det noe formildende at mannen tilsto uten forbehold."? 13månader är illa men tolkar jag det rätt att du iaf slapp böter?

Böter slipper man alltid om man får fängelse för sånna här saker i Norge. Straffet var tydligen mildare än det jag borde fått för den överträdelsen. Skulle eg ha fått 21 dagar i buren.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Böter slipper man alltid om man får fängelse för sånna här saker i Norge. Straffet var tydligen mildare än det jag borde fått för den överträdelsen. Skulle eg ha fått 21 dagar i buren.

Får du fortfarande köra i Sverige??
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
http://www.rbnett.no/article/20090629/NYHETER08/921580918/1085

18 dagars fängelse :3freak

Svenska körkortet är för evigt ogiltigt i Norge. Får ta ett nytt i Norge om 13 månader... :huvet

Norge är sanslöst!

Edit: Stanna aldrig för "purken" i Norge...

:(
känner med dig, lätt hänt att det går för fort. Surt på körkortet och allt.
Men kör man för fort så händer det förr eller senare att man åker dit. Norge är väl inte bästa stället som det nu framgår med all tydlighet...att göra det på, låt det bli en läxa för oss andra.

Som några varit inne på, och som jag läst i liknande trådar tidigare, går det inte att omvandla till fotbojja eller liknande ?

Håll ut iaf
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Får du fortfarande köra i Sverige??

Har inte hört nått från sverige ännu. Har beställt nytt körkort =)

:(
känner med dig, lätt hänt att det går för fort. Surt på körkortet och allt.
Men kör man för fort så händer det förr eller senare att man åker dit. Norge är väl inte bästa stället som det nu framgår med all tydlighet...att göra det på, låt det bli en läxa för oss andra.

Som några varit inne på, och som jag läst i liknande trådar tidigare, går det inte att omvandla till fotbojja eller liknande ?

Håll ut iaf

Om jag kan flytta över straffet till sverige kan jag säkert gå i boja istället. I norge har man inte fotbojor. Det känns dock som att det är fler "vanliga" människor i fängelset i Norge. Så jag tar nog bara ut de dagar semester som behövs och sitter inne. :rolleyes:
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
det där lät surt, men vad menades med "Retten fant det noe formildende at mannen tilsto uten forbehold."? 13månader är illa men tolkar jag det rätt att du iaf slapp böter?

Förmildrande att han erkände på plats tolkar jag det som.

Henrik
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top