15 åring mördad

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag har en son ungefär samma ålder som den döda lilla pojken, DÄRFÖR kan jag troligen sätta mig in i situationen (att ett barn dött) lättare än folk som INTE har barn i samma ålder (eller alls).

Jag har sett idioter resonera förr, gör det mig automatiskt mer lämpad att avgöra huruvida du är en halvalkad bonnläpp eller bara efterbliven?

Jag är för övrigt inte likgiltig, jag är entusiastisk.

Och vad gäller min son så har jag inte mer problem med honom än vad som kan anses normalt.

I så fall går mina sympatier till den säkert trevlige pojken med puckot till pappa.

Last edited:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
"Jag är för övrigt inte likgiltig, jag är entusiastisk."

hehe jasså, i mina ögon verkar du bara lågbegåvad....:pannkyss

tycker du allvarligt att det är helt ok att döda ett barn?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej jag föstår inte vad du menar men jag reagerar mer när jag ser den bilden eftersom det är en mc där...eftersom man själv älskar det!

Exakct!!!11

"Jag är för övrigt inte likgiltig, jag är entusiastisk."

hehe jasså, i mina ögon verkar du bara lågbegåvad....:pannkyss

tycker du allvarligt att det är helt ok att döda ett barn?

Att däremot hitta på egna ord ger ett mycket begåvat intryck. :lol

Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Vad trevligt med lite glödande tangentbord så här på lördagsnatten!

Själv är jag som de flesta ganska kluven. På ett sätt kan jag tycka att utfallet är helt naturligt, blir man attackerad så försvarar man sig. Låter jag dessutom pojken vara symbol för alla vidriga unga mobbare (som är det enda man kan göra, att genom sina egna erfarenheter och dess emotionella spår bedöma huruvida pojkens liv är värt att offras) så känns det kanske ännu mer som om det på något vis finns en rättvisa i det hela. Men, om jag hade makten att vara gud för någon sekund, så skulle jag aldrig låta honom bli mördad. En hagelskur i låret däremot, skulle kanske vara den läxa som pojken behövde. Men allvarligt, NEJ, eftersom jag inte har mycket till övers för dödsstraff, och ännu mindre för privatdomstolar, så kan jag inte tycka att han förtjänade att dö. Jävla svammelinlägg, tror jag ska sova istället. Må pojken vila i frid, och jag hoppas att det kommer någonting gott ur detta till slut.

/perris

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Det mesta blir nog lättare nu om det blir mer legitimt att skjuta med hagelsprakare på alla som man känner sig trakaserad av.
jaktsäsong året runt, även barn:yoparty

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Moppefuckot som startade tråden bör ändra dess namn. Detta handlar knappast om ett mord. tråTts att hAnn tJördDe mOtokRåS.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förtydligande för idioter:
Jag har en son ungefär samma ålder som den döda lilla pojken, DÄRFÖR kan jag troligen sätta mig in i situationen (att ett barn dött) lättare än folk som INTE har barn i samma ålder (eller alls).
Spelar det nån roll om man som inte bättre vetande barn är en "skitskalle" eller i sin okunskap terrar folk? Naturligtvis är det inte heller rätt att göra så, men att begrava ett barn pga detta verkar orimligt oproportionerat.

Jag skulle vilja påstå att om man inte fattar innebörden av att ett barn har dött, så är man ett riktigt jävla mongo som förmodligen suttit och nallat folköl av äldre utan deras vetskap och sen sitter och vara tuff på internet (där allt för övrigt verkar vara sant som är skrivet).
näää gå för fan och lägg dig och vakna imorgon med lite större insikt. Snart blir folk skjutna för att dom går mot rött.
Skall man tro på alt som skrivs i media om detta så betänk att gubben brassade två pipor, sen laddade han om och brassade minst en pipa till...dessutom var han full...

Vafan en full jägare, säger du, han skulle fan skjutas!

Jag har två barn i den åldern, jag har lärt dom att inte jävlas med folk, speciellt inte handikappade.
Dom känner skitskallar i deras egen ålder som skulle ha kunnat ha varit skitskallen i den här berättelsen, som tycker det är kul att jävlas med förståndshandikappade, dom skitskallarna har förhoppningsvis lärt sig något av det här...
(näe, vem försöker jag lura, skitskallarna är förmodligen totalt omedvetna om att det har hänt, dom lär inte ha sett nyheter på tv/läst en tidning i hela sitt liv)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är för höga krav på ungdomar i dag. Det borde ställas mindre krav. :socialdemokrat

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
Stunthoj
Moppefuckot som startade tråden bör ändra dess namn. Detta handlar knappast om ett mord. tråTts att hAnn tJördDe mOtokRåS.

Varför kallar du mig moppefucko? det som ska diskuteras här är _varför_ man blir så skärrad att en mc är med i det hela!

Om jag vore ett "moppefucko" så hade jag väl inte haft en husa 650 och en zx6r ?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Varför kallar du mig moppefucko? det som ska diskuteras här är _varför_ man blir så skärrad att en mc är med i det hela!

Om jag vore ett "moppefucko" så hade jag väl inte haft en husa 650 och en zx6r ?
Moppefuckon finns i åldersspannet 14-45 år.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Ett barn har dött! Fattar ni inte ?
Visst fattar jag, och det var förstås inte rätt att killen skulle dö. Samtidigt förstår jag mycket väl hur det till slut kan brista för en förälder som i flera år förgäves försöker skydda sitt handikappade barn. Synd att gubben inte var kreativ nog att hitta på ett effektivt sätt att slå tillbaka som inte skickade honom i fängelse och ungen i graven.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ja jag försvarar inte pojken/gubben på nåt sätt, men jag anser som du att det kunde slutat annorlunda om vuxna i omgivningen agerat tidigare eller annorlunda.
Klart man skyddar sitt kött och blod, skulle jag naturligtvis också göra.:näsblod

Last edited:

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Polisen kanske gjorde en korrekt bedömning som lågprioiterade familjens alla anmälningar eftersom JO inte anser att det finns något att anmärka på, i så fall är den enda felbedömningen skicket av farsgubbens mentala status.
Vi vet det som står i tidningarna och självklart verkar 16 åringen vara en skitskalle och självklart gråter familjen ut och säger att alla är så elaka mot deras lätt förståndshandikappade son. hade jag coachat deras försvar hade jag också sagt åt dem att köra den linjen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vi vet det som står i tidningarna och självklart verkar 16 åringen vara en skitskalle och självklart gråter familjen ut och säger att alla är så elaka mot deras lätt förståndshandikappade son. hade jag coachat deras försvar hade jag också sagt åt dem att köra den linjen.

Jaa, skitskallen kanske var en korgosse som var i familjens trägård för att hjälpa till att kratta gräsmattan!!!

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Det tror jag inte för ett ögonblick. Bättre att kratta löv i dagsljus.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad