15 åring mördad

Status
Ej öppen för fler svar.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Men alltså. Alla som tycker vi borde ha dödsstraff på trakasserier räcker upp en hand.

Ingen? Alla?

Visst har grabben betett sig illa, men tycker verkligen så många här att han förtjänade att plikta med livet för det? Hade han blivit misshandlad eller på annat sätt utsatt för det han hade gjort hade jag kunnat se mellan fingrarna på det, för det hade varit ett mer avvägt straff för att trakassera en familj.

När man är 15 är man inte mogen, man kan ställas till svars för sina handlingar, men att ett barn ska dö för något det gör under sin uppväxt är inte rätt någonstans!

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Men enligt mig så är det jävligt förståeligt om nån förälder har ihjäl tex en pedofil jävel som har varit på deras barn!

Både i stundens hetta och i ren hämnd!

Kanske inte så smart men jag förstår dem som har gjort det och har i bakhuvet att så skulle det nog bli om man blir drabbad!

Kanske för att just jag själv känner så, skadar nån vuxen människa mina barn så skall dom få ett helvete alternativt bli sända till helvetet!

Visst, jag kan förstå att man agerar så. Men det är ju fortfarande skillnad på att hämnas och på att försvara. När det gäller hämnd är ju skadan redan skedd och man gör egentligen inget bättre förutom att det känns bättre för en själv.

För barnet tror jag absolut inte att det känns bättre, och jag skulle tro att barnet hellre vill ha en hemma som stöd när det behöver en som mest än att man sitter inlåst i fängelse.

Kia

Guest
Men enligt mig så är det jävligt förståeligt om nån förälder har ihjäl tex en pedofil jävel som har varit på deras barn!

Både i stundens hetta och i ren hämnd!

Kanske inte så smart men jag förstår dem som har gjort det och har i bakhuvet att så skulle det nog bli om man blir drabbad!

Kanske för att just jag själv känner så, skadar nån vuxen människa mina barn så skall dom få ett helvete alternativt bli sända till helvetet!

Jaaa det var väl ungefär så jag tyckte också. :tummenupp

Kia

Guest
Visst, jag kan förstå att man agerar så. Men det är ju fortfarande skillnad på att hämnas och på att försvara. När det gäller hämnd är ju skadan redan skedd och man gör egentligen inget bättre förutom att det känns bättre för en själv.

För barnet tror jag absolut inte att det känns bättre, och jag skulle tro att barnet hellre vill ha en hemma som stöd när det behöver en som mest än att man sitter inlåst i fängelse.

Så du ser hellre att pedofilen som varit på din son/dotter efter några år i fängelse går runt bland oss andra igen och kanske rent av gör om samma sak mot någon annans barn??

Nej då hämnas jag hellre och ser till att fanskapet inte gör om det igen. Faktiskt.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Säger det igen, fel grabb dog!

Men nu blev inte grabben mordhotad, han blev ihjälskjuten.

Tycker du att det ska vara dödsstraff på mordhot?
Vi utdömmer inte straff i Sverige, vi daltar och kallar det rehabilitering. F.ö så är det 10 års tidsbestämt straff lr livstid för mord och efter att hd tidsbestämde i ett mordfall så blir endast 17% av dom som döms för mord dömda till livstid, resten får 10 år. Innan hd's dom så blev 50% av alla som döms för mord dömda till livstids fängelse. Det är så det funkar här i Sverige. "Straff" hah, inte i Sverige...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Den här jämförelsen haltar ordentligt och det vet du.
Det är ingen som förespråkar straff i form av avrättning för något brott över huvud taget i denna tråd. Att däremot freda sig med dödligt våld är en annan sak, men huruvida 15 och 16-åringen borde fångats in, fängslats, dömts till döden och senare avrättas tycker antagligen/förhoppningsvis ingen.

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu

Dödsstraff är väl lite väl å ta i. Då menar du att dom skall ställa sig på led och avrättas. Så gick inte detta fallet till utan pappan tog saken i sina egna händer och gjorde det han gjorde. Och han är garanterat villig att avtjäna sitt straff. Handlar inte om att införskaffa sig en ny lag, utan hur det brast i lagen över hur långt man får gå med mobbning, innan det händer något. Helt annan sak än vad du påpekar med att införskaffa sig dödsstraff för mobbning. Killarna borde fått något straff långt innan detta hade hänt.
Likadant är det när en kille blir mobbad, varför skall killen (den mobbade) få byta skola? Tycker det är dom som mobbar som skall få byta skola. Du ser, det skiter sig redan där över vad samhället bestämmer.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250

Om någon mordhotar en o sen dyker upp senare på natten utanför dennes bostad så ser jag hellre han blir dödad än vänta o se om han verkligen skulle döda han lr inte.

Tycker faktiskt han får skylla sig själv o har inget medlidande för den avlidne.

Hoppas innerligt fadern slipper straff.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Likadant är det när en kille blir mobbad, varför skall killen (den mobbade) få byta skola? Tycker det är dom som mobbar som skall få byta skola. Du ser, det skiter sig redan där över vad samhället bestämmer.

Ja det är lustigt att dom som gör fel i detta samhälle ska få förmåner men dom som utsätt ska få fortsätta lida. Det är ett jävla daltande i dagens skola.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Om någon mordhotar en o sen dyker upp senare på natten utanför dennes bostad så ser jag hellre han blir dödad än vänta o se om han verkligen skulle döda han lr inte.

Tycker faktiskt han får skylla sig själv o har inget medlidande för den avlidne.

Hoppas innerligt fadern slipper straff.
Han som dog hade inte hotat någon *fakta*
Han som dog har inte tidigare varit inblandad i det hela tidigare *fakta*
Han som blev skadad är den som trackaserat familjen i flera år *fakta*
Han som blev skadad vågade inte åka dit själv *fakta*

Peka finger åt rätt håll iaf!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Grabben dog även fast han inte förtjänat det, men väldigt få här verkar tycka att det är särskilt hemskt. Det är det som jag reagerar på.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Grabben dog även fast han inte förtjänat det, men väldigt få här verkar tycka att det är särskilt hemskt. Det är det som jag reagerar på.
Bådeock, hemskt att det ens måste gå så långt men vad hade han där att göra ö.h.t?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Så du ser hellre att pedofilen som varit på din son/dotter efter några år i fängelse går runt bland oss andra igen och kanske rent av gör om samma sak mot någon annans barn??

Nej då hämnas jag hellre och ser till att fanskapet inte gör om det igen. Faktiskt.

Om jag förutsätter att jag är vid mina sinnens fulla bruk så skulle jag inte hämnas eftersom jag tycker det är själviskt och att sätta sig själv före sitt barns bästa. Det enda man åstadkommer är att göra barnets liv ännu mer tragiskt genom att se till att det nu inte bara är utnyttjat utan dessutom har en förälder i fängelse.

Dessutom vet du inte att pedofilen kommer att göra nånting igen. Man straffar folk för vad dom har gjort, inte för vad nån tror att dom kanske kommer att göra.

Kia

Guest
Om jag förutsätter att jag är vid mina sinnens fulla bruk så skulle jag inte hämnas eftersom jag tycker det är själviskt och att sätta sig själv före sitt barns bästa. Det enda man åstadkommer är att göra barnets liv ännu mer tragiskt genom att se till att det nu inte bara är utnyttjat utan dessutom har en förälder i fängelse.

Dessutom vet du inte att pedofilen kommer att göra nånting igen. Man straffar folk för vad dom har gjort, inte för vad nån tror att dom kanske kommer att göra.

Okej, jag förstår din åsikt och respekterar att du tycker så även om jag inte håller med. :pannkyss

Ibland tycker man olika helt enkelt. :tummenupp

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Han som dog hade inte hotat någon *fakta*
Han som dog har inte tidigare varit inblandad i det hela tidigare *fakta*
Han som blev skadad är den som trackaserat familjen i flera år *fakta*
Han som blev skadad vågade inte åka dit själv *fakta*

Peka finger åt rätt håll iaf!

Han var med o "deltog" iaf med att åka dit så mycket bakom pannbenet lär han inte ha.
Sen så vore det kanske mera rätt visst om det var han andra som avled.

Sörjer dock inte för någon av dom två o hoppas fadern går fri från allt.
Han som det verkligen är synd om förutom den utsatta familjen såklart.

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Har inte det minsta medlidande för ungjäveln, han uppförde sig som en idiot och fick sitt straff.

Däremot har jag medlidande för den trakaserade familjen, och hoppas att pappan som sköt inte får något straff för det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad