15 åring mördad

Status
Ej öppen för fler svar.

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Vad kan man säga..

Välkommen till Sverige! Här får familjer terroriserar nästintill ostört men en mc-förare kan få 10 bilar efter sig om han tycker om att gasa... Vilka ska vi tacka för den prioriteringen? Aftonhoran och vägverket som verkar få polisen att lägga mer resurser på att "rädda människoliv" ute på vägarna istället för att finnas till där dom verkliga problemen finns?!

Jag har en ganska stark åsikt, fel grabb dog! Så jävla enkelt är det, 16-åringen "had it coming" för han hade blivit anmäld flertalet gånger och även någon månad före denna incident låg hans fall på bordet men åklagaren la ner det för att 16-åringen hade tidigar i år fått ett straff med div åtgärder som låg kvar så den ofredandeanmälan som familjen hade gjort skulle inte ändra något på hans nuvarande straff så det slängdes bort helt enkelt. Grattis, ytterligare några kronor insparade för staten!

Samhällets anvsar sa någon.. HAH!! Skämtar du, vart fan tror du att du bor? USA där folk bär vapen och tar saken i egna händer, nej du, vi bor i Sverige, här jagar polisen skattebrottslingar, fortkörare (obs inte drog/alkoholpåverkade) samt lägger ut flera miljoner för att det finns alldeles för många idioter som tycker om fotboll. Lägg ner all jävla fotboll i Sverige så skulle polisens resurser när det gäller annat ökat mångfallt. Vid allvarliga våldsbrott var god tryck 2 när du ringer 112 så kopplas du till deras automatiska telefonsvarare där du får anmäla vad som händer så återkommer dom om 2 veckor, enda undantaget är om skottlossning har förekommit, då skickar dom 5-20 bilar direkt så kom ihåg att nämna det! När det gäller resten av människorna (i stort sett alla Svenskar) så vänder vi på huvudet och går och visslar och låtsas om att vi inte såg att en fjortonårig tjej på andra sidan gatan precis blev örfilad och hotad av en 10-15 år äldre kille eller låtsas att vi glömde vårat bankomatkort i bilen när den där stackars saten vid bankomaten som blir påhoppad av 2-3 killar och nersparkad så brutalt att ingen känner igen han dan efter.

Så funkar det i dagens samhälle för att dom partier som vågar göra något åt saken kommer tyvär aldrig att få styra Sverige. Det är så jävla patetiskt detta land, t.o.m moderaterna har blivit det nya "arbetarpartiet", iofs bara valfläsk men ändå. Ingen jävel vågar stå för något eget, gör man det så trycks man ner pga jantelagen. SÅ funkar det här!

Föräldrar, finns det några sådana nu för tiden? Jag menar inte "föräldrar" som ger sina barn pengar, eu-moppar, dyra märkeskläder & skor osv utan föräldrar som uppfostrar sina barn och lär dem vad som är rätt och fel, som håller koll på vad deras ungar gör när dom är ute.
Min morsa var ute på byn och jagade reda på mig när jag inte kom hem när jag skulle. Hänt mer än en gång att hon staplat in på en fest där man suttit (nykter som onykter) och jagat/skjutsat hem en. Fick ju straff också, inge bensinpengar till moppen t.ex, det sved rätt bra.

Näe, detta land är påväg utför och det kommer att bli mycket sämre innan folk vaknar upp ur sina drömmar och inser hur det verkligen ser ut i samhället idag. Sverige är inte Sverige längre, det är något annat nu...

Kom att tänka på en undersökning jag läste ifjol, 1000 personer från norr till söder hade fått frågan om dom kände sig trygga utomhus på kvällarna, tror det var 2 av 10 som kände sig trygga och merparten av dom 20% bodde i norra Sverige. Hur var det "förr"? Då låste inte ens folk efter sig på nätterna...

Det var då det...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
En annan sak, någorlunda relaterat, hur white trash är det att ställa upp en moped som någon typ av minnesmärke över sin son?

rodebycross_452754w.jpg

Föräldrarna lär tillhöra kategorin lantisar som dricker sig berusade och skyller sina barns problem på samhället.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
En annan sak, någorlunda relaterat, hur white trash är det att ställa upp en moped som någon typ av minnesmärke över sin son?

rodebycross_452754w.jpg

Föräldrarna lär tillhöra kategorin lantisar som dricker sig berusade och skyller sina barns problem på samhället.
Och som lök på laxen lira en raplåt i kyrkan.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
betänk att gubben brassade två pipor, sen laddade han om och brassade minst en pipa till.

Han kan ha haft en halvautomat också :mattias dvs. han kan ha skjutit 3-5(tre är väl max i ett jaktgevär, men det finns ju de man kan ladda fler skott i) skott utan att ladda om.

Om det har någon betydelse.

:tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Är detta SHs mest obegripliga tråd någonsin eller är det bara jag som har sovit dåligt? Det faktum att han kör moped skall göra honom till en hojbroder[tm] och så skall vi rippa litegrann ihop?

Drugs - don't do it.

Edit; Det blir ju ännu roligare/mer obegripligt när man läser lite gamla inlägg från en del av tråddeltagarna...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och som lök på laxen lira en raplåt i kyrkan.

Och vilken lök sen, det där har jag missat. Var finns detaljerad info?
Var det Under Ytan med Ken?
I'll be missing you med Puff och Faith Evans en rimlig gissning också.
Hårdrock hade varit risigt också, typ Don't Cry med GnR.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Vad har det med att göra om killen körde cross eller ej förresten?
Som att det vore något argument till att rättfärdiga han agerande mot den handikappade pojken/familjen. :confused:

Eller ja jo, det är ju klart.
Han kanske hade ett oerhört brinnande mc-intresse mellan hans deltagande i mobbning av en handikappad pojke, och då är det ju såklart en väldig förlust för oss mc-intresserade individer...

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Föreställ er själv att va pappan, och sen se din son bli hemskt hemskt mobbad. Inte kallad ful, utan fysiska angrepp. Lägg på att detta sker i år. Polisen verkar knappast göra något. Hur blir du då som förälder? Tar saken i egna händer och gör precis så man känner för det. Visst håller jag med om att det är väldigt idiotiskt att skjuta ihjäl någon. Men när det gäller sitt eget barn kan det gå hur långt som helst. Skulle jag fått reda på att mitt barn (när jag blivit pappa) blivit antastad så skulle jag utan tvekan slå ihjäl killen som gjort det. Man offrar sitt liv för sitt eget barn.

Kia

Guest
Föreställ er själv att va pappan, och sen se din son bli hemskt hemskt mobbad. Inte kallad ful, utan fysiska angrepp. Lägg på att detta sker i år. Polisen verkar knappast göra något. Hur blir du då som förälder? Tar saken i egna händer och gör precis så man känner för det. Visst håller jag med om att det är väldigt idiotiskt att skjuta ihjäl någon. Men när det gäller sitt eget barn kan det gå hur långt som helst. Skulle jag fått reda på att mitt barn (när jag blivit pappa) blivit antastad så skulle jag utan tvekan slå ihjäl killen som gjort det. Man offrar sitt liv för sitt eget barn.

Ungefär så där resonerade jag i en annan tråd för ett tag sedan och blev rejält påhoppad från diverse olika håll med frågor om vad jag var för förälder.... "om du sitter i fängelse så är du inte mycke till förälder till ditt barn" osv.
Får väl se nu om du får samma reaktioner... eller pappor kanske har andra regler att följa än vad mammor har?? :va
Men annars kan jag bara säga.... Jag håller med dig.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Är väll inte så brutalt insatt i händelsen,men man kan kanske slippa mycket problem genom att skjuta i knäskålshöjd.

Skulle nog leda till att killen som blev skjuten skulle ge igen ännu mera.
Nu har han ingen möjlighet till det, game over.

Synd han inte plocka några mer av idioterna när han ändå var i farten.

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Ungefär så där resonerade jag i en annan tråd för ett tag sedan och blev rejält påhoppad från diverse olika håll med frågor om vad jag var för förälder.... "om du sitter i fängelse så är du inte mycke till förälder till ditt barn" osv.
Får väl se nu om du får samma reaktioner... eller pappor kanske har andra regler att följa än vad mammor har?? :va

Hehe, då kan man säga. Vad är man för förälder om man bara tittar på när ens barn blir utsatt för extrem mobbning? I mitt tycke är man då en väldigt dålig och svag förälder. Tur att du håller med iaf :)

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
detta hade inte skett om:

föräldrar uppfostrar sina barn ordentligt så att de inte växer upp till pubertetsmonster. Nu pratar jag inte mönsterungar men man behöver bara litelite uns vett i skallen för att veta att man inte ska trakassera folk på det där viset så svårt kan det inte vara. Kan ha fel har inte barn än. MEN det förstås röra sej om en störning.

och/eller

man hade vettig lagstiftning/upprätthållande av befintlig lagstiftning. Helt oerhört att trakasserierna kunde fortgå i flera år med myndigheternas goda minne. Måste ju finnas någon bisats i en paragraf att boka dessa slynglar på eller ska folk finna sig i att bli trakasserade i all evinnerlighet?

vidare: hade det varit i USA och en mobb rullar upp till ditt hus med påkar och börjar hetsa är det bara att sikta och skjuta och historien slutar där. Även rent lagligt. Dito inbrottstjuvar.

ok onödigt att någon ska behöva dö och det var antagligen inte avsikten. Visst hade en salva i knähöjd varit bättre men shit happens ju närman drar fram vapen på fyllan i mörkret.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Det är jättesynd om dig, du är utsatt.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Inte alls. Men man kan ju undra varför inte en kille med samma åsikt får samma kritik?? :va

Du skrev väl nåt i stil med att du skulle söka upp och mörda den som hade gjort ditt barn illa. I det här fallet handlar det ju om att försvara sitt barn från att nån ska göra det illa.

I ditt fall var det ju alltså tal om ren hämnd och i det här fallet var det tal om försvar. Jag tycker det är skillnad.

Dominator-Rocks

Guest
Du skrev väl nåt i stil med att du skulle söka upp och mörda den som hade gjort ditt barn illa. I det här fallet handlar det ju om att försvara sitt barn från att nån ska göra det illa.

I ditt fall var det ju alltså tal om ren hämnd och i det här fallet var det tal om försvar. Jag tycker det är skillnad.

Men enligt mig så är det jävligt förståeligt om nån förälder har ihjäl tex en pedofil jävel som har varit på deras barn!

Både i stundens hetta och i ren hämnd!

Kanske inte så smart men jag förstår dem som har gjort det och har i bakhuvet att så skulle det nog bli om man blir drabbad!

Kanske för att just jag själv känner så, skadar nån vuxen människa mina barn så skall dom få ett helvete alternativt bli sända till helvetet!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj