2 månader efter min vurpa

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Mr_Mike skrev:
2458893 Fy F_N vilken kämpar glöd du har i dig... Super creds till dig för de...

Men måste bara säga att jag först nu såg tråden och efter att läst tråden förstår jag ju vilken resa du varit med om (hoppas man absolut slipper detta själv).

Måste varit tufft först Stefan vars hoj "R1:an Carpe Diem" Jag äger. vi snackade lite med varann via msn och sms om att vi skulle åka ban åkning ihop i sommar, Pratade med honom dagen innan han lämnade oss. Sen Sajk´s hisoria sen du själv... FY F_N vilket senario...

Inte många som skulle närma sig en hoj efter en sån händelse.. Inte jag iallfall. Körde ju knappt hoj på 3veckor efter Stefans olycka. Kändes myso på något sätt att försöka vara glad och vara ute och åka på en hoj som en kille som han vårdat så bra....

Ska bli kul att läsa om din vidare rehab i den här tråden. Önskar dig ALL lycka till med den fortsatta tränningen.


///MICKE


Ja, man ryggar tillbaka när man ser din visningsbild.. Tack för att du skriver!:tummenupp

Kungen skrev:
2458896 javisst kanske det året vi fyller 60. fast vi får göra det typ vart 5-10 år resten av livet.
beroende på hur mkt vi rör oss.
fan folkens sorry om ni får ta skit i dag.
this is not my day.

Imorgon kanske det är jag som hänger.. Dom hittar nog på nåt för våra skraltiga höfter snart di däringa läkarna :) Klaga på du, vet att det går åt ibland..
 
Last edited:

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Kungen skrev:
2458896 javisst kanske det året vi fyller 60. fast vi får göra det typ vart 5-10 år resten av livet.
beroende på hur mkt vi rör oss.
fan folkens sorry om ni får ta skit i dag.
this is not my day.
Fy faan förstår om det känns tungt. Men dina nära o kära är nog glada att du andas . Svårt att peppa.
 

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha R6-03
Hej Kurre!
Man blir varm i själen av att läsa dina inlägg. Det du råkat ut för är fruktanssvärt och det är ju omöjligt att föreställa sig hur jävligt det känns. Däremot är det fullt möjligt för mig att förstå att du är en riktig fighter med en otroligt positiv inställning. Du är en inspiration för andra människor. Kämpa på, jag är övertygad om att du kommer nå alla de mål du bestämmer dig för!! Lycka till med rehabiliteringen, det kommer gå bra!!

:pannkyss /SheDevil


I rörelse
Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr./Karin Boye
 

jboive

Pjååår Räijsing
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM Super Duke 1290R / KTM 300 EXC TPI 2021
Vet av egen erfarenhet att det bara är att bita ihop och kämpa på, finns ingen som kan göra det åt en tyvärr. Men det där verkar du redan ha greppat så det är "bara" att inte tappa gnistan.

Hamnade själv i ett avbärar räcke för 3,5 år sedan. Bröt ryggen på tre ställen, bäckenet på sju, höftleden hoppade ur sin skål av smällen mm. Så jag vet hur det är, om jag säger så.



/R
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
SheDevil skrev:
2459226 Hej Kurre!
Man blir varm i själen av att läsa dina inlägg. Det du råkat ut för är fruktanssvärt och det är ju omöjligt att föreställa sig hur jävligt det känns. Däremot är det fullt möjligt för mig att förstå att du är en riktig fighter med en otroligt positiv inställning. Du är en inspiration för andra människor. Kämpa på, jag är övertygad om att du kommer nå alla de mål du bestämmer dig för!! Lycka till med rehabiliteringen, det kommer gå bra!!

:pannkyss /SheDevil


I rörelse
Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen, där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr./Karin Boye

:) Det värmer att läsa såna här inlägg också! Tack
 

BLoNKEN

BLoNKEN
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Finspång
Hoj
-97 gsxr 750
Kurre3=kämpaglöd

FRiLLA skrev:
2458842 He he tänkte uppmuntra dig lite med en fin bild...Blonkens favvo bild .
tjoo kurre läget? hoppas det r skapligt. det är med stor beundran jag läser om ditt kämpande och dina framsteg.. "kalas bild ju" ha det och fortsätt att kämpa på.. vi hörs / Mange:tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenare Ugglan !
jo visst åker jag/vi fortfarande på rusk ,,
snart dax igen ,,
sorry om jag blev off topic men ja fick en fråga ja bara svarade på .
// Jocke

Ugglan skrev:
2281435 Hmm... Det är den mörka baksidan! :gnissla :censored

Jocke, åker ni fortfarande på Ruskträffen?
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Har följt denna tråden lite grann tidigare.

Den får nu dock en lite annan innebörd eftersom jag själv nu LITE grann förstår vad det hela handlar om.
Kom ju själv hem från sjukan igår med jämfört med dig ganska lindriga skador men som ändå ställer till mycket problem i mitt liv. En punkterad lunga, sex revbensbrott och en skuldra i två delar känns för mig väldigt tungt men man är som sagt väldigt lindrigt.

Men har ändå fått en insikt i vilka problem du har haft och har framför dig.

Kriga på grabben.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Janne_1956 skrev:
2476087 Har följt denna tråden lite grann tidigare.

Den får nu dock en lite annan innebörd eftersom jag själv nu LITE grann förstår vad det hela handlar om.
Kom ju själv hem från sjukan igår med jämfört med dig ganska lindriga skador men som ändå ställer till mycket problem i mitt liv. En punkterad lunga, sex revbensbrott och en skuldra i två delar känns för mig väldigt tungt men man är som sagt väldigt lindrigt.

Men har ändå fått en insikt i vilka problem du har haft och har framför dig.

Kriga på grabben.

Lider med dig (verbalt), hoppas det går bra för dig.. Har också fått en annan syn på olyckstrådar här..

BLoNKEN skrev:
2475524 tjoo kurre läget? hoppas det r skapligt. det är med stor beundran jag läser om ditt kämpande och dina framsteg.. "kalas bild ju" ha det och fortsätt att kämpa på.. vi hörs / Mange:tummenupp

Japp, det blir du som får ärva kameran om jag inte lyckas få högerarmen att böja sig..:tummenupp
 
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
kurre3 skrev:
2428097 Tack tack och återigen TACK för alla sköna kommentarer!

Vill även tacka Correns Håkan Wasén för att ha skrivit en mycket bra artikel!

Finns att läsa här http://www.corren.se/archive/2006/8/31/iu9nkn77u0yx5s1.xml?category1=1096984640-4&category2=1096984640-7&

Kan även presentera nästa helvete jag bemöter i denna stund nämligen en fin urinvägsinfektion. Ni som har haft det vet vad jag pratar om och känner till att man måste liksom pissa hela tiden trots att det inte finns så mycket i blåsan. Ungefär som när man inte har nåt att spy upp längre en söndag morgon. Lägg därtill att jag inte kan urinera än! Nu känns det plötsligt som jag var helt frisk innan denna infektion.. :)

Usch jag kan verkligen förstå hur jobbigt det måste vara att inte veta vad som hände. Ovissheten måste knaga hårt. Har en kompis som gick från krogen och blev troligtvis nerslagen med baseballträ på vägen hem. Han vet inget och ingen annan vet något heller. Läkarna gjorde bedömningen efter märken och skador på kroppen/skallen.
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Kurre presents!

Mina damer och herrar!

Dom nya krusidullerna är:

1. En ny urinvägsinfektion!!

2. En .............. Bitestikelinflammation!!!


Idag har jag legat i ett sånt mysigt magnetröntgenrör i en timme igen.. Snart är det operation, det blir bra! :)
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
kurre3 skrev:
2494436 Mina damer och herrar!

Dom nya krusidullerna är:

1. En ny urinvägsinfektion!!

2. En .............. Bitestikelinflammation!!!


Idag har jag legat i ett sånt mysigt magnetröntgenrör i en timme igen.. Snart är det operation, det blir bra! :)
Hej du, Du underbara kämpande människa.
Ett lite sent grattis på din födelsedag kommer här: :födelseda :hoppa :cpparty :pannkyss
Hoppas du fick en toppendag med massor av fina paket.
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Grattis i efterskott! Hoppas du hade en bra födelsedag! :födelseda och naturligtvis att det blir många fler! :pannkyss
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Matulda skrev:
2494479 Hej du, Du underbara kämpande människa.
Ett lite sent grattis på din födelsedag kommer här: :födelseda :hoppa :cpparty :pannkyss
Hoppas du fick en toppendag med massor av fina paket.

Tackar! :)

Alx skrev:
2494497 Grattis i efterskott! Hoppas du hade en bra födelsedag! :födelseda och naturligtvis att det blir många fler! :pannkyss

tack, 22-årsdagen ska bli med mer sprit..
 
Last edited:

sica

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
ingen hoj, aldrig hoj
kurre3 skrev:
2368798 Har det inget vidare nu.. Har iof lyckats gå några steg men är förvånad över hur tufft det är för ens psyke detta.. Tänker på Stefan och Martin och även om det känns förjävligt så stärks jag samtidigt. Strefan hänger på väggen vid sängen och gör tummarna upp för mig och träningen nu..


Vilken fin bild på älskade Steffe. Länge sen jag var inne här nu, har inte orkat. Har fortfarande inte läst din dagbok till slut. Lycka till med fortsatt tillfrisknande!

Grattis i efterskott!

/martins syrra
 
Last edited:

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
sica skrev:
2507471 Vilken fin bild på älskade Steffe. Länge sen jag var inne här nu, har inte orkat. Har fortfarande inte läst din dagbok till slut. Lycka till med fortsatt tillfrisknande!

Grattis i efterskott!

/martins syrra

Ibland kommer jag på hur nära det var att jag inte klarade mig och tankar om att min familj skulle vara med om det gör att jag blir helt knäckt.. Sen minns jag att det är precis vad som hänt er. Jag kan inte ens föreställa mig nåt sånt, trots att jag var så nära själv nu... Den här sommaren kommer vi tyvärr aldrig att glömma.Tänker på er massor! Tack för att du skrev..:pannkyss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top