2 månader efter min vurpa

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Mrs. Laphroaig skrev:
2386495 Måste ordna lite bilder då först sen har jag en känsla av att de hellre lyssnar på läkare än en undersköterska...

Sant. Min granne som är ortoped har berättat att de ser på en gång på olyckstyperna när hojsäsongen är igång. Statistik + bilder skulle nog ge en och annan lite tankeställare på körskolorna. Du och MC Doktorn kanske skulle ge er ut på en STR sponsad turné? :tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
tuppjuck skrev:
2386867 Sant. Min granne som är ortoped har berättat att de ser på en gång på olyckstyperna när hojsäsongen är igång. Statistik + bilder skulle nog ge en och annan lite tankeställare på körskolorna. Du och MC Doktorn kanske skulle ge er ut på en STR sponsad turné? :tummenupp

Sant. Slutet av april, början av maj och fint väder då blir det att äta stor, stadig frukost innan jobbet för sen kan man glömma att hinna med lunch med tanke på alla mc olyckor och bil olyckor.
juni/juli blir det dykolyckor istället.. tja kan beskriva hela året.

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
shit asså. de sa samma sak när jag åkte in till Halmstad.
typ jahapp en mc olycka. oki nu kör vi.

när jag kom till helsingborg.
Jasså bara en mc olycka.

när jag kom till lund
Ahaa ja du kan ju prata med din granne som ligger sidan om han kör med mc.

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
Har själv haft lite oflyt när jag har haft med Läkare att göra här i Dalarna! Men det känns verkligen skönt att se att när de verkligen behövs så har de fortfarande resurser!! Sööt om dig och visa dem dina mirakel på din rehab.:tummenupp

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Kungen skrev:
2386521 Shit ponfritt.

inte kul o se.
själv ligger man tillsängs 2 mån efter olyckan och knaprar morfin som ett barn äter godis.

jag har det dock hundra tusen millioners milliarders gånger bättre än vad du ser ut att ha.

Krya på dig och keep up the fight.
vi skall köra hoj igen båda två.

LÅter som en sjysst deal, lycka till!

-----

"Davidk" skrev nånting om att de inte amputerar så lätt; ingen av läkarna trodde att jag skulle röra på högerfingrarna när de väckte upp mig. Av röntgenbilden att döma så är det tydligen ett mirakel att nervtrådarna funkar.. Å andra sidan har jag fått höra att grej efter grej har varit mirakel senaste 3 månaderna så.. Lungor, ryggen, huvudet, knät bla bla bla..etc Skönt att ha lite tur när det verkligen gäller..

Tack för kommentarerna ni andra!
--
och ang att göra besök och tala inför publik om detta så känns det som ett något senare projekt.. Men visst.

Last edited:

Davidk

Guest
kurre3 skrev:
2387596 LÅter som en sjysst deal, lycka till!

-----

"Davidk" skrev nånting om att de inte amputerar så lätt; ingen av läkarna trodde att jag skulle röra på högerfingrarna när de väckte upp mig. Av röntgenbilden att döma så är det tydligen ett mirakel att nervtrådarna funkar.. Å andra sidan har jag fått höra att grej efter grej har varit mirakel senaste 3 månaderna så.. Lungor, ryggen, huvudet, knät bla bla bla..etc Skönt att ha lite tur när det verkligen gäller..

Tack för kommentarerna ni andra!
--
och ang att göra besök och tala inför publik om detta så känns det som ett något senare projekt.. Men visst.

Fan va skönt att höra att det går bra för dig mycket positivt, läkarna sa att mina grejjer läkte ohyggligt bra och att jag hade en jävla tur.
Jag går helt utan kryckor och jag går normalt(haltar inte) efter 3 veckor, läkarn sa att jag inte skulle kunna gå utan stöd på 3mån.
Du anar inte hur skönt det är att kunna gå igen även om det bara handlade om 3 veckor så betyder det mycket.
Hur ser det ut med dina skador annars, får gärna berätta vad som har läkt ihop någorlunda och vad som återstår och när kommer du kunna fungera helt normalt igen.
Krya på dig grabben!! Ciao!:tummenupp

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
Hoppas att du blir hel igen!

Missuppfatta mig rätt nu, om ja vore dig skulle ja inte sätta mig på en hoj igen! En människa har inte 9 liv :-(

Du hade väl tur sist också du ramlade med hojen!

Krya på dig o var glad att du lever! Tänk på dina nära o kära innan du skaffar ny hoj!

/ Henke

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Krya på dig!
Du verkar ha mycket jobb framöver.

Själv har man "bara" 4 månader på kryckor tack vare några dagar tbax :mad:

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Hoj
R1-01
Lycka till Amigo,har själv smält några gånger.Man blir bara bättre o mer säker(observant) på sin körning efter alla olycker.Än en gång-krya på dig.
LIVET SKALL LEVAS.

LOCO MATTI

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
CBR600RR -04
önskar dej verkligen lycka till med hela mitt hjärta att rehaben går bra!! känns skönt o veta att det händer mirakel :)

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Davidk skrev:
2390307 Hur ser det ut med dina skador annars, får gärna berätta vad som har läkt ihop någorlunda och vad som återstår och när kommer du kunna fungera helt normalt igen.
Krya på dig grabben!! Ciao!:tummenupp

När jag blir så bra som jag kommer att bli beror mycket på mig själv pch hur jag tränar.. Jag hoppas på en tur med motorcykel till nästa sommar iaf.. (lite orimligt, men ändå)
Sitter ju med ganska mycket skrot i kroppen. Många av brotten är hyfsat stabila men inte pga att det bildats ben helt ännu utan att det hålls uppe av skenor invärtes. Högerbenet är väl det som läkt allra bäst bland benbrotten men med komplikationen att knät inte går att böja så bra än. Förmodligen på grund av märgspiken. Sen har jag ju lite nervskador som gör det extra trixigt också :tummenupp. Bäckenet sitter ihop med titanstag och är så stabilt nu att jag får stödja på båda benen. Kan ta några stapplande steg men det gör så ont att man inte kan ha nån glädje av det än.. Armen beräknas ha läkt någorlunda om en månad och därefter ska man in i igen och rensa bort plattor och skruvar så att den förhoppningsvis går att böja sen. Största operationen som är kvar är att sy ihop urinröret. Man kan tro att man blir stark och immun mot all möjlig smärta och jobbiga operationer efter det jag genomlevt hittils, men faktum är att jag inte orkar med mer värk och skit just nu.. Tur att man inte har något val.. 21 år och kateter smäller ju inte lika högt som 20 år och sportbåge.:)

Last edited:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Shitponfritt Kurre.

jag kan inte ens tänka mig hur du har det.

som jag skrev innan

Vi båda skall köra sporthoj igen o tamejfan det skall vi.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
kurre3 skrev:
2391529Man kan tro att man blir stark och immun mot all möjlig smärta och jobbiga operationer efter det jag genomlevt hittils, men faktum är att jag inte orkar med mer värk och skit just nu.. Tur att man inte har något val.. 21 år och kateter smäller ju inte lika högt som 20 år och sportbåge.:)

Det är otroligt att du överlevde. Någonstans har du din skyddsängel, helt klart. Hoppas du hittar styrka någonstans ifrån och kan kämpa på, även om det är jävligt tungt.
kram till dig

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Kurre3 : du är ju helt otrolig .. så mycket trasigt och ändå på ett relativt bra humör och humor, men du vet vad de säger :styrka är inte att vinna, det är att resa sig efter ett nederlag.. vilket du tycks göra med bravur..

Starkt jobbat ..

Mrs. Laphroaig

Guest
kurre3 skrev:
Man kan tro att man blir stark och immun mot all möjlig smärta och jobbiga operationer efter det jag genomlevt hittils, men faktum är att jag inte orkar med mer värk och skit just nu..

Nu är det inte riktigt samma sak kurre men jag är 26 år och lever med 5 kroniska sjukdomar, kronisk mycket svår värk som gör att jag knaprar kodein samt morfin i perioder, två whiplash efter två trafikolyckor, diskbråck, nervskador,medfött svårt hjärtfel (dock opererad för detta) samt hjärntumör.
Vilket har gjort att jag blev 50% pensionär vid 23 års ålder :3freak
Värken vänjer man sig fan aldrig vid och det tycker jag inte riktigt är något man ska vänja sig utan snarare försöka kapa smärttopparna så livet blir lite bättre, försöka se positivt och behålla humorn. DET har du lyckats bra med, för av det jag läst i denna tråd verkar du hålla humöret uppe trots dina kraftiga skador.
Men ibland så, precis som du skriver, orkar man helt enkelt inte med ens en sekund mer av smärtan man har eller mer problem.
men det är sällan så mörkt som straxt innan gryning vännen.

0scar

Guest
Mrs. Laphroaig skrev:
2392244
men det är sällan så mörkt som straxt innan gryning vännen.

Så fint sagt!! :kiss

Så du vet Kurren så har du ett helt fanclub som hejar på dig!! :yoparty

Davidk

Guest
kurre3 skrev:
2391529 När jag blir så bra som jag kommer att bli beror mycket på mig själv pch hur jag tränar.. Jag hoppas på en tur med motorcykel till nästa sommar iaf.. (lite orimligt, men ändå)
Sitter ju med ganska mycket skrot i kroppen. Många av brotten är hyfsat stabila men inte pga att det bildats ben helt ännu utan att det hålls uppe av skenor invärtes. Högerbenet är väl det som läkt allra bäst bland benbrotten men med komplikationen att knät inte går att böja så bra än. Förmodligen på grund av märgspiken. Sen har jag ju lite nervskador som gör det extra trixigt också :tummenupp. Bäckenet sitter ihop med titanstag och är så stabilt nu att jag får stödja på båda benen. Kan ta några stapplande steg men det gör så ont att man inte kan ha nån glädje av det än.. Armen beräknas ha läkt någorlunda om en månad och därefter ska man in i igen och rensa bort plattor och skruvar så att den förhoppningsvis går att böja sen. Största operationen som är kvar är att sy ihop urinröret. Man kan tro att man blir stark och immun mot all möjlig smärta och jobbiga operationer efter det jag genomlevt hittils, men faktum är att jag inte orkar med mer värk och skit just nu.. Tur att man inte har något val.. 21 år och kateter smäller ju inte lika högt som 20 år och sportbåge.:)

Ok men jag tror du fixar det där lätt till nästa sommar :tummenupp du sitter på hojen lagom till säsongen har dragit igång och gruset uppborstat.
Skönt att bli av med lite järnskrot, ska ta ut mitt skit nästa sommar lagom i juli ska bli skönt.
AA värken är jobbiga men det är samma skit där man vänjer sig efter ett tag som med det mesta här i livet.
Men glatt humör gör mycket så håll det uppe så eru hel snart! Över and ut!

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Huga! Tur att du klarade livhanken.
Jobbar med handikappade barn och ungdomar, så man får se en del.
Som sagt. Kämpa på med rehab. Det är grymt viktigt!

Kämpa på! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...